recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sonos surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sonos surround

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 22:43
Du har to stykker brænde, det ene smider du direkte i brændeovnen og det brænder et stykke træ.
det andet kløver du til to og smider det derefter i brændovnen begge dele.

Forstået på den måde at er det DIRECT så gør dine enheder ikke noget ved lyden. er det ikke DIRECT så bearbejder de forskellige enheder lyden.

Denne bearbejdning er hvad der foresager den støj du oplever i dine baghøjtalere da dit Sonos anlæg kun modtager et stykke brænde men selv prøver at lave det til to.
MvH Daniel
Til top
marzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2007
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 23:01
Daniel - fantastisk forklaring!! Men nu til kernen - skal jeg så bare leve med det?? Hvis der ikke er en anvendelig løsning på problemet, så ryger Playbar tilbage til afsenderen og min detroniserede YSP-900 kommer op igen, så må jeg bare bruge play højtalere til at høre musik på...
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 23:12
Mit gæt er at det er Playbaren der sender en falsk lydkilde ud til dine play 3 enheder.

Hvis du skal lave om på dette vil jeg mene det er i indstillingerne for din Playbar enhed :)
-Jeg har ikke lige selv prøvet denne, og har været på nettet for at se om jeg lige hurtigt kunne finde nogle der i deres review var ved at rode i menuen men uden held.. Måske hvis man går lidt grundigt til værks at det kan lykkedes at finde noget :)

MvH Daniel
Til top
marzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 23:19
så må jeg grave lidt mere - har ellers læst rigtigt mange indslag om Playbar indtil nu, men kunne ikke finde noget, der kunne bruges. Sidste udvej er at tage kontakt til Sonos support. Tak for indsatsen!
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 23:46
Selv tak, held og lykke med det :)
MvH Daniel
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 08:08
Nu er der ingen der har været inde på det men har du kigget i dine indstillinger for tv'et optiske udgang? står den til Dolby Digital eller PCM? kan også være dit tv skal vælges imellem stereo og surround i lydudgangen. Det kan have en påvirkning på lyden også.

Men generalt så er det sådan med alle anlæg som skal lave stereo om til surround, der kommer grums med i lyden eller forkerte lyden engang imellem.
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
marzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 08:50
optisk udgang - det må jeg checke, når jeg kommer hjem. Hvad angår lydudgang, så står den på stereo (dette kan checkes mens man ser tv - via sonos controller, der fortæller hvilken lyd kommer til Playbaren).
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 09:35
Lyden ud af TV skal være "multichannel". Kun på den måde sendes et 5.1 surrond signal videre til Playbar
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu