recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Playbar - nextgen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Playbar - nextgen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Playbar - nextgen
    Sendt: 19-December-2016 kl. 17:50
Hej,
Som jeg ser det er Sonos Playbar efterhånden 2-3 år gammel ???
Nogen rygter/formodninger om der er en opdatering undervejs ?
 
Ceefive
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 19:06
Så vidt jeg ved, er den snart 4 år gammel. Den kom vist frem i marts 2013. Men de er gode til at holde produktlanceringer hemmelige på forhånd, så man ved sjældent hvad der er på vej, før det bliver annonceret officielt.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 19:20
Uden at kende tendenser og trends så tænker jeg at de muligvis rører på sig snart. Markedet for soundbarsber eksploderet og jeg kender virkelig mange der har taget sådan en til sig. Mange har solgt deres lidt brugte hi-fi setup, mens rigtig mange andre har købt en uden at have andet og aldrig ville overveje reel surround eller større hi-fi setup.

Så ja, jeg tror på de kommer med noget der kan håndtere ens HD lyd. Man kan håbe presset fra andre udbydere kunne smide noget DTS i en playbar v2.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2016 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Markedet for soundbarsber eksploderet og jeg kender virkelig mange der har taget sådan en til sig.
Så ja, jeg tror på de kommer med noget der kan håndtere ens HD lyd. Man kan håbe presset fra andre udbydere kunne smide noget DTS i en playbar v2.
 
Jeg er helt enig Bromberg5 -der sker ufatteligt meget.
 
Jeg har i dag et lille setup med 2 Sonos Enheder (Connect-Amp + Play1) og vil gerne udvide med en soundbar i stuen og noget mere i andre rum.
 
Sonos systemet er super godt - men prisen for en Soundbar + sub er heftig for et produkt der er 3-4 år gammelt. De er også dygtige til at styre kanalen - der er meget få forhandlere - og de er naturligvis ikke villige til at give en god pakkepris på et større setup. Spurgte tidligere på året en forhandler på en "god pris" til et setup for hele huset - (soundbar, sub, 3xplay1, 2xConnect-Amp, 1xPlay5, høttalere og beslag) og fik at vide jeg kunne se priserne på deres hjemmeside. Endte med at købe min Connect-Amp på en tur til England.
 
Overvejer at sælge de Sonos enheder jeg har - hvis jeg kan finde et alternativ.
Noterer mig at Google-Home kommer med noget nyt. Jeg vægter multi-rum løsning, Spotify og iPhone/iPad-app højt og går så gerne på kompromis med kvalitet af lyd (jeg er ikke hifi-freak).
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 16:41
Alternativt kan du kigge på bluesound. Hvis forskellen på Sonos Connect og Bluesound Node er det samme på øvrige enheder, har du en hel del merelyd at hente hos bluesound. Eller det er min mening ihvertfald

Redigeret af Bromberg5 - 23-December-2016 kl. 09:21
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 16:51
Sjovt nok du skriver det - sad netop og kiggede på Bluesound produkterne.
En Soundbar koster her 8000,- og selvom de skriver det måske er verdens bedste formoder jeg en Sub vil være at foretrække også. Kan ikke finde en pris på Pulse Sub - men totalprisen kommer sikkert over det en Sonos Soundbar + sub koster.
tak for input
 
Ceefive
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2016 kl. 09:19
Det finde ved den bluesound er at du kan smide hvilken som helst sub på. Ville ikke selv købe pulse subben, men en brugt asw608 istedet. Så er du under 10.000kr
Til top
Mikmak1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-September-2013
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 06:49
Jeg har selv Sonos Playbar som den retteligt hedder. Jeg har haft den i et par år efterhånden. Pt er den det eneste Sonos produkt i huset. Som stand alone enhed har den som andre påpeger efterhånden nogle år på bagen. Jeg må indrømme at jeg siden mit køb ikke har gjort ret meget i at lytte til andre muligheder, af en eneste grund - Jeg er tilfreds med den :-)

Inden jeg købte den lyttede jeg til en del forskellige muligheder der fandtes dengang, men min mening var at Sonos produktet var det eneste som på daværende tidspunkt var i stand til at stå alene, og på samme måde frembringe en hæderlig lyd oplevelse på en gang uden at skulle sættes op som et sæt. Jeg er så siden hen gået en og er begyndt at overveje at udbygge mit system, men dette er dog langt fra en nødvendighed - Og slet ikke lige med det samme. Så selvom det ikke er det billigste produkt på markedet og selvom den efterhånden er en gammel ting, så er det en fremragende højtaler der kan levere en god lytte oplevelse, og en hæderlig bund grundet dens størrelse. Den er set i forhold til mange andre center enheder en stort "klump", men det er der bestemt en grund til, og man får valuta for pengene synes jeg. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 09:21
Var det ikke 5000kr den kostede ved release? Jeg syntes den har fin værdi til pengene og jeg syntes da de skal have kredit for at andre idag spekulere i baghøjtalere også. DET tror jeg gør at mange hopper på soundbar løsningen. Det gør da at jeg aldrig stopper tanken om soundbar:). (Og har kastet et komplet sonos surround system af hos svigermekanikken)

Men da playbar netop har den alder den har, tror jeg der kommer ny og det vil jeg gerne afvente og se på:).
Jeg har lavet mine rips af blu ray og dvd i bedste mulige lydkvalitet og her har det været DTS HD på mange, mens mine serier (så vidt jeg husker) i dvd er dolby digital. Men det gør at jeg ikke kan afspille mine dts lydspor, med mindre jeg ripper det hele om med dd lydsporet. 
I en soundbar løsning er jeg ligeglad med HD lyden, men at den ikke kan afspille det bliver et problem, der dog kan løses, men det tager dælme lang tid så:)

I den optik kunne en ny playbar med mulighed ved integreret konvertering være guld værd (hvis det hedder sådan). Ellers skal jeg have en plex server imellem.
Bluesound Soundbar skal vist have en sådan funktion


Redigeret af Bromberg5 - 05-Januar-2017 kl. 09:21
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Var det ikke 5000kr den kostede ved release?
..
Men da playbar netop har den alder den har, tror jeg der kommer ny og det vil jeg gerne afvente og se på:).
..
Jeg er enig med dig Bromberg - det bliver spændende at se hvornår der kommer nyt på dette område.
imponerende Sonos har kunnet holde liv i produktet så længe - og prisen har holdt (de satte endda prisen op i 2016).
Nøglen har vel bl.a. været deres evne til at opdatere softwaren undervejs. det fungerer godt - og jeg har været glad for deres løbende opdateringer. Systemet virker super godt - og har været en god investering indtil nu - men hvis jeg skal have en Soundbar i stuen der holder 5+ år - så vil jeg jo gerne have det sidste nye.
 
Mikmak1969 - dejligt at høre du valgte p.g.a. lydkvalitet bla. og har været tilfreds siden.
 
Spændende om Sonos annoncerer noget på CES2017 :)
 


Redigeret af ceefive - 05-Januar-2017 kl. 12:21
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 12:30
Af hvad jeg kan læse mig til er Sonos slet ikke på ces i år
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 14:10
Jeg er absolut ikke hifi-freak, men har et "normalt" surround sound anlæg i rimelig kvalitet. Jeg var til en Sonos demoaften ved Hifi-klubben for et stykke tid siden da jeg har gået og funderet lidt om jeg på et tidspunkt skulle skifte det ud med Sonos (har allerede Sonos i huset).
Jeg fik 2 ting ud af den aften:
1) Jeg blev virkelig positivt overrasket over Sonos Play:5. Havde virkeligt lyst til at købe en med hjem efter at have lyttet til den, men har bare ikke behovet / noget sted at placere den hvor vi rent faktisk lytter til musik ofte.
2) Hvis jeg skal investere i deres surround sound skal det være inkl. deres sub. Vi så et action klip fra den seneste Batman film og der var kæmpe forskel i lyden med og uden sub. Det er selvfølgeligt ikke lige relevant i alle film, men forskellen var så stor at jeg nødigt ville undvære den.
Jramskov
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu