recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos: Netradio udfald efter NAS tilsluttet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos: Netradio udfald efter NAS tilsluttet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-November-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos: Netradio udfald efter NAS tilsluttet
    Sendt: 22-November-2015 kl. 14:35
Hej

Jeg har haft mit sonos (Sonos connect og Play 1) i et år og har endelige fået mig taget sammen til at købe en NAS, så jeg har nemt adgang til mit eget musik.
Det hele skulle være så godt, Men...

Efter køb af NAS (synology 215j) er jeg begyndt at have udfald i internetradio fx DR P3 via Tunein. udfaldet er ved 4-8 gange i timen og kun måske 15sek, men nok til at det er irriterende.

Min connect er forbundet direkte til samme router som NAS'en. Play 1 er trådløs forbundet.
Jeg oplever udfald på både connect og play hver for sig og når de er i gruppe.
Når fejlen er på min connect, som er direkte forbundet, tænker jeg ikke der er wifi problemer?

Tager jeg LAN stikket ud af NAS'en oplever jeg ikke udfald (eller hvis NAS er helt lukket ned).

Andre der har oplevet dette og evt fundet en løsning???

Streamer jeg fra yousee play radio oplever jeg heller ikke udfald. Har endnu ikke testet så meget på musik fra NAS'en:-(
Køre jeg en hastigheds test samtidig med Netradio er der heller ikke udfald. Så det må være NAS'en som påvirker mit netværk på en eller anden måde!!

Tak for evt. inputs.

Mvh
TVGnu'en
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 14:38
Har reseveret mine Sonos ipadresser i routeren for at undgå ligende problemer.
Til top
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 14:40
Og hvor/hvordan gør man så ca. det henne i routeren?
Til top
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af TVGnu TVGnu skrev:

Og hvor/hvordan gør man så ca. det henne i routeren?
Har fundet det. Men er bange for at det ikke hjælper!
Har forsøgt mig med NAS'en også, men vist heller ikke med meget held:-(
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 20:27
og du har ikke nogen downloadtjenester kørende på NAS'en som kan makse båndbredden af din internetforbindelse ud?
Til top
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 08:18
Jeg har ikke bevist sat noget download op. Og som nævnt, når jeg køre en hastighedstest får jeg ikke udfald!
Kan det være at NAS'en går ud og spørger efter opdateringer tit og det så kan være det der gøre det?
Jeg oplevede mange udfald under installation/opsætning af NAS'en.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 09:50
Hvor meget båndbredde har du på internettet ?

Har du et eller andet kørende på din nas ?

Fildeling, post server, ftp eller andet ?

En nas burde ikke forstyre mulighed for at høre netradio med minder den maxer ud med hele båndbredden, men det bør du kunne se i din nas
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 14:17
Som en lille test kunne du så ikke prøve at hive NAS'en fra og se om det går væk. DR er temmelig ustabil når det kommer til deres netradio (om end 8 udfald i timen er RET mange), så for lige at udelukke selve streamet eller Sonos' tilgang til samme så kunne det være fint at få vished om det nu også ER NAS'en eller om det er et sammenfald.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvor meget båndbredde har du på internettet ?

Har du et eller andet kørende på din nas ?

Fildeling, post server, ftp eller andet ?

Jeg har 25MB/s download og 10 upload via yousee kabel.
Jeg har ikke selv aktiveret noget fildeling osv. så langt er jeg selv ikke kommet med NAS'en. Den er nu heller ikke købt til det formål. 

Trækker jeg netværks stikket ud af NAS'en har jeg ingen problemerConfused
Jeg vil lige prøve en anden radio kanal end noget fra DR.

Til top
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 18:16
Har lige kigget i netværksloggen og lyden forsvinder uden der kommer peaks på LAN speed. De få peaks jeg ser er på 5MB/s men det for ikke lyden til at forsvinde...

Radio100 og radio Viborg her lige slem til at falde ud. Måske lidt mere tendes til at få afspilleren til at stoppe:-(
Til top
TVGnu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TVGnu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 18:54
hej

Jeg har slået UPnP fra i routen. Det lader til at have løst problemet:-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu