recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS Playbar lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS Playbar lyd

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONOS Playbar lyd
    Sendt: 12-Maj-2013 kl. 16:31
Er faktisk ikke så imponeret af min playbar desværre. Den hakker i lyden når vi ser tv, den skruer selv op og ned for lyden når man spiller højt fra youtube, igennem atv3. Lyden er ikke synkroniseret på udvalgte HD kanaler.

Overvejer at gå ned med den igen faktisk :(

Andre som har lign problemer?? eller ved om de kan afhjælpes?
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:21
Hvordan er den koblet op til tv?
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:30
Den er koblet til via det optiske kabel som følger med, men i sidste uge, havde den ikke problemer med at hakke i lyden. Den hakker sådan konstant hver 2 sekund. Lyder som om lyden falder ud hver 2 sekund.

Så mistænker lidt det optiske kabel måske. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 18:24
Har du ved et uheld aktiveret "nat" featuren? Den skruer ned for pludselige lyde, så naboer ikke vækkes. Hvis lyden falder ud, så er det vel forbindelsen den er gal med - enten i Tv'ets ende eller i Playbars. Jeg havde Playbar til test i en måned og jeg oplevede kun én gang at lyden gik i ged, men ikke på den måde du beskriver og kun på én kanal (DR3).

Redigeret af Torben Rasmussen - 12-Maj-2013 kl. 18:25
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 06:25
det er kun HD kanaler hvis lyden ikke er synkroniseret og der er flere HD kanaler hvor den er gal med, jeg tester lige hvilke det er. 

Det med udfald af lyden hvert andet sekund er til at få spat af, jeg har prøvet at tage det optiske kabel ud og ind igen, for at sikre at det sidder ordentlig, samt skiftet net port, resultatet er det samme. Synes bare ikke der burde være så meget galt. 

"NAT" featuren kan jeg ikke finde, mener du ikke loudness? den er slået fra nemlig. Synes bare der er meget galt.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 08:09
Modtager di tv voa nettet?
Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allannissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Er faktisk ikke så imponeret af min playbar desværre. Den hakker i lyden når vi ser tv, den skruer selv op og ned for lyden når man spiller højt fra youtube, igennem atv3. Lyden er ikke synkroniseret på udvalgte HD kanaler.

Overvejer at gå ned med den igen faktisk :(

Andre som har lign problemer?? eller ved om de kan afhjælpes?

Ser du TV via TV tuner eller settop boks forbundet med HDMI til TV?

Jeg havde lignende problemer med hakken i lyden. Da jeg satte min PLaybar til hang jeg samtidig fjernsynet op på væggen. Da det er en ældre skærm med bagudrettede HDMI porte købte jeg en vinkel adaptor til HDMI til at forbinde min ATV3 med. Det viste sig så at lyd fra ATV3 hakkede når det blev afspillet på Playbar. Jeg fjernede vinkel adaptoren igen og problemet var løst. Så prøv med et andet HDMI kabel, i tilfælde af du bruger settopboks.


Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af allannissen allannissen skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Er faktisk ikke så imponeret af min playbar desværre. Den hakker i lyden når vi ser tv, den skruer selv op og ned for lyden når man spiller højt fra youtube, igennem atv3. Lyden er ikke synkroniseret på udvalgte HD kanaler.

Overvejer at gå ned med den igen faktisk :(

Andre som har lign problemer?? eller ved om de kan afhjælpes?

Ser du TV via TV tuner eller settop boks forbundet med HDMI til TV?

Jeg havde lignende problemer med hakken i lyden. Da jeg satte min PLaybar til hang jeg samtidig fjernsynet op på væggen. Da det er en ældre skærm med bagudrettede HDMI porte købte jeg en vinkel adaptor til HDMI til at forbinde min ATV3 med. Det viste sig så at lyd fra ATV3 hakkede når det blev afspillet på Playbar. Jeg fjernede vinkel adaptoren igen og problemet var løst. Så prøv med et andet HDMI kabel, i tilfælde af du bruger settopboks.



ser tv via settop boks, har lige skiftet hdmi kablet fra boksen, nu fungerer det igen. Tak for hjælpen Allan.

btw så var jeg nede i hifi klubben for at høre hvorfor den skruer ned af sig selv, ved høj afspilning. Fik forklaret at hvis den registrerer at den bliver overbelastet, så dæmper den selv lyden.


Redigeret af Treated - 13-Maj-2013 kl. 16:06
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 16:18
Nævnte "Nat" features sidder i App'en. Den har et ikon med en måne på (på iPad i hvert fald). Se den her:
http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2013/03/sonos_playbar_app_1.jpg
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 16:57
nååå den har jeg aldrig lige tænkt på hehe. Men den var slået fra.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 17:57
nej det har sku ikke hjulpet, arg sikke noget tis mand
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 19:26
Nå har koblet sonos fra og lyden driller så endnu. Dvs sonos er ikke problemet heldigvis
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu