|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
oz1kfy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 22-Januar-2011 kl. 17:01 |
Hej
Har lige investeret i et Sonos system for at kunne afspille de musikfiler jeg har liggende på netværket over mit stereoanlæg. Til min store overraskelse har jeg opdaget at der er en begrænsning på 65000 musiknumre og jeg har lidt mere. Er der nogen der ved om der findes en workaround til dette? Har googlet problemet, men kan ikke finde nogen brugbar løsning. På forhånd tak M.v.h. Christian
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Ingen workaround - indtil Sonos åbner for lokale UPnP servere a la Twonky. Lokal lagring af index (= Sonos) gør Sonos hamrende hurtig og effektiv - men sætter samtidig en naturlig hardware 'RAM-begræsning' på antal tracks. Du kan altid følge dit forbrug med denne URL:
<zoneplayer ip>:1400/status/tracks_summary:1400
Rhapsody er UPnP og er 'åben' på Sonos. Med denne amerikanske musiktjeneste får du adgang til 10 mio. numre for 10 $ om måneden - så det booster jo track max en del for en billig penge. Jeg er godt tilfreds med Rhapsody.
Emnet er selvsagt tilbagevendende på Sonos' eget forum - her en af de MANGE tråde: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=9102
/kris Redigeret af kris - 22-Januar-2011 kl. 23:04 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Hvis man har så mange musiknumre kan det være at Sonos måske ikke er den rette løsning - de kan vel ikke løse det problem i de eksisterende bokse, da det vel primært er et hardwareproblem?
|
|
![]() |
|
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() |
65000 numre med en gennemsnitslængde på fx 3 minutter vil tage mere end 4 1/2 måned at lytte igennem - hvis du lytter 24/7!!!
|
|
+ 70 positive handler!
|
|
![]() |
|
oz1kfy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
@Tipsen. Findes der andre systemer? Jeg kender kun til Sonos og Logitech, har hørt at der er en eller anden mulighed med Windows.
@meta. Nu vil jeg ikke lytte det hele igennem fra ende til anden, men det er altid lækkert at have det hele online, når man lige får lysten til et eller andet specielt gammel nummer.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
@oz1kfy: Jeg mener godt at Squeezebox Server kan håndtere det antal tracks. Derudover er der også Olive, som dog er en hel del dyrere - kender ikke specifikt til det system, men det kunne være det var en mulighed.
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Alle servere på pc'er/NAS'er - Twonky, Squeezebox, TVersity osv. - kan håndtere 'ubegrænset' antal tracks. Kun Sonos har begrænsningen (pga. hardware), da hukommelsen (indekset) ligger lokalt i selve Zoneplayeren. Det er så også præcis en af hovedforklaringerne på Sonos' effektivitet - men altså kun op til 65.000 tracks pt.
/kris
Redigeret af kris - 23-Januar-2011 kl. 13:25 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Jeg troede faktisk at man kunne lave et eller andet fiksfakseri med windows media player som server ved mega-samlinger, så derfor kiggede jeg tråden der blev linket til igennem.
Der er en der ridser en interessant workaround op:
1. Flyt en del af musikken hen på et andet sted end det Sonos indexerer, men det skal stadig være et sted Sonos kan læse. Det kan for overskuelighedens skyld, f.eks. være al ens klassiske musik eller al jazz.
2. Lav en afspilningsliste for hvert album der er flyttet væk. Det skal selvfølgelig laves med et eller program på en computer, da Sonos ikke ser det.
3. Læg afspilnings-liste-filerne (m3u eller hvad format de nu har) et sted hvor Sonos indexerer dem.
Afspilningslisterne fylder kun én post i indexet istedet for de 10-15 som albummet ellers ville fylde. Hvis man så ved at al klassisk musik kun er tilgængelig på den måde, så er det til at overskue at huske at gå den vej ind.
Redigeret af Muele - 23-Januar-2011 kl. 20:00 |
|
![]() |
|
![]() |
Yes - havde glemt, at Sonos har åbnet for Windows Media Server... jeg har det med at glemme løsninger, der kræver at min pc er tændt. Mht. playlistløsningen - det er bedre end ingenting, men rigtig godt er det langtfra, da man selvsagt ikke kan søge efter de enkelte numre.
Jeg har sgu ondt af de klassiske musikelskere - de tag-tunge numre passer ikke godt sammen med Sonos.
/kris
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |