recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos og DR Nyheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos og DR Nyheder

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

mm-bob: Super-link - det er tilføjet til mine favoritter - findes der noget tilsvarende med "seneste vejrudsigt" og/eller har du evt. en dr-side, hvor du finder de links?

Efter som de jo ikke lige fremmest skilter med den, så var jeg så fræk at lure urlen i dr netplayer html Geek

Hvis man leder efter desiderede DR kanaler på nettet (her i blandt IKKE nyhederne...) så plejer jeg at bruge disse 2 sider:
Direkte links til programmer: http://www.dr.dk/netradio/afspillere.asp
Direkte links til programmer via WMP: http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp
Tror ikke DR publiserer nyhederne separat som netradio.

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af mm-bob mm-bob skrev:

Du kan få dine nyheder on-demand igen via denne url:
Mega nice. Tak.

Kan du adsløre hvor du fandt det?

Edit: rettet quote-layout til. Og så kan jeg se at du allerede har leveret et par url'er, super.

Redigeret af Muele - 02-Februar-2011 kl. 10:43
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 18:28

Hvis dit Sonos-system og dit Apple-TV er koblet til den samme router og du laver ændringer på dén router (vpn) kan det godt have indflydelse på enheder på resten af netværket - dermed også dit Sonos. Det var et gæt baseret på ikke særligt mange informationer, men du ved ikke hvad vpn går ud på og så er den ikke længere :-)
Jeg ved godt hvad VPN er , men jeg bruger det ikke. Jeg skrev ikkee at jeg ikke ved hvad det er.
Problemet er ikke mere kompliceret end det jeg skriver: DR Nyheder virker ikke (mere). Det har den gjort i alle de 4 år jeg har haft mit Sonos. Alle andre "kanaler" virker fint.
Du gør det bare mere kompliceret ved blande mit Apple TV ind i det, og så er den ikke længere :-)

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Du gør det bare mere kompliceret ved blande mit Apple TV ind i det, og så er den ikke længere :-)
Jeg antog blot at enhederne var koblet sammen via dit netværk og angav en mulig fejlkilde til dit problem - det skal jeg nok undlade en anden gang.
Til top
damsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 14:37
Hejsa,

Jeg har kontaktet HIFI Klubben samt DR vedr. dette problem og har fået følgende forklaring fra DR:
Som HIFI-klubben skriver så benytter produktet (Sonos) streamings server og derfor bestemmer de indholdet. Nogle af disse servere kræver penge for at ligge der som radiokanal, og det er DR ikke interesseret i at betale for, da man kan modtage vores kanaler på mange andre måder (FM, DAB, dr.dk).
I en opfølgende mail fra DR kom følgende:
DR Avisen, kommer tilbage som netradio kanal om 2 måneder ca. En venlig kollega orienterede lige om det. Om Sonos så vælger at streame denne kan jeg ikke sige noget om
Så det er jo en god nyhed.

Hilsen
Christian

Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af damsgaard damsgaard skrev:

Hejsa,

Jeg har kontaktet HIFI Klubben samt DR vedr. dette problem og har fået følgende forklaring fra DR:
Som HIFI-klubben skriver så benytter produktet (Sonos) streamings server og derfor bestemmer de indholdet. Nogle af disse servere kræver penge for at ligge der som radiokanal, og det er DR ikke interesseret i at betale for, da man kan modtage vores kanaler på mange andre måder (FM, DAB, dr.dk).
I en opfølgende mail fra DR kom følgende:
DR Avisen, kommer tilbage som netradio kanal om 2 måneder ca. En venlig kollega orienterede lige om det. Om Sonos så vælger at streame denne kan jeg ikke sige noget om
Så det er jo en god nyhed.

Hilsen
Christian

Det er jo ligemeget om kanalen kan søges på Sonos.
Du kan tilføje din egen stream url...
Til top
damsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 08:56
Hejsa,

mm-bob: Tak for dit svar, jeg var ikke lige faldet over den feature i Sonos controlleren.

Det link der blev postet tidligere giver ikke den seneste radioavis, hvorfor jeg har fundet (WireShark) en URL som giver den seneste radioavis fra P4: http://www.dr.dk/htm/service/asx/uge/SenesteFM.asx

Hilsen
Christian
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af damsgaard damsgaard skrev:

Hejsa,

mm-bob: Tak for dit svar, jeg var ikke lige faldet over den feature i Sonos controlleren.

Det link der blev postet tidligere giver ikke den seneste radioavis, hvorfor jeg har fundet (WireShark) en URL som giver den seneste radioavis fra P4: http://www.dr.dk/htm/service/asx/uge/SenesteFM.asx

Hilsen
Christian

Ja - seneste P1 nyheder har været "frosen" på samme udsendelse i et par dage. Confused
Men nu har DR fået sparket gang i den igen... Smile

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 09:25
[/QUOTE]
Ja - seneste P1 nyheder har været "frosen" på samme udsendelse i et par dage. Confused
Men nu har DR fået sparket gang i den igen... Smile

[/QUOTE]
Men alligevel rart at blive holdt "opdateret" om Mubaraks snarlige afgang Wink

Rart med et nyt link. Så håber vi det bliver ved med at virke, eller DR faktisk åbner officielt for servicen igen.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Hvis dit Sonos-system og dit Apple-TV er koblet til den samme router og du laver ændringer på dén router (vpn) kan det godt have indflydelse på enheder på resten af netværket - dermed også dit Sonos. Det var et gæt baseret på ikke særligt mange informationer, men du ved ikke hvad vpn går ud på og så er den ikke længere :-)
Jeg ved godt hvad VPN er , men jeg bruger det ikke. Jeg skrev ikkee at jeg ikke ved hvad det er.
Problemet er ikke mere kompliceret end det jeg skriver: DR Nyheder virker ikke (mere). Det har den gjort i alle de 4 år jeg har haft mit Sonos. Alle andre "kanaler" virker fint.

Du skal da vist være glad hvis tipsen gider hjælpe dig en anden gang - hans teori var et rigtigt godt bud, især udfra dine sparsomme oplysninger.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu