|
Sonos, TV-bokse og hastighed |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bas ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 343 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juni-2015 kl. 12:42 |
Hej
Jeg har et Op til 30 / 2 Mbit Bredbåndsabonnement hos Fullrate. Jeg har lige foretaget en måling vha.http://www.speedtest.net/ , og den siger 24.61 Mbps / 1.95 Mbps. Jeg har for nyligt tilsluttet en ekstra TV-boks, sådan, at jeg nu i alt har to TV-bokse. Derudover har jeg en netværksharddisk og et Sonos-system. I Sonos oplever jeg ofte lydudfald, og så kommer beskeden: "Netværksforbindelsens hastighed er ikke tilstrækkelig til at kunne opretholde afspilningsbuffer." Se vedhæftede billede. For mig at se sker det som regel, når jeg afspiller fra min Synology NAS. Musikken er rippet til FLAC. Jeg afspiller fra en Windows 7 PC, og den er kablet direkte til routeren. Vil det mon hjælpe noget at skifte til en højere hastighed, og hvad skulle den mon i så fald være på? Eller skal der ændres noget på NAS'en eller på PC'en? På forhånd tak. Venlig hilsen Martin ![]() Redigeret af bas - 21-Juni-2015 kl. 12:47 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis Sonos ikke er kablet til din router, så er det dér flaskehalsen opstår. Når der afspilles fra din NAS, så har din internethastighed ikke noget at sige, så i dit tilfælde skal du nok forsøge, at få kablet din Sonos til din router i stedet.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
bas ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 343 |
Tak for dit indlæg.
Det glemte jeg at skrive, men Sonos er også kablet direkte til routeren. Hmm sjovt, nu har det kørt helt fint et stykke tid via NAS'en. Skal ethernet-kabler "spilles til" ligesom højttalerkabler? Jeg må lige prøve at holde øje med det. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Nej, et kabel til datatransport skal ikke spilles til. FLAC kræver godt nok mere båndbredde end komprimeret musik, men det burde ikke være muligt at have en kablet ethernetforbindelse, som er for langsom til at læse musikken fra en NAS.
En ukomprimeret CD fylder 700 MB, så i teorien skulle FLAC aldrig komme over bitrater på 1.5 Mbit/s og hvis det er SACD, så skulle du stadig ikke kunne have brug for mere end 6-7 Mbit/s. Har du problemer med at kopiere til og fra din NAS? |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Tak for din kommentar.
Jeg har i dag fået ændret internethastigheden til Op til 50 / 5 Mbit, og derefter har der ikke været et eneste udfald. Den direkte kablede forbindelse har dog nok alligevel også gavnet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |