recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Play:5 spiller meget lavt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Play:5 spiller meget lavt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Martin F. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Play:5 spiller meget lavt
    Sendt: 16-Juli-2019 kl. 09:22
Hejsa.
Jeg er lidt bange for, at effektforstærkeren i den ene af mine Sonos Play:5 (1. gen) er gået i stykker:

Den ene af mine Play:5 højtalere (Gen:1) spiller pludseligt meget lavt. 
Jeg har checket max lydstyrke, og jeg har prøvet at resette højtaleren (sluk/tænd med muteknap nedtrykket) - og derefter forbundet den igen.
 - og jeg har prøvet at resette controller. 
Jeg har prøvet med ekstern kilde - det hjalp ikke .

- og jeg har prøvet at tilslutte hovedtelefoner - de lyder fint og lydstyrken virker rigtig. 

Øvrige Play:5 (i øvrigt samme version og Harware version) spiller fint. 

Jeg har checket Sonos forum - jeg er ikke den eneste som har oplevet det problem, og jeg kan ikke rigtigt se, at nogen har fundet en løsning.
Jeg har skrevet til Sonos danske (og amerikanske) support tidligt i morges, men har naturligvis ikke fået svar endnu.

Nogen ideer?

Jeg frygter dog, at det er motherboardet med forstærkeren i Play:5'eren, der er gået i stykker. Nogen der kan reparere/udskifte sådan et? (jeg kunne selvfølgelig selv købe en godt brugt Play:5, og flytte motherboardet over i min pæne og velholdte med defekte Play:5)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Martin F. Martin F. skrev:

Jeg frygter dog, at det er motherboardet med forstærkeren i Play:5'eren, der er gået i stykker. Nogen der kan reparere/udskifte sådan et? 
Sted: Danmark er et lidt vidt begreb.
Du skal nok løfte sløret lidt mere, medmindre du vil bekoste evt. forsendelser til undersøgelser før rep. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Martin F. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 14:10
Hej Jørgen.
Jeg bor i Gentofte, nord for København.
Sonos i Danmark har kigget i en diagnostic på højtaleren, som på den digitale side fungerer fint. Deres bud er, at det er den analog del (og det er vel selve effekt forstærkeren?) der er stået af.
Det er muligt at lave en ombytter til en ny Play:5 mod en klækkelig egenbetaling - eller lille rabat om man vil. 
Men jeg er mere ud i, at købe en Sonos-one, eller den nye Ikea reol-version.

Men jeg kunne jo godt tænke mig, at se om jeg kunne få den gamle Play:5 repareret, hvis nu bare det er nogle gængse elektronik komponenter der skal skiftes.

 -alternativt at jeg selv køber en brugt ridset og bulet Play:5 og skræller den for reservedele, og selv skifter motherboard m.v.


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 16:46
Ja det er jo langt fra mig. 
Lidt Googleing siger board er træls at reparere på, smurt godt ind i lim:

Held og lykke med projekt, hvilken løsning du så måtte vælge. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Martin F. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 17:37
Hej Jørgen
Tak for research og svar.
Man kan jo muligvis skifte hele motherboardet, men jeg kan godt se, at man næppe kan reparere på det - måske kan man ikke engang identificere komponenterne.

mange hilsener
Martin Frøland
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu