recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - skal man have det
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos - skal man have det

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af k.nielsen.dk k.nielsen.dk skrev:

hvad er det der ikke kører 99.9999999 på logitech ?
Falder ud på netværk....
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 20:44
Min SB Duet har aldrig haft et udfald på netværket. Til gengæld ser Sonos så ud til at have et bedre UI.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 20:48
Kan man egentlig nøjes med at købe en ZP120 og slutte den til netværket (ethernet kabel hen til en switch som går videre til routeren) og derefter bare direkte til nogen højtalere - og thats it...eller?
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Kan man egentlig nøjes med at købe en ZP120 og slutte den til netværket (ethernet kabel hen til en switch som går videre til routeren) og derefter bare direkte til nogen højtalere - og thats it...eller?

Thats It......

J

Redigeret af Jwin - 24-April-2011 kl. 18:50
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 21:39

Jep.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 22:06
Jeg kører også med Logtech og oplever heller ikke problemer.

Det der forstyrer mig mest med Logitach er svartiderne hvis man skal se sidst tilføjet album. Der er ingen problemer ved kundster eller album, men kun ved de sidst tilføjet.

Så da Hifiklubben kørte priskrig mod Bilka, måtte jeg lige prøve Sonos. Jeg solgte det dog igen. Sonos havde slet ikke den funktion jeg altid bruger på Logitech: Sidst tilføjet.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 00:42
Logitech Squeezebox benytter sig af ens eksisterende netværk - med de fejl og mangler der nu engang måtte være på dette - med stor sandsynlighed er dette en væsentlig årsag til at nogle oplever en ustabil netværksforbindelse.

Har fået demonstreret Sonos-systemet af en kammerat og det er et rigtigt fornuftigt system. Det er mere simplificeret og elegant end Squeezebox - der er skåret ind til benet med mindre funktionalitet og fleksibilitet og det gør at opsætning og brug kan gøres nemmere end Squeezebox på mange områder.

Jeg har selv et Squeezeboxsystem og det kører upåklageligt - kunne aldrig blive tilfreds med Sonos i forhold til de muligheder jeg har med Squeezebox, men kan sagtens forstå at der er nogle som sværger til Sonos setup i stedet.
Til top
jimmi80 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 723
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 11:47
Jeg har også sonos og kan varmt anbefale dette. Med hensyn til controller har jeg både iPod touch og iPhone, samt den orginale cr200 som er mener er alle pengene værd at købe med pga af genveje til volume og hastigheden i forhold til Apple. Det betyder ikke iPhone appen er dårligere bare lidt mere slow.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af jimmi80 jimmi80 skrev:

Jeg har også sonos og kan varmt anbefale dette. Med hensyn til controller har jeg både iPod touch og iPhone, samt den orginale cr200 som er mener er alle pengene værd at købe med pga af genveje til volume og hastigheden i forhold til Apple. Det betyder ikke iPhone appen er dårligere bare lidt mere slow.
Jeg synes der er sket en forbedring af hastigheden på iPad app'en ved sidste opdatering til 3.4 for et par dage siden.
Venlig hilsen
KB
Til top
Zickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2009
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 13:55
Kan kun sige at jeg er 112% glad for Sonos ! har en BR til datanetværket og en S5 i køkkenet (40m2) spiller det fint op - også til julefrokost :) 
I stuen har jeg en ZP90 på et effekttrin og det køre også bare der ud af. 

Der skal så en S5 på kontor og 3 på børneværelserne ! 

bruger Ipad, Iphone osv. til at styre det ! 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Thats It......

J

Er I sikre? Jeg fik at vide i forretningen, at Sonos skulle direkte på routeren, så jeg har sat min ZP90 mellem router og switch. Der er to netværksstik i Sonos enhederne.
Venlig hilsen
KB
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Er I sikre? Jeg fik at vide i forretningen, at Sonos skulle direkte på routeren, så jeg har sat min ZP90 mellem router og switch. Der er to netværksstik i Sonos enhederne.
Bare første Sonos er forbundet til netværket med kabel, så er det lige meget om du sætter den i din router eller en switch (jeg antager at switchen er forbundet med kabel til routeren og det er samme IP adresse område)

Man kan også gøre som du, Sonos enhederne er en lille 2 ports switch i sig selv.

J
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu