recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - why, why, WHY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos - why, why, WHY?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 15:07
@christian73

du kan da lige sikre dig at din router har den nyeste firmware.

hvis du ellers er tilfreds med routeren kan du jo trække et kabel eller købe en Sonos bridge
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Christian73 Christian73 skrev:

Og så bare for min nysgerrigheds skyld: Hvordan kan forbindelsen komme og gå så mange gange så hurtigt efter hinanden. Har igen lige haft en situation med 5 minutters mellemrum, hvor jeg først spillede et nummer problemfrit hvorefter serveren nu igen "ikke kan lokalisere serveren". Er der nogen, der kan forklare mig, hvad der sker rent teknisk?

Dit trådløse netværk kører dårligt. Mindst en af dine Play 3 er tilsluttet routeren med kabel, ikke? Som forsøg kunne du prøve at kun køre med en Play 3 med kabel og med kabel i din NAS. Hvis det bare spiller, så er det dit trådløse net der driller.

Hvilken kanal bruger dit trådløse net? Det er god kutyme at bruge en kanal til det trådløse net og en anden kanal til Sonos (1, 6 eller 11).

J

Redigeret af Jwin - 24-Juni-2012 kl. 15:35
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 16:22
Kan du skifte til en anden internet udbyder? for mobilt netværk som det ser ud som du har er ikke super. Den kræver jo en special router. Ville snuppe en anden internet udbyder og ny router. Hvis det driller rigtig meget med opsætning forhør om der er nogle it flok som kan hjælpe eller betal dig fra det. Dyrt i opstart men 100% det værd i længden ved mindre du godt kan lide at rode med tingende når det ikke dur.

Redigeret af Mr. Anderson - 24-Juni-2012 kl. 16:23
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Christian73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-December-2008
Sted: Denmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 19:58
@slumbert - jeg HAR en bridge som er tilsluttet min router. Og NAS er så tilsluttet Bridge også. Og det er vel det, du mener?

chr
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 20:01
... og skifte til en anden udbyder og så have fastnet i stedet, har da også strejfet mig. Men jeg har et MEGET usædvanligt og MEGEt billigt abonnement på alle mine telefoner, tablets etc hos 3, som jeg har fået pga en sag hvor de til sidst måtte indrømme, at det var dem selv, der var idioterne. Så jeg er ikke meget for at skifte, før denne aftale udløber. (men så er jeg til gengæld også ude af deres dør højst 1/1000-del af et sekund efter aftalen er udløbet) 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 20:38
Din internet udbyder har intet med det at gøre! Skift router. Feks den linksys 4500 de sælger i klubben for ca 1200kr Husker det ikke præcist men har en og købt der. Min it ven er totalt vild med den!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 21:37
Jeg tror heller ikke, at det er internet udbyderen, der menes - nok snarere det faktum, at jeg motager mit net trådløst (fra 3), der hentydes til. Eller hva´?

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 23:05
Hvor langt er der fra din Sonos Bridge til dine Play 3? Er de i samme lokale eller er der en eller flere vægge imellem?

J

Redigeret af Jwin - 24-Juni-2012 kl. 23:07
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 23:17
Til den ene er der én væg/5 M, den anden er der 2 vægge/8-10 meter. 

c
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 23:41
At du modtager dit net trådløst har kun betydning når du afspiller netradio eller bruger en eller anden streamingtjeneste (spotify, Wimp etc.), hvorimod din routers kvalitet er afgørende for dit interne netværk (trådløst og kablet).

Derfor....køb en router, kunne være Ciso'en som Claude omtaler, og sæt den så i måsen på din 3 router. Du kobler så din Mac trådløst til Ciso'en og Sonos kobles kablet til Cisco'en også.

På den måde er det Cisco'en der bestemmer alt internt i din bolig og 3 routeren er kun i brug, når du skal ind/ud af hustanden med data.

Dette burde gøre det væsentlig mere stabilt når du spiller din egen musik.

Jeg har selv TDC Hometrio og er der noget der giver udfald så er det TDC's Homebox. Den falder ud ved både Sonos Streaming fra NAS og er nærmest umulig at få til at virke med AirPlay. Så løsningen for mig. En D-link router til 600,- i den lokale PC biks koblet i nakken af Homebox'en og så spiller det max. Og jeg har kun haft den slukket 3 gange. De 2 fordi der skulle ordnes kabellister og den 3. fordi der skulle males. 

Nu er NAS'en så hævet fra, da den stort set ikke er brugt til musik det sidste halve år, men det er så en anden sag.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 23:53
@Tweaky - lyder som en plan. Men lige et sidste spørgsmål - fordi jeg virkelig har fat om bollerne på 3, har jeg mulighed for at få mine 1200 for min nuværende Huawei router tilbage. Det er jo fristende og så bruge penge på en Cisco og stikke resten i lommen - men er det at skyde mig selv i foden?

Chr
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af Christian73 Christian73 skrev:

@Tweaky - lyder som en plan. Men lige et sidste spørgsmål - fordi jeg virkelig har fat om bollerne på 3, har jeg mulighed for at få mine 1200 for min nuværende Huawei router tilbage. Det er jo fristende og så bruge penge på en Cisco og stikke resten i lommen - men er det at skyde mig selv i foden?

Chr

Man kan få routere, hvor der kan sættes et usb-modem med sim-kort i enden. Det tror jeg ikke man kan med den Linksys.
Det kommer du til at mangle, hvis du dropper Huawei routeren.

Redigeret af Brixen - 25-Juni-2012 kl. 07:31
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu