|
Sonos - why, why, WHY? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||
Rigtigt at Yousee routeren også er en netgear.
men en ustabil model efter min mening. |
||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Christian73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Okay - der er så åbenbart bred enighed om, at det er min router, den er gal med. :-)
Jeg har lige i en kasse fundet en gammel wireless netgear-router, model WGR614 v6 tdc, 54 Mpbs, nogen meninger om den vil være bedre end den Huawei 683B, jeg kører med nu? Eller nogen forslag til, hvilken router jeg i stedet bør gå ud og købe? (Og kan jeg mon bruge enhver router til mit 3 netværk, eller har de mon nogen standardkrav?) Og så bare for min nysgerrigheds skyld: Hvordan kan forbindelsen komme og gå så mange gange så hurtigt efter hinanden. Har igen lige haft en situation med 5 minutters mellemrum, hvor jeg først spillede et nummer problemfrit hvorefter serveren nu igen "ikke kan lokalisere serveren". Er der nogen, der kan forklare mig, hvad der sker rent teknisk? Tak for hjælpen! Chr
|
![]() |
Therock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 586 |
Hej
Jeg streamer også en del, film og musik osv... Selv om det jeg køre er en ren Pc-NAS løsning har jeg dog oplevet at det med at routerne selv smider IP`ud når nu en enhed kræver det, kan fra tid til anden give problemer. Nu ved jeg ikke om der er mulighed for det i den router du bruger, men hvis du har mulighed for at kan åbne din interface til router i IE f.eks, kan du med fordel gøre som jeg har gjort, og give din enheder Faste IP`er i din Router. Det har i hvertfald givet en del mere stabilitet hos mig. Plus at hvis du har dedikeret netværks drev sat op ryger du ikke i den situation at du risikere at en anden "stjæler" denne ip....
Redigeret af Therock - 24-Juni-2012 kl. 10:22 |
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
![]() |
jakobbirk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
Måske virker det bare ikke når naboen bruger barbermaskine eller knægtene på vejen roder med tuning af knallerten ;-)
Jeg har tidligere kørt det uden problem fra en Synology 207+ via WRT54G med DD-WRT, kører det nu fra en Windows WHS via ZyXEL P-2812HNU-F1(Fullrate router). Jeg kommer lige i tanke om at min køkken Sonos (S5) droppede link hele tiden, men det blev løst ved at rykke den 5 cm frem og 10 cm til siden, så den kunne fange Sonos nettet til den anden der var koblet på kabel. Har du testet med forskellige placeringer? |
![]() |
Therock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 586 |
Jeg gør det sådan her.
Så snart Dlink NAS > Router, Router > NAS. ![]() |
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
![]() |
madass32 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Status: Offline Point: 199 |
tror også din router kan være problemet. har haft mange 500,- routere, hvor jeg levede med at den skulle genstartes hver 14. dag så købte jeg en ASUS RT-N56U efter den havde vundet nogle test. kostede ca 1000,- sidste år. Den har ikke smidt mig af eller været genstartet i 330 dage nu:-)
du kan jo prøve din gamle router og se om den er mere stabil og koble den op på din 3 router som du så kun bruger til internet Til dem der søger en anbefaling på udstyr. har næsten 1 års oppetid på denne konfiguration sonos zp90--ASUS RT-N56U--WD livebook |
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
|
![]() |
Christian73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
|
![]() |
Ja, det fine er så, at jeg gav 1295 for min Router idet 3´s kundesupport forsikrede mig, at den med garanti var nok til mine behov. At jeg så med min erfaring stolede på dette, er mig en gåde ...
|
![]() |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
OK. Jeg har også Mac, men iTunes biblioteket ligger på en NAS, så Sonos kan "se" det hele tiden. Det gik jeg også ud fra at det gjorde hos trådstarter, når han har en NAS. |
Venlig hilsen
KB |
![]() |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Det med at Sonos ikke kan se alle FLAC filer har jeg også oplevet. Der var fordi jeg havde navngivet dem på Mac, og der var nogle tegn i filnavnet Sonos ikke kunne læse, så Sonos sprang dem over. Redigeret af Brixen - 24-Juni-2012 kl. 12:43 |
Venlig hilsen
KB |
![]() |
Hej Madass32
Googlede på din router og fandt dens specs for at sammenligne dem med specs for min Huawei router. Men for en lægmand som mig, gav det ikke den store mening. Men måske det gør for dig: Huawei specs:
ASUS specs:
|
![]() |
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Den her var sjovere:
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |