|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
jm - og mon ikke fremkomsten af flere og flere internetradioer sætter ekstra skub i klientudviklingen mht. lagret musik også? DAB dør (helt) - og så kan alle ressourcerne sættes ind på streaming!
kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
Jo, det er så smart at det må ske, man må så håbe at man bliver enige om en startdard (f.eks. UpnP) det kommunikerer igennem, det vil gøre også gøre valg af udstyr meget nemmere da man derfor ikke risikerer at ende i en blindgyde, hvad jeg nok ser som det største problem for f.eks. Sonos til trods for alle deres indiskutable fortræfligheder. // JM Redigeret af j_mil - 30-August-2007 kl. 21:56 |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Enig! Jeg dribler også uden om ikke-UPnP-produkter... kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() |
Det kunne være utroligt rart, da man meget let bliver forvirret af alle de udtryk der benyttes. Nogle screen shoots kunne også være dejligt. |
|
![]() |
|
karlsen72 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-August-2007 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Tak for alle indlæggene - I kommer vidt omkring. Jeg bliver dog nødt til at have en simpel forklaring på hvad UPnP er? Hvor køber man billigst Sonology? Mvh. Henrik |
|
![]() |
|
![]() |
Universal Plug and Play er en standard, som betyder, at diverse gadgets kan tale sammen, hvis de hver især overholder protokollen: http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play
Billigste Synology? www.edbpriser.dk er nok et godt sted at lede... kris |
|
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
![]() Det er dimsen i forgrunden, der snakkes om. Den her er en Noxon 2 audio, og den kan spille alle de gængse komprimerede formater inkl. radio fra nettet. Den bærbare pc i baggrunden kan også være en NAS (Network Attached Storage - altså en netværksharddisk) med en medieserver på. Denne medieserver kan være en iTunesserver eller fx. en Twonky. Medieserveren sørger for at holde styr på musikken på harddisken og streame den ud på det lokale net. Den her Noxon er ret billig, ca. 1.200, og kører UPnP (beskrevet ovenfor). Der er flere i samme liga, fx. Philips SLA5520, Pinnacle Soundbridge, Roku Soundbridge o.a. ![]() Så er der Squeezebox, som skal have en speciel men helt gratis medieserver (Slimserver) kørende på pc'en eller NAS'en. Squeezeboxen er brugervenlig og meget nem at have med at gøre, siger brugerne. Samtidig er den pæn, men den koster en god tudse mere end musikafspillerne ovenfor (2.400). Den har samtidig den fordel, at den kan afspille det tabsfrie format Flac. Ovenstående afspillere har infrarød fjernbetjening. ![]() Teac WAP-5000 har Blutooth-fjernbetjening og afspiller også Flac. Lidt dyrere end Squeezebox. Knap 2.600,- ![]() ![]() Så er der Sonos, der ikke benytter en medieserver på pc eller NAS, men selv har én indbygget, hvilket gør, at den alligevel kan hente og afspille musikfiler på et netværksdrev. Spiller også Flac. Meget avanceret, meget flot, meget dyrt ! (min. 6000,-) Bemærk fjernbetjeningen, som kan benyttes til trådløst at styre musikken i alle rum, der er tilsluttet en Zoneplayer. Venligst Søren Edit=Justeres efter behov... Redigeret af Breddam - 30-August-2007 kl. 00:26 |
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
Det skal måske også nævnes at UpnP ikke kun kan streame audio, men også andre mediatyper så som video, stilbilleder, så der afviger det også fra Sonos og Squeezeboksen. Hvis man går ind for Flac findes der også UpnP afspillere til dette, f.eks. Helios X5000, hvor der sidder Burr-Brown og Wolfson i audiodelen, som audio / video media / DVD afspiller er den fin, men internetradiodelen er ubrugelig. //jm
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Kan den andet end de andre, j_mil? Altså når det gælder audio...
Jeg kan se, at den ellers har nogle forjættende specs som medieafspiller in toto (ex. radio) Kender du den ellers? Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Imens j-mil tænker supplerer jeg lige med et UPnP-kuriosum: Eneste mobilproducent, som har indbygget standarden, er Nokia, nærmere bestemt N93 og N95 (og 91'eren?). Har man en sådan mobil, kan man derfor fjernstyre sin SLA, Noxon, Soundbridge og hvad ved jeg... lir.
kris |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nåja, lir er vel en vigtig ting
![]() OT, så synes jeg, det er lir, når jeg ta'r min 9300i og sætter min recorder til at optage noget, som jeg har glemt ![]() Nåja, når vi bliver hjulpet i hverdagen på en ny måde, så bliver det jo lir, fordi dimserne bliver flash'et af first movers ![]() Tænk på vandrehistorierne fra mobiltelefonens ungdom. De blev jo netop til, fordi det var lidt (for) sejt at have sådan en gadget ![]() Bare se mig: Jeg skrev 9300i og ikke tlf ovenfor. Det var nok for at flashe lidt ![]() Nå, så er OT-kvoten opbrugt ![]() vh s |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ikke prøvet X5000, men X3000 har jeg haft et par uger i starten af året. Umiddelbart ser de ud til at være ens bortset fra der kælet mere for audio tingene i 5000'eren. Ud over mediadelen får man en upscaling DVD player og det gjorde den faktisk godt. Internet radiodelen ligger ikke selve afspilleren, så der skal man bruge den der er i mediaserveren, det virker ikke særligt godt. Jeg havde ingen problemer med at afspille audio og det virkede fint med Twonky, men desværre kan man ikke navigere via det indbyggede display, det krævede at man tændte fjernsynet og da det i mit tilfælde er en projektor var det noget skidt. Jeg påpegede det overfor Helios, og det var ikke første gang de havde hørt det ønske. Visning af digital billeder var ok og med hensyn til at afspille film fra mediaserveren er den enste, hvor jeg har kunne få det til at du med undertekster, det skal retfærdigvis nævnes at jeg ikke har haft fat i ret mange. Den røg retur af to grunde. 1) Det med displayet. 2) Selv om man havde sagt at det kunne den, var der ikke audio ud på 5.1 bøsningerne på DTS DVD'er. // JM
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |