|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TvNewb ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-September-2007 Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 23-August-2010 kl. 12:10 |
Jeg skal til at anskaffe mig noget Sonos grej og er lidt i tvivl om forskellen på rækkevidden på Sonos net version 1 og 2. Mit router grej står i kælderen og jeg vil gerne være helt sikker på at der er nok hul igennem til stueetagen.
Hvor meget performance vil jeg miste hvis jeg sætter en Zonebridge (med Sonos net 1.0) op i forhold til en Zoneplayer med Sonos net 2.0?
Jesper
|
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
I praksis vil det næppe betyde noget, medmindre der er tale om en seriøs betonkælder, og du skal streame til mange rum på en gang. I almindelige villahuse har jeg brugt BR100 mange gange mellem etageradskillelser uden problemer. I værste fald kan du måske aftale bytteret på en BR100, i det tilfælde at du får behov for mere signalstyrke.
Vær i øvrigt opmærksom på at der nok kan forventes mindre prisstigninger på Sonos om en uges tid (for single bundles om en måneds tid), så hvis du ved hvad du skal have, kan det nok betale sig at få købt ind nu.
|
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
kasperbp ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Kan man stole på det? Det bør man vel, hvis man ser i din signatur... :-) Hvorfor stiger det i øvrigt?
|
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Det har der været vedholdende rygter om, men det ser ikke ud til at blive tilfældet, hvorfor jeg vist hellere må tilbagetrække ovenstående.
Spekulationen byggede på følgende tese: Sidste gang prisen på Sonos blev justeret kostede en dollar ca. 5 kroner. I dag koster den nærmere 6. Idet jeg antager at Sonos afregnes i dollar vil det medføre en væsentlig højere indkøbspris.
Til Jesper: Hvis du i øvrigt stadig er i tvivl om rækkevidden er det muligt at jeg i weekenden får lejlighed til at teste placeringen af en ZPS5 i det hjørne af kælderen som er længst væk fra min BR100 i stueetagen. Det burde give et fingerpeg om performance. Redigeret af fredtoft - 25-August-2010 kl. 23:42 |
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
TvNewb ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-September-2007 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Jeg havde egentlig ikke brug for en zone player i kælderen (så jeg kunne køre 2.0) så jeg tog chancen og har lige bestilt en pakke med zp 90, controller og en bridge så nu krydser jeg bare fingre for at det fungerer. Hvis det går helt galt må jeg vel bare trække kabel så bridgen kommer tættere på playeren ovenpå.
Jesper
|
|
![]() |
|
![]() |
Så kom min Sonos med posten i dag og indtil videre så har jeg ikke oplevet nogen problemer overhovedet hverken med opsætning eller rækkevidde. Jeg må sige at det er lang tid siden jeg har været så oppe at køre over en teknik dims. Jeg har haft nogle rimelig dårlige erfaringer med en af Logitech's første streaming løsninger som aldrig rigtig kom til at fungere så jeg har været lidt tilbageholdende, men det her spiller sgu'! Så skal der bare rippes CD'er :)
|
|
![]() |
|
M.Olesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 150 |
![]() |
Hvordan ser man, om man kører net 1 eller 2?
Eller er 1 kun for gamle zoneplayer-modeller, og nye kører måske 2 automatisk? Redigeret af M.Olesen - 11-September-2010 kl. 11:05 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, de gamle players kører 1 og de nye kører 2. Hvis du kun har nye players kører du automatisk 2. Problemet er at hvis man ikke gider ofre en player ved sin router bliver man nødt til at sætte en zone bridge op og den kører 1.
|
|
![]() |
|
M.Olesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 150 |
![]() |
Ok - så hvis jeg har forstået det korrekt, og jeg på et tidspunkt skal have extended mit Sonos, da jeg muligvis vil få problemer med rækkevidden, så ville det være en rigtig dårlig ide, at extende det med en ZoneBridge, da alt så droslen ned til net 1?
Eller er det kun mellem Bridge og playere der så kører net 1? Det vil så ikke betyde så meget, da extentionen kun er for altid at have forbindelse mellem CR200 og resten.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |