recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - why, why, WHY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos - why, why, WHY?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 08:36
Rigtigt at Yousee routeren også er en netgear.

men en ustabil model efter min mening.   
Til top
Christian73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-December-2008
Sted: Denmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 10:06
Okay - der er så åbenbart bred enighed om, at det er min router, den er gal med. :-)

Jeg har lige i en kasse fundet en gammel wireless netgear-router, model WGR614 v6 tdc, 54 Mpbs, nogen meninger om den vil være bedre end den Huawei 683B, jeg kører med nu? Eller nogen forslag til, hvilken router jeg i stedet bør gå ud og købe? (Og kan jeg mon bruge enhver router til mit 3 netværk, eller har de mon nogen standardkrav?)

Og så bare for min nysgerrigheds skyld: Hvordan kan forbindelsen komme og gå så mange gange så hurtigt efter hinanden. Har igen lige haft en situation med 5 minutters mellemrum, hvor jeg først spillede et nummer problemfrit hvorefter serveren nu igen "ikke kan lokalisere serveren". Er der nogen, der kan forklare mig, hvad der sker rent teknisk?

Tak for hjælpen!

Chr
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 10:20
Hej

Jeg streamer også en del, film og musik osv... Selv om det jeg køre er en ren Pc-NAS løsning har jeg dog oplevet at det med at routerne selv smider IP`ud når nu en enhed kræver det, kan fra tid til anden give problemer. Nu ved jeg ikke om der er mulighed for det i den router du bruger, men hvis du har mulighed for at kan åbne din interface til router i IE f.eks, kan du med fordel gøre som jeg har gjort, og give din enheder Faste IP`er i din Router. Det har i hvertfald givet en del mere stabilitet hos mig. Plus at hvis du har dedikeret netværks drev sat op ryger du ikke i den situation at du risikere at en anden "stjæler" denne ip....

Redigeret af Therock - 24-Juni-2012 kl. 10:22
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 10:29
Måske virker det bare ikke når naboen bruger barbermaskine eller knægtene på vejen roder med tuning af knallerten ;-)

Jeg har tidligere kørt det uden problem fra en Synology 207+ via WRT54G med DD-WRT, kører det nu fra en Windows WHS via ZyXEL P-2812HNU-F1(Fullrate router).

Jeg kommer lige i tanke om at min køkken Sonos (S5) droppede link hele tiden, men det blev løst ved at rykke den 5 cm frem og 10 cm til siden, så den kunne fange Sonos nettet til den anden der var koblet på kabel. Har du testet med forskellige placeringer?
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 10:31
Jeg gør det sådan her.
Så snart Dlink NAS > Router, Router > NAS.

Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Februar-2008
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madass32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 10:52
tror også din router kan være problemet. har haft mange 500,- routere, hvor jeg levede med at den skulle genstartes hver 14. dag så købte jeg en ASUS RT-N56U efter den havde vundet nogle test. kostede ca 1000,- sidste år. Den har ikke smidt mig af eller været genstartet i 330 dage nu:-) 

du kan jo prøve din gamle router og se om den er mere stabil og koble den op på din 3 router som du så kun bruger til internet

Til dem der søger en anbefaling på udstyr.
har næsten 1 års oppetid på denne konfiguration
sonos zp90--ASUS RT-N56U--WD livebook

LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 11:02
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 11:04
Ja, det fine er så, at jeg gav 1295 for min Router idet 3´s kundesupport forsikrede mig, at den med garanti var nok til mine behov. At jeg så med min erfaring stolede på dette, er mig en gåde ...

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Angående Mac, så er der altså rigtig mange der problemer med at bruge det Itunes bibliotek der ligger direkte på en Mac der koblet op trådløst, men routeren ken klart nok have meget at sige her. Jeg er glad Apple bruger, så det er et angreb, hvis nogen skulle tro det.

OK. Jeg har også Mac, men iTunes biblioteket ligger på en NAS, så Sonos kan "se" det hele tiden.
Det gik jeg også ud fra at det gjorde hos trådstarter, når han har en NAS.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Har en bekendt som netop har købt Sonos, som skal køre m MacBook. Radiodelen fra Sonos kører fint ergo er hun på internettet. Men Sonos får ikke adgang til MacBook . Hendes "hjælper" har foreslået en ny router, men i mine ører lød det som noget firewall - indtil jeg læste denne tråd , som jo desværre indikerer at problemet kan være noget mere kompliceret

Har selv Sonos som streamer fra PCH.C200 (medieafspiller), og det kører upåklageligt rent netværksmæssigt. Dog har jeg en del FLAC filer som Sonos ikke kan se

Det med at Sonos ikke kan se alle FLAC filer har jeg også oplevet. 
Der var fordi jeg havde navngivet dem på Mac, og der var nogle tegn i filnavnet Sonos ikke kunne læse, så Sonos sprang dem over.

Redigeret af Brixen - 24-Juni-2012 kl. 12:43
Venlig hilsen
KB
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 13:27
Hej Madass32

Googlede på din router og fandt dens specs for at sammenligne dem med specs for min Huawei router. Men for en lægmand som mig, gav det ikke den store mening. Men måske det gør for dig: 

Huawei specs: 

HUAWEI B683 HSPA+ unlocked router gateway specifications:

• HSPA+ DL up to 28.8Mbps
  • HSPA+ UL up to 5.76Mbps
  • HSPA+/HSPA/WCDMA/UMTS 900/2100MHz
  • GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900MHz
  • LAN: IEEE 802.3/802.3u
  • WLAN: IEEE 802.11b/g/n
  • WPS & built-in WCDMA/GSM and WLAN high gain antenna
  • 2.0 USB interface
  • SMA Male B683 external antenna
  • demensions: 180 x 123 x 32.5mm
ASUS specs: 
LAN PortsWAN x 1, LAN x 4 RJ-45 for 10/100/1000 Base T
Supports Ethernet and 802.3 with max bit rate 10/100/1000Mbps and auto cross-over function (MDI-X)
Antenna2 x internal antenna for 2.4GHz application with 3.8dBi gain 
3 x internal antenna for 5GHz application with 5.1dBi gain
Memory8 MB flash and 128 MB RAM
USB portUSB2.0 x 2
Power AdapterAC input: 100V-240V (50-60HZ)
DC output: 19V/1.58A
Size172 x 145 x 60 mm (6.77” x 5.7” x 2.36”)
Weight330g (0.73lb)
Operating FrequencySimultaneous 2.4GHz and 5GHz
Data Rate802.11n: up to 300Mbps
802.11a/g: up to 54Mbps
802.11b: up to 11Mbps
EncryptionSupports 64/128-bit WEP
WPA-PSK, WPA2-PSK
WPA-Enterprise, WPA2-Enterprise
WPS (Wi-Fi Protected Setup)
ManagementQuality of Service and traffic monitor
DHCP server (up to 253 IP addresses)
Web-based administration 
Firmware upgrade 
Save/restore configuration file
Network ProtocolAutomatic IP, static IP, PPPoE (MPPE supported), PPTP, L2TP
SecurityFirewall: NAT and SPI (Stateful Packet Inspection), intrusion detection including logging
Logging: dropped packet, security event, syslog
Filtering: port, IP packet, URL keyword, MAC address
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 13:50

"kender ingen der klapper...." skulle der stå. Lidt øv at man ikke kan rette i indlæg fra Mobile enheder.

Den her var sjovere:

Jeg er glad Apple bruger, så det er et angreb, hvis nogen skulle tro det.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu