|
Sonos - Rygter, fif, anbefalinger mm |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Helt uvidende har jeg egentlig bebrejdet Alexa, men hvis det virker fint andre steder:) For ja det er deaktiveret hos os, da det i virkelighed gav flere frustrationer end glæder. Hvis det nu er en ny playbar, hvad skal man mon så forvente af pris? Hvad fortæller historien?
|
||
![]() |
||
kalk23 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
|
Er der nogen der ved hvordan man med Alexa på Sonos kan skifte mellem forskellige DR-radiokanaler. Fx. P3 og P4?
Håber Googles stemmekontrol snart frigives på Sonos, da jeg synes Alexa er lidt tung at danse med.
|
||
![]() |
||
ildocteur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-September-2005 Status: Offline Point: 217 |
|
DR's kanaler hedder "Doctor P* " i Alexa speak. Det er lykkedes mig enkelte gange at starte DR P7 Mix med kommandoen "play Doctor P7 Mix from Tunein". Kan faktisk ikke huske om det kun virker på min Echo eller jeg har fet sonos One til at forstår det. Der findes også en DR skill til alexa som virker fint på Echo, men slet ikke på Sonos. Med den kan du sige noget i stil med "ask denmarks radio to play P3". Hvis echo koblet til Sonos kan det vist ikke afspille på en anden Sonos højtaler. Personlgt har jeg valgt at holde mig til een DR kanal for da Alexa kan huske hvad den spillede sidst kan du bare sige "play tunein". Men for fanden det er noget rod. Min Google home tøver ikke et sekund når jeg beder hende om at spille "play DR P7 Mix from tunein". Redigeret af ildocteur - 04-Juni-2018 kl. 21:26 |
||
![]() |
||
kalk23 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
|
Tak for svar. Jeg har en Sonos One, dvs. uden Echo. Synes virkelig det er ringe, at jeg ikke kan skifte mellem DR's radiokanaler med Alexa. Så er der sgu ikke rigtig en pointe ved en stemmeassistent til et lydsystem...
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
|
Kan nu godt skifte kanal på Sonos med alexa
Men hun er ikke super glad for det. Husk at udtale det som: doktor P3
|
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
|
Tro mig det er hos Sonos der skal optimeres. På Echo og Echo Dot skulle man blot hviske nærmest. På Sonos One skal man skrige meget højt for at den hører det.
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
|
kan man forestille sig at Sonos gerne vil være med på VM bølgen og allerede har noget salgsklart inden VM?
|
||
![]() |
||
|
ovenpå en (for mig) yderst skuffende præsentation igår prøver jeg virkelig at finde muligheder med den nye Beam.
Som jeg ser det kan den styre fire tv, men vil den kunne styre et Apple tv tilsluttet tv’et, eller hvornår vil jeg virkelig gerne kun stemmestyre min enhed? Som det er nu, har jeg deaktiveret Alexa, da det virker af h til, til mine behov
|
||
![]() |
||
|
til info, så har Sonos refurbished playbar til 4799kr på deres hjemmeside
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
Nej. Sonos-enheder har slet ikke Siri, og får det heller ikke. Når Sonos nævner Siri, så er det fordi Airplay 2 systemet tillader, at man fra en iPhone/iPad (og sikkert snart Watch) kan adressere andre Airplay 2-enheder. F.eks. bede om at "afspille Michael Jackson i stuen og køkkenet". Airplay 2 gør det også muligt at sende musik over på Apple TV, men endnu ikke styre videoafspilning. Jeg har beskrevet dette nærmere i den Airplay 2 oversigt, som jeg publicerede sidste uge.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
|
jeg valgte at købe mig en playbar istedet for min playbase, nu jeg er uden tv møbel.
Andre der har haft begge? Jeg syntes playbar er mærkbar en bedre højtaler. Jeg syntes den er mere “rund” i lyden og absolut bedre i samspillet med subwooferen end playbase. Lydbilledet er større ikke mere detaljeret egentlig, nok bredere front lyd, som er knap så skarp som basen.
|
||
![]() |
||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
|
Jeg syntes PLAYBASE er bedre, men det er også uden sub, og der får man jo en lille sub indbygget. Men du har nok ret i at PLAYBAR med SUB er en bedre kombo.
|
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |