recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos på loftet + indbygningshøjttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos på loftet + indbygningshøjttaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos på loftet + indbygningshøjttaler
    Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:00
Jeg er netop blevet færdig med mit køkken, og jeg mangler nu at få noget lyd i rummet. Jeg har allerede valgt Sonos, og har allerede en zone i min stue.

Min ide er at købe en aktiv enhed, som jeg vil sætte oppe på loftet, og koble indbygningshøjttaler til denne som jeg så sætter i loftet.
Spørgsmålet er så hvordan jeg sikre Sonos'en mod kulde om vinteren og varmen om sommeren. Mit hus er et 70'er hus med uunyttet loft.
Og hvad med højttalerne? Kan man nøjes med een eller skal man have to for at få "stereo"?
Rummet er 3 x 6 m. Kan disse højttalere sættes direkte i isoleringen, eller skal der en kasse omkring?

Lad mig hører hvordan andre har løst dette?
Pft.

Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 20:08
Hej

Jeg havde sammen tanker tidligere, men forlod den igen, da jeg ikke fandt en god løsning.  Jeg var ude i flamingo boks med ekstra isolering til vinter, men så skulle toppen af om sommeren, og der var jo fare for kondens etc. og så synes jeg samtidig at en Zp120 det var for dyr en boks til at lave test med.

Hvad med en S5 sat diskret ? (det var den jeg endte med)

Håber det gav lidt indput.

mvh
Dovenlas

Redigeret af Dovenlas - 21-Februar-2010 kl. 20:10
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 23:39
kan du ikke bare gemme den i evt et køkken skab der går til loft eller i bryggers også trække ledninger til højtalere langt den bedste løsning hvis det er muligt. imo 
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2007
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:23
edit:

pnn's løsning er nok langt den nemmeste, og så bare gemme kablerne væk over forskallingen - det ville jeg nok egentlig gøre ved nærmere eftertanke!

En zp120 skulle kun være 8,9 cm høj så hvis du ikke er helt færdig med køkkenet, og det passer bedre ind, så kunne den da egentlig gemmes i et fodfrit i nærheden af dine højttalere?

Jeg mener ikke at varmeudviklingen vil være noget problem?

Redigeret af jhauerslev - 23-Februar-2010 kl. 21:47
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu