recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Playbar og HDMI-lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Playbar og HDMI-lyd

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Playbar og HDMI-lyd
    Sendt: 10-August-2015 kl. 21:09
Jeg har netop købt mig en Sonos Playbar. Den er koblet til mit Apple TV, og systemet kører sådan set upåklageligt. Især det at jeg kan lave en trådløs surround-løsning er fedt. Mit problem er så, at jeg godt kunne tænke mig at kunne bruge den med min Google Chromecast. Chromecast bruger HDMI, mens Playbar kun understøtter S/PDIF (Toslink). Jeg forsøgte at købe en HDMI-audio extractor igennem den amerikanske Amazon, som kan føre et HDMI-lydspor over i et 5.1-lydspor på S/PDIF, men tilsyneladende virker den ikke som ønsket. Om det er på grund af amerikansk strømformat, kryptering eller en defekt ved jeg ikke. Men jeg kunne godt tænke mig at spørge, om der er nogen der kender til en god og velfungerende extractor, der giver et godt billede og en god lyd. Jeg læste mig til, at kvaliteten åbenbart varierer en del. Jeg håber på hjælp! :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 17:41

Den virker ikke som ønsket.? Hvad er det ved den der ikke virker som ønsket.
Billede.? En HDMI Audio extractor har intet med billede at gøre, den tager TV lyden fra HDMI ARC og sender den ud enten Analogt eller Digitalt. Er der ikke en Toslink udgang på TVet.? Den gør det samme som det du vil med extractoren, så du får lyd fra Chromecast via TV til Soundbar. Givet vis ikke i 5.1, da det ikke er det normale for TVer at kunne det fra externe tilsluttede enheder. Anvendelse af en Audio extractor giver med sandsynlighed samme resultat.
Kan ikke komme sagen nærmere, da der ikke skrives hvilket TV der haves, eller hvilken extractor der anvendes.

Redigeret af Radiomanden - 11-August-2015 kl. 18:22
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 21:35
Det er denne extractor, jeg købte:
http://www.amazon.com/gp/product/B00IAM74UO?&th=1

Mit tv er et 32" tv fra Phillips fra 2009. Det har kun HDMI-udgange. Jeg prøvede at koble extractoren til tv'et og siden har jeg ikke kunnet få tv'ets egen HDMI-port til at virke. Jeg ved ikke, om jeg har ødelagt porten, eller om den amerikanske extractor har ødelagt noget. Som du selv skriver så er det ikke alle tv der videresender 5.1- lyd via Toslink (hvorfor jeg ikke tør købe et nyt tv alene for at få Toslink. For jeg aner ikke hvordan jeg på forhånd regner ud hvilke tv, der understøtter det. Jeg hører bare nogen sige, det ikke altid virker. Og det er lidt frustrerende.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 21:46
Jeg har ikke oplevet nogen 2015-TV som kan videresende 5.1 via SPDIF til Playbar. Jeg har ikke haft fat i Philips endnu, men jeg vil ikke forvente, at deres modeller kan. Sony, Samsung, LG og Panasonic kan ikke.

Redigeret af Torben Rasmussen - 11-August-2015 kl. 21:47
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 21:50

Nu er det så ikke en extractor, men en Switch med lydudgange. At HDMI porten ikke længere virker, kan skyldes den er brændt af, ved at der nok har været lavet Hotswapping, og det kan skade den. Så der er ikke så meget at gøre hvis den er brændt af, det kan ikke betale sig at få det fixet når TVet har den alder.

Hvorfor har du købt en Switch i US.???? De fås da i massevis her i landet.

Redigeret af Radiomanden - 11-August-2015 kl. 21:55
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 22:10
Fandens også. Nu har jeg så kun en fungerende port tilbage. Kan du nævne en god switch i Danmark, der løser problemet? Jeg købte denne, da den havde fået gode anmeldelser på Amazon, og jeg ville gerne være sikker på, at billedet og lyden blev ordentlig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 22:17
En HDMI switch bør slet ikke have indflydelse på hverken lyd eller billede. Den skal være en switch.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 22:28

Ja, som Klaus skriver, så betyder det ikke hujende fis hvilken en der købes, de laver intet om på hverken lyd eller billede, den skal bare understøtte de gældende standarder, så kan den bruges.
Kan ikke tro, at den du har købt kan have brændt porten af, medmindre der er en fejl på den, eller at den har været brugt/tilsluttet forkert.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 22:35
Problemet med en switch er, at hvis signalet er DTS, og hvis det blot sendes ubehandlet videre, så vil Playbar ikke spille noget som helst. Den understøtter ikke DTS. Jeg har selv leget med en HDMI switch for at opnå det samme som dig, og jeg gik i stå fordi halvdelen af mine film har DTS lydspor.

Redigeret af Torben Rasmussen - 11-August-2015 kl. 22:37
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 22:43
Hvad er insta (sikkert dumt spørgsmål...)?

Har I så en løsning på problemet? Uanset hvad vi nu skal kalde produktet? Det ville være fedt med en konkret anbefaling! :-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 22:50
En autocorrect på iPad: "i stå" var ordlyden.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 22:59

Det du jo skal, er at få lyd fra Chromecast via Toslink til Soundbar, og den enhed du har kan jo det, eller rettere den burde, men der er så en fejl,(40?), eller anden fejl der gør at det ikke virker.
Det er ikke på grund af DTS, for det bruger Chromecast ikke, og som skrevet understøttes de heller ikke af din Sonos, og hvis den lyd der streames til den er DTS, så virker det heller ikke. Så er det tilfældet, må du bruge et understøttet lydformat.

Redigeret af Radiomanden - 11-August-2015 kl. 23:02
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu