recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos og mange filer, Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos og mange filer, Hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oz1kfy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos og mange filer, Hvordan?
    Sendt: 22-Januar-2011 kl. 17:01
Hej

Har lige investeret i et Sonos system for at kunne afspille de musikfiler jeg har liggende på netværket over mit stereoanlæg.

Til min store overraskelse har jeg opdaget at der er en begrænsning på 65000 musiknumre og jeg har lidt mere.

Er der nogen der ved om der findes en workaround til dette?
Har googlet problemet, men kan ikke finde nogen brugbar løsning.

På forhånd tak

M.v.h.
Christian
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 22:55
Ingen workaround - indtil Sonos åbner for lokale UPnP servere a la Twonky. Lokal lagring af index (= Sonos) gør Sonos hamrende hurtig og effektiv - men sætter samtidig en naturlig hardware 'RAM-begræsning' på antal tracks. Du kan altid følge dit forbrug med denne URL:

<zoneplayer ip>:1400/status/tracks_summary:1400

Rhapsody er UPnP og er 'åben' på Sonos. Med denne amerikanske musiktjeneste får du adgang til 10 mio. numre for 10 $ om måneden - så det booster jo track max en del for en billig penge. Jeg er godt tilfreds med Rhapsody.

Emnet er selvsagt tilbagevendende på Sonos' eget forum - her en af de MANGE tråde: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=9102

/kris

Redigeret af kris - 22-Januar-2011 kl. 23:04
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 00:29
Hvis man har så mange musiknumre kan det være at Sonos måske ikke er den rette løsning - de kan vel ikke løse det problem i de eksisterende bokse, da det vel primært er et hardwareproblem?
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 07:41
65000 numre med en gennemsnitslængde på fx 3 minutter vil tage mere end 4 1/2 måned at lytte igennem - hvis du lytter 24/7!!!
+ 70 positive handler!
Til top
oz1kfy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 07:47
@Tipsen. Findes der andre systemer? Jeg kender kun til Sonos og Logitech, har hørt at der er en eller anden mulighed med Windows.

@meta. Nu vil jeg ikke lytte det hele igennem fra ende til anden, men det er altid lækkert at have det hele online, når man lige får lysten til et eller andet specielt gammel nummer.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 09:56
@oz1kfy: Jeg mener godt at Squeezebox Server kan håndtere det antal tracks. Derudover er der også Olive, som dog er en hel del dyrere - kender ikke specifikt til det system, men det kunne være det var en mulighed.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:25
Alle servere på pc'er/NAS'er - Twonky, Squeezebox, TVersity osv. - kan håndtere 'ubegrænset' antal tracks. Kun Sonos har begrænsningen (pga. hardware), da hukommelsen (indekset) ligger lokalt i selve Zoneplayeren. Det er så også præcis en af hovedforklaringerne på Sonos' effektivitet - men altså kun op til 65.000 tracks pt.
/kris

Redigeret af kris - 23-Januar-2011 kl. 13:25
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 19:59
Jeg troede faktisk at man kunne lave et eller andet fiksfakseri med windows media player som server ved mega-samlinger, så derfor kiggede jeg tråden der blev linket til igennem.

Der er en der ridser en interessant workaround op:
1. Flyt en del af musikken hen på et andet sted end det Sonos indexerer, men det skal stadig være et sted Sonos kan læse. Det kan for overskuelighedens skyld, f.eks. være al ens klassiske musik eller al jazz.
2. Lav en afspilningsliste for hvert album der er flyttet væk. Det skal selvfølgelig laves med et eller program på en computer, da Sonos ikke ser det.
3. Læg afspilnings-liste-filerne (m3u eller hvad format de nu har) et sted hvor Sonos indexerer dem.

Afspilningslisterne fylder kun én post i indexet istedet for de 10-15 som albummet ellers ville fylde. Hvis man så ved at al klassisk musik kun er tilgængelig på den måde, så er det til at overskue at huske at gå den vej ind.

Redigeret af Muele - 23-Januar-2011 kl. 20:00
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 22:27

Yes - havde glemt, at Sonos har åbnet for Windows Media Server... jeg har det med at glemme løsninger, der kræver at min pc er tændt.Smile

Mht. playlistløsningen - det er bedre end ingenting, men rigtig godt er det langtfra, da man selvsagt ikke kan søge efter de enkelte numre.

Jeg har sgu ondt af de klassiske musikelskere - de tag-tunge numre passer ikke godt sammen med Sonos.

/kris

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu