Jeg står i den situation, at jeg skal skifte min forstærker ud. (HDMI håndtering og HD-lyd) Derfor for jeg min gamle Yamaha RX-V650 i overskud. Samtidig har jeg planer om at udvide med et Sonos-setup i hele huset, men det er aldrig kommet videre, da jeg ikke helt har kunnet afgøre med mig selv og det skulle være med hhv. Play 5, ZP120 eller ZP90 med en forstærker eller aktive højttalere. Siden er der så kommet Play 3, hvilket ikke har gjort valget lettere heller.
Pludselig slog det mig så, at min gamle forstærker har jo et 7.1 kanal input, som køres i direct mode. Altså tager den bare signalet ind, forstærker det, og sender det til højttalerstikkene uden at behandle det. Ville det så ikke kunne lade sig gøre at bruge denne forstærker sammen med 3 ZP90, og så bruge en til front indgang, en til surround og en til surround back? Vi snakker ikke store gulvhøjttalere den skal trække på sine kanaler. Nærmere reol/loftshøjttalere. Dog har svinet kræfter nok til at trække velvoksne højttalere. Min plan var nemlig at gemme så meget af udstyret væk, så det kan gemmes i en hylde under loftet i gangen, og så passer idéen med kun en enkelt forstærker ret godt ind.
Hvad siger I? Lyder det helt dumt, eller er det ikke så tosset en ide?