Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
dingo78
Bruger
Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
|
Emne: sonos, Nas, yousee play og IMAC. Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 14:46 |
Jeg har netop byttet min gamle Windows XP bærbar ud med en sprit ny IMAC, som er superfed. Men i forhold til at høre yousee play via mine Sonos enheder giver det nogle problemer.
Jeg har tidligere downloaded musik og lagt det på min NAS. Sonos har via windows media player på min pc kunne spille musikken direkte fra min NAS (synology ds 210j)
Hvordan får jeg Sonos til at spille musikken, når den er downloaded fra min IMAC til NAS. Kan det lade sig gøre uden at installere Windows på min IMAC. Er der et ninja trick til OS Lion?
Synes det er overkill at investere i Parallels og Windows 7 til IMAC blot for at høre yousee play.
Jeg betaler for Yousee play via kabel-tv, så gider ikke at høre om sportify, Dezer og andre betalingstjenester der virker på Sonos.
Kan man få Yousee play på Sonos uden om Windows.
|
Dingo
|
 |
HQgeN
Super bruger
Oprettet: 28-September-2009
Point: 357
|
Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 19:15 |
Har også selv lige fået mig en iMac, og har læst lidt om DRM som yousee's musik er beskyttet af. Det er så vidt jeg er kommet frem til, ikke muligt at afspille det downloadede musik på eller fra iMac'en. Man skal konvertere det, og her er problemet det, at for at konvertere, skal man have en PC, eller installere windows på sin iMac... Så nej, tror ikke der er nogle ninja tricks. Fordelen ved at konvertere det, vil være at det kan ligge på din NAS, og sonos så vil kunne spille det, uden at din iMac er tændt :-)
|
 |
forzajuve
Guld medlem
Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6509
|
Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 20:05 |
Kunne du godt afspille yousee play VIA en pc og sonos... har nemlig yousee play... så kunne det være man skulle have sonos istedet for squeezebox.
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
 |
HQgeN
Super bruger
Oprettet: 28-September-2009
Point: 357
|
Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 20:07 |
forzajuve skrev:
Kunne du godt afspille yousee play VIA en pc og sonos... har nemlig yousee play... så kunne det være man skulle have sonos istedet for squeezebox. |
Jeg tror det han mener er, at han downloader musikken, smider den ind i windows media player, og så deler han hans musik bibliotek, hvilket vil sige at han ikke streamer den fra yousee/yousee player, men har den fysisk DRM beskyttet på sin computer. :-)
|
 |
htpcdude
Super bruger
Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 10:24 |
Jeg har et setup, der ligner dit, dog med en macbook air i stedet for imac.
Tidligere hentede jeg youseeplay musikken via min pc, og gav den en omgang med tunebyte, for at slippe for drm problemer.
I dag streamer jeg via macbook med airfoil til airport express, der er forbundet til en sonos enhed (minijack).
Det gør at jeg nemt kan lytte til nyeste musik, og alt det fra bagkataloget.
Den musik, som jeg vil have i ordentlig kvalitet, køber jeg på cd og ripper i flac format til min nas, og afspiller så via sonos.
|
 |
htpcdude
Super bruger
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 10:39 |
dingo78 skrev:
Jeg har tidligere downloaded musik og lagt det på min NAS. Sonos har via windows media player på min pc kunne spille musikken direkte fra min NAS (synology ds 210j)
Kan man få Yousee play på Sonos uden om Windows. | Jeg har læst dit spørgsmål endnu en gang, og...... spørgsmål: I dit gamle setup kunne du kun afspille yousee musikken, når din pc var tændt = win media player tilgængelig til at håndtere drm?
|
 |
dingo78
Bruger
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 11:29 |
Ja og nej.
Ja til at Computeren skal være tændt når jeg afspillede drm beskyttede filer.
Og nej idet jeg også har benyttet mig af Ninja program til at omgå drm. Det er mig en gåde at sådan et program ikke er udviklet til MAC. Hvor svært kan det være?
Har godt set man kan streame via airport express til Sonos. Men ærlig talt, så må et trådløs system i huset være nok. Lydkvalitet via minijack er også bare lidt øv og kluntet. Sonos er bare så superfedt, nemt at sætte op og spiller kanon.
For at opsumere. Det korte svar må være nej.
Problemet kan løses ved:
1: Installere Windows på Mac, evt parallels desktop, så du kan køre Windows og OS Lion samtidigt. Ulempe: de to programmer koster vel 1500 kr og jeg skiftede ikke til OS for at køre Windows.
2. Streame via af airport express. Airport ekspress er billig 400 kr., men du streamer via minijack og løsningen virker bare kluntet og lyden kan ikke være i top. Din MAC skal være tændt.
3. Købe en Windows home server (windows Nas) med wmp der forbindes til Sonos. En WHS koster vel også snilt en tusse, og jeg har allerede en NAS og er desuden lige skiftet til MAC.
Hmmm, og mig der bare gerne vil lytte til den musik, jeg allerede har betalt for. Det sku træls.
|
Dingo
|
 |
htpcdude
Super bruger
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 13:10 |
dingo78 skrev:
Ja og nej.
2. Streame via af airport express. Airport ekspress er billig 400 kr., men du streamer via minijack og løsningen virker bare kluntet og lyden kan ikke være i top. Din MAC skal være tændt.
Hmmm, og mig der bare gerne vil lytte til den musik, jeg allerede har betalt for. Det sku træls. | Jeg synes ikke at det er bøvlet i forhold til det det giver mig: Intet behov for et win system. Skal ikke først downloade musikken. Integret løsning, da jeg alligevej bruger macbook til at styre sonos. Men forstår dig. Det er for dårligt at tdc/yousee ikke kan levere en god løsning.
Redigeret af htpcdude - 21-Oktober-2011 kl. 13:11
|
 |
dingo78
Bruger
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 13:42 |
Jeg bruger min Iphone/Ipad til at styre Sonos. Og når musikken ligger på NAS behøves ikke opstart af computer. Det funker bare og med Sonos i stuen og i køkkenet, er fjernbetjeningen altid i lommen eller på stuebordet. Lad os håbe at TDC og Sonos snart finder sammen, eller/og der kommer en bedre Mac løsning.
På trods af ovenståede problemer vil jeg gerne på det varmeste anbefale Sonos. Det er lidt peberet i pris, men for Silvan det spiller.
|
Dingo
|
 |
htpcdude
Super bruger
|
Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 21:58 |
dingo78 skrev:
På trods af ovenståede problemer vil jeg gerne på det varmeste anbefale Sonos. Det er lidt peberet i pris, men for Silvan det spiller. | Kan kun tilslutte mig..... Sonos i køkkeen og kontor, har lidt besvær med at få fornuftig højtaler opsætning på plads i stue; men det bliver også med sonos...
|
 |