|
Sonos passiv enhed - strøm |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Maj-2013 kl. 14:25 |
Hej alle
Vil lige spørge om en ting, som jeg har gået længe og tænkt over. Jeg har en del sonos enheder og elsker det faktum, at de er always on. I min stue har jeg et par rigtig gode dyre B&W højtalere og derfor har jeg også en kvalitets Rega Mira forstærker sluttet til. Det betyder så også, at man manuelt skal tænde for forstærkeren før man kan spille musik. En lillle ting, men det kunne være fantastisk, hvis man kunne få en strømskinne, som kunne lytte til et signal fra Sonos enheden og så tænde for strømmen. Har ingen anelse om det overhovedet kan lade sig gøre, men det ville være en fed feature, hvis man også kunne lave den del "always on" uden forstærkeren bare skal stå og brænde strøm af. Nogen der har erfaringer med det ?
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer vel an på hvor meget din sonos bruger af strøm, når du "sætter den i gang"
Hvis sonos boksen bruger nok strøm, så kan du bruge en almindelig billig tv strøm skinne, der tænder/slukker ved 30W
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
En Sonos ZP90/Connect bruger desværre for lidt strøm, til at kunne bruges sammen med sådan en strømspareskinne. I øvrigt er der ikke meget forskel på strømforbruget når den spiller og når den står standby.
Den eneste løsning der rigtig er, er en netværks receiver der også kan tændes og slukkes med en app ligesom mange nye surroundreceivere kan. Ellers skal du over i en løsning med en switched PDU, men det er en noget dyr løsning.
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
Ok ja tænkte nok også det var noget i den stil. Har set man kan få nogle stikudtag der kan hoppe på Wifi, det kunne være en let måde at tænde forstærkeren samtidig med man roder med Sonos app'en.
Desværre også en lidt dyr løsning.
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
For mange år siden var denne artikel i "Spørg os" sektionen af HiFi og elektronik
http:///www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/autotaend.jpg Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |