recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos playbar placering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos playbar placering

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikmak1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2013
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos playbar placering
    Sendt: 20-Januar-2014 kl. 23:25
Pt. står mit tv på et tv møbel, men jeg har planer om at det skal op på væggen og har derfor 2 overvejelser.
1. Hvor højt er det "normalt" at placere et tv, hvis vi nu antager at underkanten er "rettesnoren" ?
2. Har investeret i en Sonos playbar, netop ankommet, og har set online at mange vælger at placerer den ovenpå tvet. Men da mit tv er 55" og altså omkring 70 cm i sig selv, så tænker jeg lidt, at hvis skidtet skal på væggen, så kommer den temmelig højt op og "svæve". Vil det allersmarteste ikke være at placere den under tvet i den situation ?
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 23:42
Min anbefaling er, ved rank siddeposition, at øjnene skal kigge ind i midten af skærmen. Når man så synker lidt sammen i den behagelige stilling, så er tv'et lidt højere oppe. Afhængig af møbel (hvis der skal være et), så må man evt. gå lidt på kompromi og hæve det en smule for at få plads til højtaleren, som jeg altid ville vælge at placere under tv'et.

Så er der dem der foretrækker at ligge på ryggen og glo på tv'et nær loftet. DET styrer de bare helt selv :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 00:25
Helt enig med Guyver. Placer den, så det I har en behagelig stilling i nakken, når i sidder ned. Det er faktisk en del lavere, end langt de fleste har deres TV.

Ang. Playbar, så ville jeg placere den under TV'et.
Du kan både hænge den på væggen eller stille den på dit TV-bord. Den skal dog vendes alt efter hvordan den placeres. Men det står tydeligt i manualen, hvordan den skal vendes.

Redigeret af Nagash - 21-Januar-2014 kl. 00:27
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 07:02
tjek min hjemmebio mikmak. Det er klart foretrukken at hænge det UNDER tv´et
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu