recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos viser andre personers windows media servere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos viser andre personers windows media servere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
G_THE_GREAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2015
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G_THE_GREAT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos viser andre personers windows media servere
    Sendt: 11-Februar-2015 kl. 23:46
Hej 
Ny på forum så jeg er ikke helt sikker på om det er den rigtige gruppe. (hvis den skal i hifi vil admin så flytte?)
Nå, jeg har lige sat vores sonos op i et nyt hus med waoo som internet udbyder. 
Alt netværk i huset kører gennem en aiport extreme, der får internet fra fiberbox.
Sonos har eget mesh netværk via deres bridge som er kablet til router og ikke på WIFI.
Det mærkelige er at når jeg sætter sonos til at finde windows media servere så finder den 2 som ikke er på mit netværk og som jeg aldrig har hørt om før. 
Jeg kan ikke se dem i windows.

Er der andre der oplevet det ?

Kan andre så se mit?

MVH

G_THE_GREAT
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 10:36
Jeg kender ikke noget til Sonos, men jeg mener at Waoo er lidt speciel med deres opsætning, så man deler sin IP med mange andre. Der kan være Sonos viser alle media centre på samme IP, som de kender til. Og hvis Joan og Rasmus har Sonos og et media center, så kan det være Sonos bare sætter jer sammen som en familie.

Men jeg ville da skrive til Rasmus og spørge ham. Hvis du kan se hans film, så kan han sikkert også se dine...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 19:37
pdj1974 er inde på det rigtige. Fiber er sat op som almindelig Ethernet indtil det rammer nærmeste central. Så du kan helt sikkert bare se dine naboers DLNA servere. Du sidder bare på samme kabel som dem, som bor ned af vejen.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 21:36
Det kan sgu da ikke være rigtigt at det ikke er isoleret fra andre kunder? Du skal se at få en router på dit netværk så du får et privat netværk. Jeg ville endvidere hører wauu hvad de havde tænkt sig at gøre ved det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu