recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos vs. B&W A7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos vs. B&W A7

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos vs. B&W A7
    Sendt: 06-April-2016 kl. 12:49
Mojn

Nu skriver jeg sikkert noget, der kan lyde nærmest kættersk for musikentusiaster:

Jeg har været uden anlæg de sidste par år og i en håndfuld år før det fik jeg næsten ikke brugt det. 

I stedet for er jeg hoppet på streaming pga. brugervenligheden. Jo, jeg kan da sagtens høre forskel i forhold til mit gamle anlæg med bl.a. et par store B&W P6-højtalere og Linns bundmodel som pladespiller. Men når nu det alligevel stod og fyldte uden at blive brugt, og højtalerne gik i stykker, så kan det jo være lige meget. 

Jeg hører egentligt mest musik med et par hovedtelefoner på min iphone. Højtalerne er forlængst røget ud, men nu er jeg begyndt at overveje at anskaffe et par trådløse højtalere til at høre musikken på.

Jeg kigger pt. på to muligheder:

1) Jeg starter med et sæt Sonos Play:1, som er i det prisleje, jeg har penge til lige nu. De er nok ret underdimensionerede til min 16m2 store stue, men jeg regner først og fremmest at skulle bruge dem på mit skrivebord ved computeren. 

Senere tænker jeg så at udvide med Sonos' soundbar til fjernsynet og deres subwoofer. 

2) Anden mulighed er B&W A7, hvor jeg har hørt godt om lyden.

Jeg leder efter nogen, der har erfaring med det ene eller det andet produkt, om som lige kan skrive et par år om deres erfaring.

Mht. Sonos forstår jeg, at deres store force er funktionaliteten, at det nemt at tilslutte flere enheder og udvide til flere rum og lave flere zoner. Til gengæld har jeg hørt, at lydkvaliteten kun er middelmådig (i forhold til streaming-højtalere). 

Jeg er interesseret i at høre, om der er nogen, der decideret er trætte af deres lyd eller synes, at den er direkte forfærdelig og måske ligefrem har fortrudt deres køb.

Mht. B&W A7 har jeg hørt godt om lyden men mindre godt om funktionaliteten. De skulle være begrænset til Apples Airplay, så Spotify skal, så vidt jeg forstår, afspilles via min iPhone, fordi Spotify på Macbook ikke understøtter Airplay direkte. 

Man skulle vistnok kunne udvide med fx en B&W A5 i et andet rum, men kan ikke lave flere zoner. 

Her jeg interesseret i at høre fra nogen, der kan sige noget om lydkvaliteten, og især om der er nogen, der oplever funktionaliteten og de manglende muligheder i forhold til Sonos som et irritationsmoment.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu