recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos udvidelse...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos udvidelse...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos udvidelse...
    Sendt: 02-September-2011 kl. 15:56
Jeg står i den situation, at jeg skal skifte min forstærker ud. (HDMI håndtering og HD-lyd) Derfor for jeg min gamle Yamaha RX-V650 i overskud. Samtidig har jeg planer om at udvide med et Sonos-setup i hele huset, men det er aldrig kommet videre, da jeg ikke helt har kunnet afgøre med mig selv og det skulle være med hhv. Play 5, ZP120 eller ZP90 med en forstærker eller aktive højttalere. Siden er der så kommet Play 3, hvilket ikke har gjort valget lettere heller.
Pludselig slog det mig så, at min gamle forstærker har jo et 7.1 kanal input, som køres i direct mode. Altså tager den bare signalet ind, forstærker det, og sender det til højttalerstikkene uden at behandle det. Ville det så ikke kunne lade sig gøre at bruge denne forstærker sammen med 3 ZP90, og så bruge en til front indgang, en til surround og en til surround back? Vi snakker ikke store gulvhøjttalere den skal trække på sine kanaler. Nærmere reol/loftshøjttalere. Dog har svinet kræfter nok til at trække velvoksne højttalere. Min plan var nemlig at gemme så meget af udstyret væk, så det kan gemmes i en hylde under loftet i gangen, og så passer idéen med kun en enkelt forstærker ret godt ind.
Hvad siger I? Lyder det helt dumt, eller er det ikke så tosset en ide?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 16:12
Dette er ikke til anlægget i stuen også. Den nye forstærker har sin egen ZP90 at trække.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 16:53
der er ikke noget der forhindrer dig i at gøre det på denne måde, men du kommer til at lave nogle ret lange ledningstræk. Jeg er i øvrogt sikker på at din forstærker også har zone2 funktion.

Hvis du ikke vil have muligheden for at spille forskelligt musik i hvert rum kan du jo nøjes med en zp90 og splitte signalet op før du smider det i forstærkeren i zone 1/2.

Jeg forstår nu ikke helt din plan. du kan få udmærkede små stereoforstærkere til den pris du sparer på kabler + det du kan få for din yamaha og du sparer dig selv for en masse besvær. 
eksempelvis kan du få små tripath ta2020 på ebay for ca 100 kr. stykket og de spiller overraskende godt. held og lykke med projektet.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 17:12
Jeg vil netop gerne kunne høre forskelligt musik, så jeg har brug for zonerne fra starten. Jeg hører prog metal og kæresten hører pop ala Lady Gaga og Bruno Mars, så det spiller ikke så godt sammen. Når jeg vil sætte mit system op med hele systemet ude i gangen, så bliver der der ikke flere ledningstræk på den måde. Der skal stadig trækkes lige mange højttalerledninger uanset om der er en forstærker til hver ZP90, eller om de alle er tilsluttet den samme. Men skal selvfølgelig lige overveje den med de digitale forstærkere på ebay du snakker om. Jeg har det højttalerkabel jeg skal bruge allerede dog. Det her har dog intet at gøre med at spare penge. Det er fordi mit hardware skal gemmes væk. Så jeg slipper ikke for kabeltræk uanset hvad.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 01:03
Slumbert - Nu har jeg kigget lidt nærmere på de Tripath enheder du anbefaler. Hvor store højttalere kan de spille op. Jeg er klar over at jeg ikke skal lade mig skræmme helt af at der snakkes om 2x20watt, men det lyder jo stadig af utrolig lidt. Men altså, hvordan vil de fx fungere på et sæt Dali Concept 1/2 som nok er de største enheder jeg kunne finde på at trække i andre rum end stuen?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu