recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos & TDC Play
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos & TDC Play

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos & TDC Play
    Sendt: 19-Marts-2010 kl. 13:30
Godt klar over der er en tidligere tråd med samme overskrift, men tråden er lukket, så derfor denne.

Hvordan får man Sonos til at afspille TDC Play filer fra en NAS, det kan tilsyneladende lade sig gøre jævnfør den lukkede tråd?

Redigeret af mufcdk1974 - 19-Marts-2010 kl. 13:31
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 01:08
Tja de sidste indlæg tyder på at du bare skal kopiere filerne over på NAS'en hvorefter de kan afspilles. Tidligere kunne det kun lade sig gøre via WMP og dermed på en Windows pc.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Tja de sidste indlæg tyder på at du bare skal kopiere filerne over på NAS'en hvorefter de kan afspilles. Tidligere kunne det kun lade sig gøre via WMP og dermed på en Windows pc.

Det var også det jeg tænkte, men det virker ikke. Sonos vil ikke afspille nummeret grundet manglende rettigheder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 12:29
Det undrede også mig at han havde fået det til at virke for når der er DRM involveret så mener jeg ikke der nogen af disse systemer der kan afspille filerne direkte. Men prøv da at skrive til ham direkte og find ud af hvordan han har gjort. Det kan være at det kræver at Sonos softwaren opdateres eller sådan noget.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 12:35
Tja Sonos kan nu godt iflg deres egen hjemmeside håndtere DRM fra wma filer, men TDC Play SKAl så vidt jeg har fundet frem til, igennem Windows Media Player.
TDC har dog åbnet op for streaming, men Sonos er ikke understøttet, om det kommer må tiderne jo vise.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 13:06
Ikke nødvendigvis WMP, men noget der har en DRM svarende til den WMP har. Så hvis Sonos kan få lov til at kopiere understøttelsen, så skulle der ikke være noget til hindrer for at Sonos kan afspille filer fra TDC Play.

ÅÅÅH jeg tror jeg har det. Prøv at afspille filen først i WMP og så flyt den over i Sonos. Det kan være fordi at rettighederne skal opdateres i filen.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Ikke nødvendigvis WMP, men noget der har en DRM svarende til den WMP har. Så hvis Sonos kan få lov til at kopiere understøttelsen, så skulle der ikke være noget til hindrer for at Sonos kan afspille filer fra TDC Play.

ÅÅÅH jeg tror jeg har det. Prøv at afspille filen først i WMP og så flyt den over i Sonos. Det kan være fordi at rettighederne skal opdateres i filen.

Er prøvet, virker ikke.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 13:33
Der er ingen lovlige måder at gøre det ønskede på. Du er nødt til at omgå DRM, og derfor blev den anden tråd også lukket. Omgåelse af DRM er ikke noget vi støtter på recordere.dk.

Det er rigtigt at TDC play kun lovligt kan afvikles på den pc som den downloades på, eller mobiltelefon. Der findes værktøjer som kan omgå dem, men de værktøjer fjerner licensen som TDC play giver dig, og derfor er det ulovligt.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 14:16
Jeg er godt klar over at det ikke er lovligt at omgås DRM, og det er heller ikke det jeg efterspørger.
Men du har sikkert ret, eftersom ingen (jeg kan ihvertfald ikke finde nogen) har formået at få Sonos til at virke med TDC Play, uden at omgå DRM.

Ang. den lukkede tråd, så var der ingen forklaring og vedkommende som påstår at han har fået det til at virke, nævner heller ikke omgåelse af DRM, derfor tog jeg det op igen i troen på at at nogen havde fundet de vise sten på lovligvis.
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 15:52
Sonos har en artikel i deres FAQ om hvordan man kan streame via WMP - måske virker det også med TDC Play musik? Læs her: link

-Kent
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 16:45
Ja det er den hvor man bruger WMP som streamer til Sonos. Det virker kun på Windows og ikke  på en NAS. Og det er i øvrigt ikke noget der kan styres fra Sonos.

Faktisk så er det lige før, jeg tror, at det også er forbudt set i forhold til det man accepterer når man tilmelder sig TDC-play. Wink
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu