|
Sonos play 1 til afspilning af fx DRs gratis app |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Installationen forløb hurtigt. Desværre ingen reaktion og informationer, når jeg nåede menuen tjenester. Havnede der nogle gange. Begyndte at søge om der skulle andet til. Var faktisk nået til, at jeg ville aflevere, da jeg ikke ville betale for tjenester. Men jeres hjælp var god. Tak for den. Flere gange har jeg skullet trykke to gange i tjenestemenuen for at nå videre. Måske er det touch, der ikke har virket optimalt på iPad. Nu fungerer sonos fint. Jeg har kørt sonos trådløst hele tiden på mit wifi.. Vi har et stærkt signal på internettet og 30/30 fiberkabel, så jeg ser trådløst uhd uden hakken på TV. Redigeret af bentpetersson - 06-Juli-2016 kl. 23:04 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
joensson ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 213 |
Nej, ikke endnu. 2 Ethernet porte, 1xoptisk audio in og så strøm er vist de eneste stik der er at gøre med. Jeg har ikke fået købt mig en endnu, så jeg er kun 99% sikker :) Både mit TV og min receiver har dog optisk ud så jeg tror ikke jeg personligt mangler HDMI stikket. Er det til et bestemt formål du savner HDMI? /Flemming |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Nej, der er ikke HDMI på Playbar. HDMI ville være smart da du kan få 5.1 lyd fra andre HDMI-kilder tilsluttet dit TV. Med SPDIF får du kun 2.0 lyd sendt videre hvis du ser indhold fra eks. din BluRay eller mediecenter når Playbar er tilsluttet dit TV.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Det fungerer fint med vore to Sonos play 1 og radiokanaler.
Dvs indtil jeg flyttede den ene af dem i troen på, at hvis jeg igen og hurtigt tilsluttede den ene trådløst og i nyt elstik, så kunne den fortsætte. Men desværre nej. Jeg måtte atter hele proceduren igennem mht tilslutning og synkronisering. Har nogle af jer erfaring med at flytte play 1? |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Mine forbinder fint hvis jeg flytter dem - og jeg slukker dem da fra tid til anden, uden det nogensinde har givet anledning til problemer. Din playliste slettes dog når du hiver strømmen fra dem.
|
|
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9402 |
Kan også fint slukke og tænde en enhed uden at skulle noget som helst før den virker igen.
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
Har aldrig haft problemer med at Sonos skal sættes op igen, efter at have haft den slukket (ledning trukket ud). Og jeg har haft min Play 1 slukket i flere uger ad gangen.
Redigeret af moremusic - 06-November-2016 kl. 20:30 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
Har en play1 som bruges udendørs. Og ja den mister aldrig noget selv om den kan være uden strøm i flere måneder
|
|
![]() |
|
Tak for jeres gode svar.
Vi bruger kun Sonos til radiokanaler. Når I flytter en Sonos enhed, er det så lige meget, om den står tændt, så man kan høre den og derefter trækker strømstikket ud - eller den bliver stående i dvale og elstikket trækkes ud? Eller er det ligemeget? Det undrede mig, at Sonosenheden ikke forbandt, da jeg flyttede den ud i køkkenet og satte strøm til. Jeg mener, at den blev ved med at blinke orange eller blev ved med at lyse orange. Det trådløse internet er stærkt overalt i huset, så det kan ikke være det. Andet spørgsmål. Slukker i Sonos for at spare strøm, hvilket jeg ikke har turdet? Jeg har indtryk af, at Sonos bruger ret meget strøm. De bliver ret varme. |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9402 |
Ligemeget hvilken tilstand den står i når den bliver slukket.
Jeg bruger dog en sonos bridge. Nej slukker dem ikke. Ved de bruger for meget strøm, men vil gerne have de bare virker når man skal bruge dem |
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
Umiddelbart tror jeg at det er kommunikationen mellem dit trådløse netværk og din Sonos der kan være synderen her. Hvis den har svært ved at "komme på netværket" kan det godt forklare nogle af de problemer du beskriver her.
For at teste det, kunnne du slutte din Play 1 et sted med optimale signal forhold - f.eks. I samme rum som din router står i. Hvis du oplever samme fejl, ville jeg gå tilbage til butikken du har købt den og bede dem teste den for fejl. |
|
![]() |
|
Jeg slukker heller ikke mit. Jeg bruger det som musik om morgenen og det er alligevel 3 zoner der tænder på skift, så det gider jeg ikke bøvle med at skulle tænde/slukke for. På børneværelserne vil det være upraktisk at slukke for dem, da ungerne så ikke kan tænde for deres sidste playliste (da den jo slettes når du cutter strømmen).
Jeg sparer på strømmen andre steder i stedet for. Jeg vil ikke gøre det til et mål i sig selv at spare strøm og derved lade det være en gene til dagligt. Mine Hue-pærer bruger også strøm hvis jeg ikke slukker dem på kontakten, men hvis de skal virke bedst muligt, så skal man jo kunne få fat på dem via en App - same deal med Sonos. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |