recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos, øv jeg er skuffet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos, øv jeg er skuffet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos, øv jeg er skuffet
    Sendt: 03-Marts-2009 kl. 09:34
Så fik jeg brugt mine surt opsparede skillinger til et Sonos, bestående af en soundbridge og en Zoneplayer ZP90.
Men mit første indtryk er at "far er ikke sur, far er skuffet" Meget endda.
Enten skyldes det min uvidenhed, eller også har det bare nogle mangler, som jeg ikke kan leve med.
  1. Kan ikke se album kunstner, når jeg browser album. (Ser kun album titel og billed)
  2. Det tager en krig at vise album covers, når man browser album.
  3. Ved ikke hvad det skyldes, men nogen af de enkelt numre jeg har (Her mener jeg dem, som ikke er tilknyttet et album) Til dem opretter den alligevel et album uden billed, og med et eller andet navn. Et eks. Er, jeg har et nummer med Carlene Carter. Det har den oprettet et album, der hedder absolute contry til. Når jeg så tjekker i media monkey, kan jeg ikke se det idTag nogen steder.
Det skal for god ordens skyld nævnes, at jeg bruger en Ipod Touch som controller. Men efter hvad jeg har læst, skulle det jo være godt nok.

Så nu har jeg lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
  1. Er der nogen steder jeg kan ændre noget, således at jeg også kan se album kunstner, når jeg browser album ?
  2. Jeg vil have det til at køre over NAS, men vil det gøre visning af album covers endnu langsommere. Hvis jeg vælger en Buffalo linkstation LS-CH500L (Uden CPU og ram) Fremfor en Qnap TS-109 II (500 Mhz CPU og 256 mb DDR II ram) ?
  3. Er der nogen steder man kan se, hvor mange numre der er i ens musik bibliotek ?
Håber meget at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg ellers nok bliver nødt til at hoppe tilbage til min gamle Squeezebox. For den eneste fordel jeg kan se pt, er at det var ufatteligt let at sætte op

Ha en god dag allesammen.
Til top
phcphc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-April-2009
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 11:40
Mht. covers, så har jeg kaldt alle mine jpegs for folder.jpg og så vises de fint.
MEN, jeg synes at observere, at den ikke viser et cover, hvis billedet er større en 250-300kb. Måske er det der din fejl ligger.
Hastigheden tror jeg ikke ændres væsentligt over netværk uanset NAS type.
Jeg tror ikke du kan se antal numre i Sonos softwaren, men hvad med højreklik + properties på den folder du har filerne i ?
Når du begynder at adde flere zoner garanterer jeg du bliver gald for sonos fremfor squeeze. Det er netop det synkroniserede lydtæppe fra 5 zoner i hele huset og haven der er Sonos´stærke side.
Mvh
Peter

Sonos med 6 zoner, 2 CR100 controllere, 2 CR 200 controllere + iPod touch og iPad.
2 Sonos zoner tilsluttet NAD C275BEE med auto on/off.

8,4 millioner tracks på controlleren.
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2007
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af CrazyA CrazyA skrev:

1. Kan ikke se album kunstner, når jeg browser album. (Ser kun album titel og billed)
  2. Det tager en krig at vise album covers, når man browser album.
  3. Ved ikke hvad det skyldes, men nogen af de enkelt numre jeg har (Her mener jeg dem, som ikke er tilknyttet et album) Til dem opretter den alligevel et album uden billed, og med et eller andet navn. Et eks. Er, jeg har et nummer med Carlene Carter. Det har den oprettet et album, der hedder absolute contry til. Når jeg så tjekker i media monkey, kan jeg ikke se det idTag nogen steder.
Det skal for god ordens skyld nævnes, at jeg bruger en Ipod Touch som controller. Men efter hvad jeg har læst, skulle det jo være godt nok.

Så nu har jeg lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
  1. Er der nogen steder jeg kan ændre noget, således at jeg også kan se album kunstner, når jeg browser album ?
  2. Jeg vil have det til at køre over NAS, men vil det gøre visning af album covers endnu langsommere. Hvis jeg vælger en Buffalo linkstation LS-CH500L (Uden CPU og ram) Fremfor en Qnap TS-109 II (500 Mhz CPU og 256 mb DDR II ram) ?
  3. Er der nogen steder man kan se, hvor mange numre der er i ens musik bibliotek ?

Håber meget at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg ellers nok bliver nødt til at hoppe tilbage til min gamle Squeezebox. For den eneste fordel jeg kan se pt, er at det var ufatteligt let at sætte op

Ha en god dag allesammen.

Det eneste jeg kan nikke delvist genkendende til fra din beskrivelse er hastigheden på covers. Det ville være rart hvis de blev displayed instantly, men "en krig" er måske lige overdrevet nok. Jeg tror min ventetid er 1/5-1/2 sekund.

For at opridse:

1. Jeg bruger primært min iTouch som controller.
  2. Når jeg browser albums har jeg cover, artist og album.
  3. Cover tager ikke en krig, men måtte gerne være instant.
  4. Jeg har aldrig oplevet noget så simpelt som opsætning af Sonos (givet vi bevæger os inden for IT-, tele-, audio-, visual-verdenen.
  5. Jeg køber al min musik gennem iTunes, så der er styr på mine tags (det kunne være her, du har et problem... måske?).
  6. Jeg har aldrig overvejet at ville se mit samlede antal sange... kan kun konstatere, at jeg aldrig har "manglet" en sang i Sonos.
  7. Eneste udfordring har været mine iTunes-beskyttede filer. Det er klaret nemt med tunebite. Tror det tager mig 3 ekstra klik med musen, så er de i Sonos.
  8. Jeg har aldig været i nærheden af noget med ligeså høj wow-faktor for det almindelige menneske, som Sonos og styring af det over iTouch.

/Iver

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
chrek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 10:19

ang. cover har jeg ikke noget problem. men mine bileder er heller ikke større end 60 til 150 kb og så i 1024 x768  du skal muligis resize dine billeder.

jeg bruger selv mediamonkey til at redigere min musik og ligge billeder på det funker rigtigt fint

håber det var svar nok.

Sonos 1 X ZP90

Sonos 1 x ZP100

Sonos 1 X Connect

Sonos 1 x Playbar

2 x Sonos Play 5

synology ds411

WD TV Live plus
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 13:27

Jeg bruger primært min iTouch som controller.

Er enig i at skærmen ikke helt er stor nok, søger tit via "folders" og kan mange gange kun se kunstner. Andre har gjort brokket sig: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=13176

Bruger "Tag & Rename" til tagging af mine filer. Meget brugervenligt.

Har ikke brugt det til noget, men har da under tracks prøvet at tilføje "all tracks". Virkede fint nok, havde 20.000+ i kø.

Tunebite er suverænt ja, bruger det til mine TDC Play downloads.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu