recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - Rygter, fif, anbefalinger mm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos - Rygter, fif, anbefalinger mm

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg håber de personligt snart får styr på deres mikrofoner i deres Sonos One med styring af Alexa. Det er voldsomt belastende så hørehæmmet den er, specielt når man har prøvet Echo og Echo Dot før.

@Hummelmose: Hvis du får mulighed for det, må du godt høre dem, hvornår der kommer styr på det? Glæder mig også meget til deres Google Assistant understøttelse, de har lovet i år. Håber også snart det kommer.

Helt uvidende har jeg egentlig bebrejdet Alexa, men hvis det virker fint andre steder:)
For ja det er deaktiveret hos os, da det i virkelighed gav flere frustrationer end glæder.

Hvis det nu er en ny playbar, hvad skal man mon så forvente af pris? Hvad fortæller historien?
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 13:58
Er der nogen der ved hvordan man med Alexa på Sonos kan skifte mellem forskellige DR-radiokanaler. Fx. P3 og P4?

Håber Googles stemmekontrol snart frigives på Sonos, da jeg synes Alexa er lidt tung at danse med.
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af kalk23 kalk23 skrev:

Er der nogen der ved hvordan man med Alexa på Sonos kan skifte mellem forskellige DR-radiokanaler. Fx. P3 og P4?

Håber Googles stemmekontrol snart frigives på Sonos, da jeg synes Alexa er lidt tung at danse med.

DR's kanaler hedder "Doctor P* " i Alexa speak.  Det er lykkedes mig enkelte gange at starte DR P7 Mix med kommandoen "play Doctor P7 Mix from Tunein".   Kan faktisk ikke huske om det kun virker på min Echo eller jeg har fet sonos One til at forstår det.

Der findes også en DR skill til alexa som virker fint på Echo, men slet ikke på Sonos.  Med den kan du sige noget i stil med "ask denmarks radio to play P3".  Hvis echo koblet til Sonos kan det vist ikke afspille på en anden Sonos højtaler.

Personlgt har jeg valgt at holde mig til een DR kanal for da Alexa kan huske hvad den spillede sidst kan du bare sige "play tunein".

Men for fanden det er noget rod.   

Min Google home tøver ikke et sekund når jeg beder hende om at spille "play DR P7 Mix from tunein".

Redigeret af ildocteur - 04-Juni-2018 kl. 21:26
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 22:57
Tak for svar. Jeg har en Sonos One, dvs. uden Echo. Synes virkelig det er ringe, at jeg ikke kan skifte mellem DR's radiokanaler med Alexa. Så er der sgu ikke rigtig en pointe ved en stemmeassistent til et lydsystem...
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 08:14
Kan nu godt skifte kanal på Sonos med alexa

Men hun er ikke super glad for det.

Husk at udtale det som: doktor P3 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg håber de personligt snart får styr på deres mikrofoner i deres Sonos One med styring af Alexa. Det er voldsomt belastende så hørehæmmet den er, specielt når man har prøvet Echo og Echo Dot før.

@Hummelmose: Hvis du får mulighed for det, må du godt høre dem, hvornår der kommer styr på det? Glæder mig også meget til deres Google Assistant understøttelse, de har lovet i år. Håber også snart det kommer.

Helt uvidende har jeg egentlig bebrejdet Alexa, men hvis det virker fint andre steder:)
For ja det er deaktiveret hos os, da det i virkelighed gav flere frustrationer end glæder.

Hvis det nu er en ny playbar, hvad skal man mon så forvente af pris? Hvad fortæller historien?
Tro mig det er hos Sonos der skal optimeres. På Echo og Echo Dot skulle man blot hviske nærmest. På Sonos One skal man skrige meget højt for at den hører det. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 18:57
kan man forestille sig at Sonos gerne vil være med på VM bølgen og allerede har noget salgsklart inden VM?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 16:34
ovenpå en (for mig) yderst skuffende præsentation igår prøver jeg virkelig at finde muligheder med den nye Beam.

Som jeg ser det kan den styre fire tv, men vil den kunne styre et Apple tv tilsluttet tv’et, eller hvornår vil jeg virkelig gerne kun stemmestyre min enhed?

Som det er nu, har jeg deaktiveret Alexa, da det virker af h til, til mine behov
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 08:36
til info, så har Sonos refurbished playbar til 4799kr på deres hjemmeside
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 09:34

Som jeg ser det kan den styre fire tv, men vil den kunne styre et Apple tv tilsluttet tv’et, eller hvornår vil jeg virkelig gerne kun stemmestyre min enhed?

Nej. Sonos-enheder har slet ikke Siri, og får det heller ikke.

Når Sonos nævner Siri, så er det fordi Airplay 2 systemet tillader, at man fra en iPhone/iPad (og sikkert snart Watch) kan adressere andre Airplay 2-enheder. F.eks. bede om at "afspille Michael Jackson i stuen og køkkenet". Airplay 2 gør det også muligt at sende musik over på Apple TV, men endnu ikke styre videoafspilning. Jeg har beskrevet dette nærmere i den Airplay 2 oversigt, som jeg publicerede sidste uge.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 08:59
jeg valgte at købe mig en playbar istedet for min playbase, nu jeg er uden tv møbel.

Andre der har haft begge? Jeg syntes playbar er mærkbar en bedre højtaler.
Jeg syntes den er mere “rund” i lyden og absolut bedre i samspillet med subwooferen end playbase.
Lydbilledet er større ikke mere detaljeret egentlig, nok bredere front lyd, som er knap så skarp som basen.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 10:30

jeg valgte at købe mig en playbar istedet for min playbase, nu jeg er uden tv møbel.

Andre der har haft begge? Jeg syntes playbar er mærkbar en bedre højtaler.
Jeg syntes den er mere “rund” i lyden og absolut bedre i samspillet med subwooferen end playbase.
Lydbilledet er større ikke mere detaljeret egentlig, nok bredere front lyd, som er knap så skarp som basen.

Jeg syntes PLAYBASE er bedre, men det er også uden sub, og der får man jo en lille sub indbygget. Men du har nok ret i at PLAYBAR med SUB er en bedre kombo.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu