recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - WiMP vs. Spotify
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos - WiMP vs. Spotify

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos - WiMP vs. Spotify
    Sendt: 15-December-2011 kl. 17:47
Vi har de seneste par måneder haft Spotify og siden start november også haft WiMP på vores Sonos. De fungerer begge upåklageligt med Sonos, så er meget i tvivl om, hvilken streaming service vi skal beholde.

Spotify virker professionelt, mest fremtidssikret og har et fornuftigt program til computeren. På den anden side findes der endnu ikke en iPad app (der skulle dog være en på vej). Endvidere er vi ikke videre tilfredse med søgefunktionen, der ofte oplister hvert album flere gange for hver kunster (søg f.eks på Bjørk).

WiMP har en bedre integration med Sonos, med langt flere tilgangelige lister og bedre mulighed for at opdage nyt musik. Der er en udemærket iPad app, mens desktop versionen er decideret ubrugelig. Der synes at være et større fokus på dansk musik, hvilket er fedt, og så har WiMP ikke det omtalte problem med søgningen. WiMP på Sonos er kun i beta.

Hvad ville i vælge?
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 23:51
Jeg har afmeldt mit spotify og er gået helt over på Wimp. Netop grunden den bedre integration. Desuden har Spotify mange gange en mystisk orden på musikken efter min mening.

Fruen kan også bedre lide Wimp, så ja...den vej gik vi altså.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 06:37
Har wimp også musik som ikke kan afspilles i danmark ?
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 08:04
Ikke jeg er rendt på endnu. Faktisk har jeg fundet musik der kan afspilles på Wimp, som jeg ikke kan få lov til at spille på Spotify.

Og så er man heller ikke bundet op på.den tåbelige aftale omkring Facebook.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 09:48
Og så bruger Wimp en langt bedre enkodning en Spotify. 
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Og så bruger Wimp en langt bedre enkodning en Spotify. 

Afhænger det ikke af den pris man betaler ?  

Er der andre muligheder ?

Er der  nogen der har lavet en oversigt over priser og muligheder ?

Lars    Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 14:24
Jeg har kørt Spotify et par måneder via Sonos.
Er nogenlunde tilfreds, men søgningen irriterer mig - så jeg vil prøve Wimp i stedet.

Dog kan jeg ikke få det til at virke på Sonos. Under Sonos Labs burde den vel være? Det er den ikke:

Redigeret af BorreBoy - 17-December-2011 kl. 14:25
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 12:14
Damn, det er fordi min konto er US, så jeg kan bruge Pandora Confused
Til top
JFalkenberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2007
Sted: Herning
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JFalkenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 11:47
Jeg tror godt du kan godt ændre din konto på sonos.com fra amerikask til dansk og stadig bruge Pandora. Jeg bruger pt. Rhapsody og skiftede tilbage til danmark for at bruge Wimp, og jeg har ikke nogle problemer med Rhapsody.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 17:31
Vil du ikke se om du kan bruge Pandora (altså se om muligheden er der)?
Jeg er bange for jeg ikke kan skifte tilbage til US hvis jeg vælger DK...
Til top
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spaghetti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 18:00
Undskyld jeg lige forstyrrer med et spørgsmål..... Hvis man både har en Iphone og Sonos, skal man så betale for 2 abonnementer (2x99kr), eller gælder 1 abonnement for alle de enheder man har i hustanden og bruger samme login til dem??
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 18:04
1*99kr
Desværre kan kun én enhed spille af gangen.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu