recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos vrøvl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos vrøvl.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
yeahsku Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos vrøvl.
    Sendt: 20-Januar-2009 kl. 17:57

Hey.

Jeg har kigget på sonos. Kan ikke helt få det til at gå op.

Jeg har et sæt højtaler med aktiv sub. Trådløst netværk. Skal have købt mig en Itouch.

Kan ikke helt finde ud af om det er nok at købe en BR100 eller ZP90, eller om det er nødvendigt at have begge 2. Hifi klubbens hjemmeside giver ikke megen hjælp.

Læses som om at det er nok med den ene del fx BR100. Var i hifi klubben i dag, der var ikke megen hjælp. Nærmest negativitet over at jeg ikke ville have controleren med men Itouch.

Tak, 

Til top
pmh45 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Marts-2008
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 20:45

Du skal faktisk have noget helt andet, nemlig en ZP120, som har indbygget forstærker.

ZP90 er en mediastreamer UDEN forstærker, og den skal sættes til en ekstern forstærker for at kunne spille. BR100 er en såkaldt Bridge, dvs. den blot forstærker signalet fra routeren (den skal hardwires til en router), så man kan modtage trådløst til en ZP90 eller ZP120 der er så langt væk fra en trådløs forbindelse at det er svært at få forbindelse.

Du skal derudover huske at musikken skal ligge et eller andet sted - enten på en computer eller en NAS (netværksharddisk).

Hvis du har mod på det, kan Sonos produkter købes billigere på internettet fra engelske onlineshops - f.eks. www.simplysonos.co.uk

Der kan du også læse meget mere om produkterne - held og lykke

Panasonic TH-42PX80
LG 32" lcd, Philips lcd
Marantz SR8500
Sonus Faber, AudioPro, System Audio SE200
Thule
Panasonic DMR-EX77
PS3, PSP
ReadyNAS Duo
Sonos ZP90 med Itouch som remote - rules!!
Til top
yeahsku Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 21:42

Jeg har ikke brug for forstærkerdelen, da det har jeg i forvejen.

Da må ZP90 da kunne gå an.?

Vigtigste er at det kommer til at fungere samme med Itouch og mit trådløse netværk.

Til top
pmh45 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Marts-2008
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af yeahsku yeahsku skrev:

Jeg har ikke brug for forstærkerdelen, da det har jeg i forvejen.

Da må ZP90 da kunne gå an.?

Vigtigste er at det kommer til at fungere samme med Itouch og mit trådløse netværk.

Ja, du kan "nøjes" med en ZP90 - jeg svarede som jeg gjorde, fordi du kun skrev at du havde højttalere og trådløst netværk. Så fremgik det ikke lige at du også har forstærker. Men med en ZP90 og en Itouch (med Sonos gratis software), så skulle det bare køre

Panasonic TH-42PX80
LG 32" lcd, Philips lcd
Marantz SR8500
Sonus Faber, AudioPro, System Audio SE200
Thule
Panasonic DMR-EX77
PS3, PSP
ReadyNAS Duo
Sonos ZP90 med Itouch som remote - rules!!
Til top
yeahsku Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 12:54
Tak, skal uddybe mig bedre en anden gang
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 08:37
Hejsa

Undskyld jeg lige bryder ind.
Jeg har også kigget lidt på Sonos, men er i tvivl om hvad jeg skal bruge for at få det til at køre.
Jeg har trådløs netværk og en Ipod Touch 32gb.
Så det jeg har tænkt mig, er at bruge Ipod´n som remote, og så købe mig denne netværks hd http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?cPath=170&p roducts_id=4512 da jeg ikke vil ha min pc tændt hele tiden. Udover det køber jeg en Sonos ZP90 Zoneplayer.

Nu er spørgsmålet så, skal jeg også bruge en Sonos BR100 Soundbrige. Når jeg i forvejen har en Linksys trådløs router, hvori jeg regner med at kunne sætte netværks hd´n i (Indbygget 4 port´s switch) ?

Håber i kan hjælpe mig, og ha en rigtig god dag allesammen

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 08:55
Ved ikke meget om Sonos, men mig bekendt bruger den kun sit eget trådløse "mesh" netværk. Så det er for så vidt underordnet om i har et trådløst net eller ej den skal ikke bruge det til noget.

Squeezebox derimod skal bruge jeres eget netværk, kablet eller trådløst.
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 09:01
Så det vil sige, at jeg også skal bruge en BR100 Soundbridge ?
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 09:08

Oprindeligt skrevet af CrazyA CrazyA skrev:

Nej, det skal du ikke. BR100 er kun til at forstærke signalet med til Sonos hvis du fx har et stort hus eller lign - jeg har 3 zoner i min lejlighed, og der er absolut ingen problemer.

ZP90 = hvis du har en forstærker/anlæg hvor dine højtallere er tilsluttet.
ZP120 = hvis du ingen forstærker/anlæg har, og dermed vil tilslutte din højtallere direkte til Sonos.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 09:10
Ved det ikke, der må vi lige have en Sonos kender på banen, ville bare lige sige det der med at Sonos apperaterne bruger deres eget trådløse netværk (en af deres styrker da de ikke er afhængige af at spille sammen med mere eller mindre velfungerende trådløse routere).
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af DInovo DInovo skrev:

Oprindeligt skrevet af CrazyA CrazyA skrev:

Nej, det skal du ikke. BR100 er kun til at forstærke signalet med til Sonos hvis du fx har et stort hus eller lign - jeg har 3 zoner i min lejlighed, og der er absolut ingen problemer.

ZP90 = hvis du har en forstærker/anlæg hvor dine højtallere er tilsluttet.
ZP120 = hvis du ingen forstærker/anlæg har, og dermed vil tilslutte din højtallere direkte til Sonos.

Lyder godt.
Så det vil sige, at det eneste jeg egentligt skal have er en ZP90 (Bruger egen forstærker) og en netværks hd/NAS
Er der nogen der ved om denne kan bruges http://www.prcdata.dk/produkt/buffalo-linkstation-live-ls-ch 500l/96378272/udvidet/

Det skal lige siges at min trådløse router og fremtide hd kommer til at stå i et andet rum. Så efter at have kigget lidt på Sonos hjemmeside, kan det godt se ud til. At jeg er nødt til at købe en Soundbridge også

Redigeret af CrazyA - 18-Februar-2009 kl. 10:49
Til top
phcphc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-April-2009
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 11:47
Opklaring for andre tvivlere:
Sonos kan kun bruge sit eget trådløse net.
Derfor er det nødvendigt, at mindst een enhed er tilsluttet med kabel til en router. Herefter laver den selv sit eget trådløse net.
Om man benytter en ZP90 eller en Bridge BR100 er ligegyldigt. BR100 er lavet til folk der ikke har deres musikanlæg stående i nærhenden at deres router.
BR100 er altså blot beregnet til at etablere Sonos' eget trådløse netværk og bære signalet til næste enhed.
Hvis du kan tilslutte en ZP90 til din router behøves ingen BR100.
Sonos med 6 zoner, 2 CR100 controllere, 2 CR 200 controllere + iPod touch og iPad.
2 Sonos zoner tilsluttet NAD C275BEE med auto on/off.

8,4 millioner tracks på controlleren.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu