recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos og lyd fra TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos og lyd fra TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos og lyd fra TV
    Sendt: 28-August-2010 kl. 14:28
Hej,
 
Er igang med at lave et Sonos setup i vores nye hus, og´skal i den forbindelse have tilsluttet lyden fra mit tv til Sonos via anlog indgang.
 
Men, hvad med lyden når den bliver sendt rundt til de forskellige zoner, bliver den forsinket i forhold til tv billedet..?
 
Er der nogen der har afprøvet og testet dette, som kan be eller afkræfte dette..?
 
På forhånd tak.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 13:36
Jeg har ikke selv prøvet, men jeg fandt denne tekst hos Sonos:


If you are using the ZonePlayer's Line-In for DVD, Satellite or other A/V source and the Audio and Video seems to be out of sync, make sure the Line-In encoder format is set to Uncompressed rather than Compressed in the Sonos Handheld Controller or Sonos Desktop Controller. 

There is a delay when using "Compressed" due to the time in which it takes to do the actual compression of the audio. 


To change the Line-In Encoding method using your Sonos Controller: 

1) Push the Music button on your controller, select System Settings. 
2) Go to Advanced Settings and then Line-In Encoding. 
3) Choose Uncompressed and try playing the video source again. 


To change the Line-In Encoding method using your Desktop Controller: 

1) If you are using the Windows client, click on File, if you are using the Mac client, click on Sonos. 
2) Click on Preferences. 
3) Select the Advanced tab. 
4) Choose Uncompressed for the Line-In Encoding. 




Redigeret af Brixen - 30-August-2010 kl. 13:37
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu