|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
wc-kenno ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() Sendt: 28-December-2007 kl. 17:23 |
Hej Og glædelig jul til jer allesammen. Jeg fik sgu sonos i julegave af fruen. Nå, men nu står jeg jo og mangler en NAS. Er der nogle der kan anbefale en NAS med indbygget harddisk, så jeg ikke selv skal til at rode med det. Minimumskrav: - rimelig lydløs - min 250 gb - god overførselshastighed (ikke noget vildt!) En anden ting. Kan jeg koble NAS'en direkte til ZP100, som står i et skab i køkken/alrummet?? Altså en god, pålidelig, brugervenlig NAS, som ikke støjer alt for meget. Den må faktisk helst ikke sige ret meget. Priside ikke mere end 1500 og gerne billigere...
|
|
![]() |
|
KH01 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Hej Jeg er også blevet den lykkelige ejer af et sonos anlæg, jeg havde en Synology 107e netværks server, og den fungere fint når den er koblet til ZP100. Du skal være opmærksom på, at der ikke følger en harddisk med når du køber en Synology 107e, og at det kun er en SATA harddisk som kan bruges, og som bekendt er den ikke helt lydløs, når den er aktiv. |
|
![]() |
|
beeman ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Jeg har en QNAP TS-209 ( http://www.qnap.com/images/products/comparison/Comparison_TS 209.html), som jeg er ret glad for. Den er imo mere lækker end Synology og ifølge tests skulle den også være hurtigere. Synology har dog den fordel, at den p.t. har et større mod-community. Jeg bruger den primært til Internet-adgang, RAID1 og uPNP/Media server men den kan en hulens masse extra. Igen skal der dog købes diske separat. Jeg tænker også på at anskaffe mig en Sonos, men skal man virkelig ha' flere af de dyre (og tunge) controllere for at høre forskellig musik i de forskellige zoner? Det virker lidt som overkill f.eks. til børneværelset. Beeman
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Hej Jeg har også et Sonos system og jeg kører med Maxtor Shared Storage II. Det fungerer perfekt og så det bedste, at det er billigt! Så den kan jeg sagtens anbefale.... Mvh Casper |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Alle NAS'er kan bruges, eftersom Sonos ikke stiller særlige krav
![]() Afhængigt af, hvad I har af krav til Jeres storage, skal der overvejes, om Raid eller backup er forhold, som spiller ind. Placering af NAS og forbrugsmønster spiller også ind. Raid kan give sikkerhed ift datatab, hvis man kører med to eller flere spejlede diske. (Raid 1 eller raid 5) En larmende NAS er ikke noget problem, hvis den bare er sat på loftet eller i et skab ![]() Hvis man slukker sin NAS om natten, sparer man strøm, men hvis man ikke gider og har en NAS, som ikke bruger så meget, kan det jo være en udslagsgivende faktor. Til det sidste kan jeg ikke komme på NAS'er, som bruger mindre end ca. 14 W i dvale. Det er dog noget i det lange løb, men det behøver ikke at betyde så meget ift holdbarheden af diskene. Det er mest antal spin-ups, som betyder noget, så vidt jeg er orienteret. Normalt vil en NAS blive brugt til mere end musik og andre medier. Derfor vil backup af backuppen eller Raid komme på tale. Det er slidsomt nok at skulle rippe al sin musik igen, men det er nærmest en social begivenhed at miste sine personlige, digitale data ![]() Jeg vil derfor anbefale at lave en backupplan eller i det mindste køre Raid 1 eller 5. Qnap TS-209 Pro ser jeg ingen grund til at investere i, eftersom man kan få en Synology DS-207+, som kan det samme og som koster en tusse mindre. Hvis I har haft råd til Sonos ![]() Fx. Synology CS-407. Her har I så også muligheden for at få mange andre medierelaterede ting opfyldt. Der kan jo (OK - de andre kan også...) streames fra den med NFS i en bitrate, som rigeligt understøtter HD-formaterne. Venligst Søren |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |