recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS, NAS og Yousee-play
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSONOS, NAS og Yousee-play

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
carstengaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 12:05
Hej Alle der skrev i denne tråd tidligere.
Det er godt nok ved at være lidt siden men jeg har nu endelig fået tid til at sætte det hele op så det bare spiller.

Kort sagt - Kan man spille TDC play musik over Sonos, og i så fald: Kan musikken ligge på en NAS.

For at tage det sidste først: NEJ. Musikken skal spilles via Windows Media Player (WMP) 11 (eller 10) og det skal afspilles på den samme maskine som downloadede musikken. Altså: musikken kan IKKE ligge på en NAS

Her er hvordan jeg har gjort det!

Jeg skulle af andre årsager have et backup lager og overvejede primært en NAS. Da jeg også ville have SONOS og PLAY valgte jeg i stedet at køben en Windows Home Server. Den kører som udgangspunkt WMP10. Sonos kan ikke dele musik med WMP10 - skal bruge WMP11 - dette i henhold til:

Jeg har derfor opgraderet WMP på homeserveren efter at have fulgt denne vejledning til punkt og prikke:

Jeg downloader musikken direkte til homservere via remote desktop og afspiller så musikken en gang på serveren for at downloade DRM filerne. WMP11 brokker sig så godt nok over at der ikke er en lydenhed tilkoplet men DRM godkendelsen hentes under alle omstændigheder. WMP11 sættes til at dele musik med SONOS som beskrevet i linket fra sonos. Og så er det ellers bare med at downloade og lytte. Det spiller fremragende og lydkvaliteten er der altså ikke noget at sige til

Man skal være opmærksom på at homeserveren ikke har antivirus installeret. Internet explorer sikkerheden er derfor på max. Det er nødvendigt at godkende TDC som en trusted site - herunder en del undersider.

En ting mere er at WMP11 efter installation skal opgraderes yderligere - den promter selv for det. Jeg fulgte den vejledning der var angivet  for winXP - derefter ingen problemer.

Homeserveren er dyrere end en NAS men giver en hel del fordele som man ikke får via en NAS. Jeg anbefaler denne side hvis man vil vide mere:

Udbudet i DK er minimalt - jeg har købt den her:

En stor fordel ved denne er at den er vandkølet (ingen ventilatorstøj) og den har meget lavet strømforbrug på 33W. Så jeg har den personligt kørende hele tiden. Dette er også det eneste rigtige hvis man vil benytte de muligheder som remote desktopping giver.

I må endelig skrive hvis der er problemer!

hilsen Carsten
carstengaard
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 12:28
Hej Carsten

Tak for din guide!

Jeg har fået det til at virke, men det er irriterende at man skal afspille alle sange før de virker på Sonos. Den afspiller 4 og så fejler den (fordi der ikke er lyd kort i WHS) så skal man tage den næste osv osv.

Du har ikke fundet en måde at få den til automatisk at hente DRM shit automatisk når Sonos tilgår en shared fil uden at man skal afspille sange først?
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
carstengaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Hej Carsten

Tak for din guide!

Jeg har fået det til at virke, men det er irriterende at man skal afspille alle sange før de virker på Sonos. Den afspiller 4 og så fejler den (fordi der ikke er lyd kort i WHS) så skal man tage den næste osv osv.

Du har ikke fundet en måde at få den til automatisk at hente DRM shit automatisk når Sonos tilgår en shared fil uden at man skal afspille sange først?

Hej

Nej - jeg har ikke fundet en automatisk metode - jeg tror faktisk ikke det kan lade sig gøre.

Som jeg har forstået det håndteres DRM ved TDC play udelukkende af WMP så jeg kan ikke lige se at det kan omgås. Sonos afspiller jo kun WMP indekset - jeg tror ikke man kan få sonos til at gennemføre mere specifik interaktion med WMP funktioner, som f.eks. at få sonos til at bede WMP til at hente DRM licens.

Når det så er sagt synes jeg nu heller ikke det er så besværligt at skulle "afspille" biblioteket en enkelt gang. Som du skriver "afspiller" WMP fire filer og henter samtidig licens. For en typisk "plade" (hedder det stadig det?) vil det betyde at man skal klikke 3-4 gange.

Carsten
carstengaard
Til top
SSS64 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 20:51
Hej med jer

Jeg anvender Sonos sammen med TDC Play. Når jeg vil høre musik fra TDC Play downloader jeg filerne fra TDC Play og gemmer filerne på en PC, og jeg hører ikke sangene først i Windows Media Player!

I Windows Media Player har jeg under Bibliotek og Mediedeling afkrydset "Del mine medier med" de enkele ZonePlayers. 

Så det kan godt lade sig gøre at sætte det op uden at musikken først skal afvikles i Windows Media Player (heldigvis, ellers gad jeg slet ikke at bruge TDC Play sammen med Sonos)

Enkelte gange har jeg problemer med at den ikke trækker licensfilerne, men har aldrig fundet ud af hvorfor! Pludselig virker det igen. Jeg hører ikke så tit musik fra TDC Play - da søge funktionen ikke er så god i Sonos Controlleren når filerne ligger på denne måde.

På min NAS server til gengæld spiller musikken rigtig godt sammen med Sonos.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu