|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
carstengaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
||
hej Jeg hænger lidt ved i denne tråd. Der synes at være lidt forskellige erfaringer med sonos, TDC play og NAS/homeserver. Se denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38946& KW=sonos+tdc+play specielt de sidste tre indlæg. personlige erfaringer TDC play og NAS/homeserver er stadig meget velkomne. Carstengaard |
|||
carstengaard
|
|||
![]() |
|||
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() |
||
Jeg har skrevet i ovennævnte tråd. Det er længe siden, så jeg husker ikke alle detaljer. Men lad mig først lige slå fast, at jeg ikke har yousee-play! Men jeg har tidligere købt musik fra TDC-Play (jeg ved ikke om der er forskel i beskyttelse på de to produkter...?). Nu bruger jeg kun iTunes, da det bare virker! Plus de åbentlyse fordele der er, når man har en iPhone Da jeg først fik Sonos kunne jeg ikke afspille musikken fra TDC-Play før jeg kopierede overpå en cd og derefter rippede den. Men efter en SW opdatering af Sonos kunne jeg lægge musikken direkte fra pc'eren overpå NAS'en og afspille den med Sonos. Dog ved jeg som nævnt ikke, om der er forskel på beskyttelsen på det købte musik og det musik, som indgår i en abonnementsaftale...
|
|||
+ 70 positive handler!
|
|||
![]() |
|||
MSP84 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
![]() |
||
Vil det sige du kan afspille DRM-filer fra din NAS på SONOS uden at din PC er tændt? Hvordan deler du musikbiblioteket? Det skal vel deles via Windows Media Player, sådan som jeg har forstået det i SONOS' hjælp. |
|||
![]() |
|||
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() |
||
Ja for pokker - det er jo hele ideen med Sonos!
Det hele sættes op via Sonos Desktop Controller programmet, hvor man vælger hvor musikbiblioteket er placeret.... Jeg downloader fra iTunes eller ripper cd'er via min bærbare og flytter derefter musikken til NAS'en. Jeg ved ikke hvad man skal gøre, hvis man downloader via NAS'en... |
|||
+ 70 positive handler!
|
|||
![]() |
|||
MSP84 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
![]() |
||
Det lyder jo godt ![]() Men foreløbigt tak for hjælpen. Jeg går ud fra det er det samme om det er købte DRM-beskyttede filer, eller om det er downloadet fra yousee/TDC-play, da jeg ikke lige kan se hvad forskellen skulle være. |
|||
![]() |
|||
carstengaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
||
Hej igen Bliver ved med at tærske lidt rundt i dette emne. Jeg har i dag haft kontakt til TDC hotline for at spørge om deres erfaringer. Har i øvrigt også lagt en tråd på deres forum (som oftest besvares af deres teknikere) men endnu ikke svar endnu. Spørgsmålet: Jeg vil downloade musik fra play via en PC. Kan jeg herefter flytte musikken til en NAS (jeg brugte ordet "central server") og spille musikken på et streamingsystem. Svar: Musikken skal downloades med en maskine der kører mediaplayer og skal afspilles i mediaplayer første gang (for at håndtere DRM - det vidste vi godt). Herefter kan det flyttes til andre maskiner i huset og spilles gennem et hvilket som helst player-program. Hun mente også det kunne spilles gennem et streaming system. Altså - i følge TDC hotline: når musikken er spillet første gang på en lokal PC med mediaplayer - kan det derefter flyttes til f.eks. en NAS og derefter spilles i f.eks. SONOS. Jeg er dog stadig i tvivl - det lød ikke som om det var en personlig erfaring - og svaret var "jeg kan ikke se der skulle være nogen problemer i det!" Jeg spørger i HiFi klubben en af dagene.
I øvrigt er der mange fordele ved en Homeserver (som jeg ser det) og via den og den derpå installerede mediaplayer kan man jo downloade direkte og springe ledet med lokalafspilning 1. gang over. Tjeck Tranquil's homeservere. De ser superlækre ud og får rigtig gode anmeldelser og så bruger de utrolig lidt strøm. Samtidig er de så pæne så de faktisk kan stå i en stue sammen med anlægget Jeg er blevet denne anbefalet af deres support http://www.tranquilpc-shop.co.uk/acatalog/T2_WHS_A3G.html og han bekræfter i øvrigt at masser af deres servere kører med Sonos anlæg
Carstengaard
|
|||
carstengaard
|
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Carsten: Det svar du har fået fra hotline lyder som en gang vrøvl. Jeg rodede lidt med TDC play dengang de lancerede det, men netop grundet problemer med DRM og Squeezebox/iPhone, droppede jeg det igen. Sådan som det fungerede dengang var at det kun kunne afspille i VMP. Hver gang et nummer blev afspillet, så blev "licensen" opdateret via nettet. En licens udløber efter 1 måned. Så hvis du i 1 måned ikke har været på nettet og så afspiller din musik (igen uden internet), så vil licensen være udløbet og den vil ikke virke. Selvom en licens er "aktiv" (aka inden udløb) så skal filen dog stadig afspilles via WMP. Det var ihvertfald det kom frem til. Kan dog være de har ændret det. Ville være superfedt hvis man kunne benytte PLAY med Sonos/Squeezebox. [edit]Så ikke lige at der var en side 1. Efter at have læst det, ser det ud til at det kan fungere. Men løsningen der beskrives er jo at musikken ligges ind i WMP og så deles med Sonos. Herefter afspiller Sonos musikken fra WMP. Så det kræver at WMP kører. Ville have været super-lækkert hvis der var indbygget support for DRM i Sonos. Redigeret af jonaskp - 29-Juli-2009 kl. 12:11 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mine forældre har SONOS og yousee-play. Det virker fint uden WMP kører, men man skal dele musikbiblioteket med SONOS' zone-player som jeg linkede til i min forrige post. Det eneste jeg er i tvivl om, er om man kan anvende en NAS til at gemme musikken fra Yousee-play. Jeg har endnu ikke hørt nogen der har denne kombination. Det tætteste på det jeg har hørt, er hvor vedkommende har købt DRM-beskyttede numre på fx. iTunes og efterfølgende gemt på NAS'en. Jeg synes umiddelbart det må betyde at yousee-play også fungerer, men er som sagt stadig ikke sikker, og kunne rigtig godt tænke mig at høre fra nogle med erfaringer med dette. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
![]() |
||
Hvis du vil bruge nas'en er du nødt til at fjerne DRM f.eks via melodycan, men det er et brud på de betingelser du har accepteret for at bruge playnow. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har du SONOS og yousee-play? Sonos kan håndtere DRM-licenser, jeg er bare i tvivl om den også kan håndtere dem hvis filerne ligger på en NAS. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
![]() |
||
MSP84 Har du SONOS og yousee-play? Nej jeg har ikke SONOS, men jeg er ret sikker på at du skal have en MS Media afspiller på for at licensen kan godkendes. Man kan f.eks ikke have musikken liggende på en NAS i den opringelige form og så afspille f.eks via PS3. Sakset fra TDC: Om licenser |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Selvom WMP ikke kører, så kører medie-delings-servicen stadig. Dvs. det kræver stadig at PC'en (som du har WMP på) kører og at mediedeling fortsat er aktiveret. Med hensyn til iTunes ved jeg ikke hvorfor dette kan lade sig gøre. Der er mange NAS hvor man kan køre en eller anden form for iTunes server, men om dette så gør at man kan afspille DRM ved jeg ikke. Redigeret af jonaskp - 30-Juli-2009 kl. 09:39 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |