recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Playbar og HDMI-lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Playbar og HDMI-lyd

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 22:16
Jeg har ingen interesse i at hakke på nogen. Jeg spørger til hvordan jeg kan løse et problem. Så hvis du helst vil fremhæve mængden af mine problemer og hvem jeg skal henvende mig til for at bede om en undskyldning, så er det ikke noget, jeg er interesseret i. Jeg spørger specifikt til hvordan jeg løser mit problem. Tak.

Redigeret af mstaal - 12-August-2015 kl. 22:26
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 22:30

Hos AV Connection fås der en Analog/Digital Audio extractor fra Clicktronic der her HDMI In/Out, samt Analog og Coax/Toslink Out.
Ring til dem og få en snak om det. 74421078
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 17:25

Fik du fundet ud af noget efter den samtale.??
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af mstaal mstaal skrev:

Torben: Skal jeg forstå dig rigtigt, at jeg intet kan gøre for at trække 5.1-lyd ud af et HDMI-stik på et nyt tv? Kan jeg ikke netop købe et produkt som det følgende:
http://www.amazon.de/Ligawo-®-HDMI-Switch-4x1/dp/B00EOVD01M/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1439389555&sr=8-2&keywords=hdmi+switch+audio

I min opsætning vil jeg alligevel kun bruge Apple TV og Chromecast som (hvis jeg har forstået det rigtigt) kun bruger Dolby Digital 5.1-lydspor, hvilket betyder at jeg ikke behøver at bekymre mig om DTS-bøvl. Men jeg skal da i hvert fald kunne trække et Dolby Digital-lydspor ud af stikket.

Jo, den vil også virke når det kun er DD du får ud. Den kan dog købes herhjemme også:
https://www.av-cables.dk/hdmi-switch/knig-1-4-high-speed-hdmi-switch-4-vejs.html
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 14:30
Men hvis man anvender sådan en, hvordan får man så lyd over Soundbaren når man ser normale TV-udsendelser? 

Man skal vel have en boks, der kan modtage optisk ind, samt HDMI ind og sende lyd via optisk til soundbar? 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 14:39

Ja, der er ikke altid enkelte løsninger, når udstyr ikke er kompatibelt.
Det der gøres er at bruge en omskifter, så lyd fra TV føres til den, og lyd fra Extractor føres til den, og derfra til Soundbar. Medmindre der er både Toslink og Coax In på Soundbar, så er der en seperat indgang til hver.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 16:40
Radiomanden: Jeg er lige på Mallorca, og jeg troede faktisk at jeg havde svaret dig. Men min dårlige forbindelse hernede gjorde åbenbart, at beskeden ikke kom frem. Jeg regner med at gøre noget lignende det Torben skriver (og det jeg til at begynde med forestillede mig at gøre). Jeg køber en switch der kan fordele lyden. Det giver mig flere HDMI-stik, og jeg kan bruge den uanset om jeg vil have et tv eller en projektor - og uanset om jeg bruger gamle eller nye tv. Men jeg skal åbenbart være bedre til at vælge min switch end jeg var sidste gang, hvor jeg brændte to af mine tre HDMI-indgange af.

Torben: tak for tippet. Jeg har faktisk allerede kigget på den model, og jeg har allerede talt med en fra AV-Connection om den. Men manden i telefonen lod ikke til at vide så meget om det. Han sælger vel heller ikke så meget af den slags. Jeg fandt dog en side, hvor det blev påstået, at lyden igennem Toslink på König-modellen åbenbart blev forringet mere end hvad godt var. Jeg ved ikke om det er sandt. Jeg kan prøve at finde siden igen ved lejlighed.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 17:17

Så må vi se om det hele vil komme til at lykkes.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 23:01
Ja, bestemt. I hører nærmere, når jeg ved mere. Jeg tror, jeg prøver følgende model:
http://www.amazon.de/Ligawo-®-HDMI-Switch-4x1/dp/B00EOVD01M/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1439389555&sr=8-2&keywords=hdmi+switch+audio
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 23:05
Det er en omskifter, ville du ikke have noget der kunne trække lyden ud af HDMI signalet?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 23:28
Læser jeg forkert, når jeg påstår, at der står i beskrivelsen, at den trækker lyden ud af stikket? Hvad skulle den ellers gøre? Og hvad er forskellen på sådan en og en omskifter? Undskyld at jeg så forvirret...!!!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 23:35

En omskifter bruges jo til at skifte mellem flere enheder på samme port. Dit link virker ikke, så ved ikke hvordan enheden er. Klaus skriver den ikke kan bruges, så jeg antager han har ret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu