recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos snart klar med S3...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos snart klar med S3...

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 12:31
I know - men når man nu er blevet sonos afhængig ville det være fedt ikke at skulle bøvle med en medieserver... Men det kan jo blive udfaldet når man vil være fri for 220 volt.

/Kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 21:16
Selvfølgelig har den også wireless. Det er slet ikke noget spørgsmål. Der var to godkendelses-dokumenter alene på wireless boardet((a?)bgn så vidt jeg husker).

Det jeg referer til er ikke de fotos, der er vist på diverse sites, men et diagram i selve godkendelse-rapporten. Der var router, laptop, zp90 og play:3. Alle forbundet wired. Men de har lukket for adgangen til rapporterne. Sonos har trods alt også bestilt fortrolighed, så det manglede da bare at de fik lukket. Det tog alt for lang tid.
Men hvorfor skulle man tage en zp90 med til godkendelsen hvis den ikke var nødvendig?

Hvis den eneste forskel påS5 og Play:3 er størrelsen og antallet af enheder, synes jeg :3 må være for stor til rigtigt at være nødvendig i porteføljen, især uden batteri. Den er en god bid større end en SB Radio, og den har rigeligt med lyd til f.eks. et børneværelse. Airplay ville sikkert være fint, (jeg har ikke sat mig ind i det), men eftersom de for nyligt lancerede en airplay "løsning" der ikke rigtgit var integreret (som jeg forstod det), så tvivler jeg på at de laver en anden løsning til et produkt der er på trapperne så kort tid efter.

Hvis jeg var Sonos-ejer, ville jeg helt sikkert håbe på en billigere afspiller til de rum, man ellers har fravalgt fordi det var for dyrt til at udstyre dem med en zone. Og så ville jeg ærgre mig over at de har fravalgt batteriet. ;-)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 23:30
Kan Play:3 ikke bare være et kodenavn, indtil enheden lanceres? Nogen der har noget information fra dengang S5 lev testet på denne måde, og hvad den hed på det tidspunkt?

Det ville virke underligt om Sonos skulle fravige deres koncept om at hver enhed er en zone der kan spille uafhængigt af de andre og af evt. serversoftware - medmindre de kan gøre det på en måde så brugeren ikke lægger mærke til det.

Jeg ser ihvertfald frem til at se hvad de har at byde på. Hvis det er en lille S5 med design som en højtaler ligesom på billederne, så tror jeg den kunne være fed i en opsætning med 2 stk. der kobles sammen som stereopar.
Jeg ville ihvertfald ikke have noget imod at skifte min ZP90 ud med en løsning hvor jeg slap for at finde fjernbetjeningen til recieveren frem før jeg kan afspille musik i stuen.
Det kræver selvfølgeligt bare lige at lyden også er okay...
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 08:33
Hvem snakker om at den ikke skulle kunne være en zone? Man kunne selvfølgelig godt forestille sig at den kun skulle kunne være slave af en "rigtig" zone. Men ville der være nogen form for teknisk fordel ved det? Næppe. Brugsmæssig ulemp? Ja, kæmpestor.

Jeg tror at den vil virke som en fuldgyldig zone, men kræver at der findes en ZPxx/S5 et sted i setuppet. Jeg gætter iøvrigt på at Play:3 vil kunne virke som bridge til det trådede netværk, selvom den måske ikke vil indeholde serverfunktionaliteten.

Mht navnet Play:3, så tror jeg ikke at det er et kodenavn. Det kommer fra den produktlabel de skal aflevere sammen men FCC ansøgningen, og jeg er meget sikker på at det er en real life label. Den vistes også både i sort og hvid, hvilket indikerer at den kommer i begge de to farver. Hvorfor lave label i to farver, hvis det alligevel ikke er den "ægte" label?

Herligt hvad man kan hive ud af spekulationer over lækkede og siden tilbagetrukne dokumenter, hva'? Smile
Til top
hjbe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juni-2011
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 16:54
Til top
hjbe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juni-2011
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 16:56
Og test reporten 15C beskriver bla test af WIFI 802.11n så den er trådløs !
Til top
kasperbp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2010
Sted: DK
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 14:02
Jeg har lige været i den lokale Hifiklubben, og forudbestille en S3'er.

Forventet levering i august, til den nette sum af kr. 2.200,- Clap
/Kasper™
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 17:56
Jeg går ud fra at det er med et meget stort "forventet" foran prisen.
Eftersom der ikke er nogen oplysninger tilgængelige nogen som helst andre steder (ikke engang Sonos egen hjemmeside), så må det være mere eller mindre rent gætværk fra Hifiklubbens hjemmesiden.

Som en sidenote, hvorfor forudbestiller man noget som man i bund og grund ikke har nogen anelse om hvad er? Smile
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 18:33
Det var indehaveren af butikken jeg talte med, og han sagde at han igår havde fået mail fra hovedkontoret/importøren. Jeg tvivler på at han har skrevet en mail til sig selv, som han står og læser op ad, når kunderne spørger.

Jeg vil nu mene at jeg har en nogenlunde opfattelsesevne, som gør at jeg er i stand til at læse og forstå de forskellige artikler der omhandler "leak'et" fra FCC godkendelsen. Og hvis man sammenkæder de oplysninger med Sonos filosofien og funktionaliteten, så giver det et meget godt billede af hvad det er for et produkt.

Jeg mangler en lille "prisbillig" zone i mit køkken. Summa-sumarum, - jeg har bestilt 1 stk. Ok? Big smile
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af kasperbp kasperbp skrev:

Jeg mangler en lille "prisbillig" zone i mit køkken. Summa-sumarum, - jeg har bestilt 1 stk. Ok? Big smile
Den er vel ikke betalt endnu, så man kan vel altid springe fra hvis det viser sig at den er noget helt andet end man tror.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Den er vel ikke betalt endnu, så man kan vel altid springe fra hvis det viser sig at den er noget helt andet end man tror.

Bingo!
/Kasper™
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af kasperbp kasperbp skrev:

Jeg har lige været i den lokale Hifiklubben, og forudbestille en S3'er.

Forventet levering i august, til den nette sum af kr. 2.200,- Clap
Fedt nok. Fik du lirket flere oplysninger ud af dem?
Edit: kommer den til at hedde S3 alligevel?

Redigeret af Muele - 29-Juni-2011 kl. 20:18
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu