|
Sonos - WiMP vs. Spotify |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Spaghetti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2006 Status: Offline Point: 256 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Crap... tak for svar... Bliver det opkrævet særskilt, eller sammen med ens mobil-abonnement? (Her tænker jeg på Telenor-mobil-kunder).... |
|
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
|
|
![]() |
|
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
Ved ikke med Telenor kunder, men jeg betaler med Dankort.
|
|
![]() |
|
DJCarten ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-August-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 43 |
Jeg må også tilskrive mig som stor-forbruger af de to streaming-tjenester som er kommet til SONOS - Med dansk registrering. Fra dag 1 var jeg meget utilfreds med Spotify, fordi jeg havde prøvet Rhapsody på et SONOS system. Derfor havde jeg visse forventninger og krav som helt sikkert, stadig, ikke blev infriet - da Spotify blev lanceret til det danske markede.
WIMP er for mig lidt en usikker grund - Det fungere virkelig godt! Der er den gode integration med SONOS med mange veje til at finde ny musik, "anden" musik som jeg vil kalde det at opdage andre musikkunstner. Men det er en beta - og det betaler vi så for, men kan vi være sikre på at det bliver? (jeg forventer det...) Men jeg står da også her inden januar overfor et valg - Spotify vs. WIMP - Mit valg bliver WIMP, selvom jeg har lagt noget mere arbejde i Spotify indtil november.
|
|
http://www.3004.dk
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Jeg bruger wimp, efter at have prøvet Spotify meget kort. Umiddelbart fungerer de jo på samme måde, men synes også ligesom andre at Wimp virker lidt bedre til at foreslå musik. Fx. så fandt jeg en et par lister med "mest spillede i 2011" og lignende, som lige gav lidt inspiration til hvad der skulle på nytårsplaylisten.
Det nævnes at man kun kan afspille på 1 enhed ad gangen. Jeg har ikke lige fået det testet, så kan ikke sige om dette passer.
Men med Wimp har du mulighed for at have 3 "offline enheder" som fx. kunne være en iPhone. Du kan så downloade dine playlister, albums, kunstnere og lignende til iPhonen og så afspille dem uden internetforbindelse.
Det virker til at fungere rigtigt godt, og gør jo så at man vil kunne afspille både på SONOS og på iPhonen samtidigt. Det gik pænt stærkt med at hente musikken ned på iPhonen, så enten hev den musikken ned med alle mine 40 Mbit/s eller også så ligger de i en meget lav kvalitet - jeg har dog ikke bemærket at lyden er dårlig når der afspilles offline numre.
|
|
![]() |
|
vittov ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2011 Sted: Tune, Danmark Status: Offline Point: 9 |
Det ville også være min største anke, altså komprimeringen af lyden. Hvis man afspiller på pc eller ældre/billigere højtalere er der ikke den store forskel. Spotify´s styrke er jo at lyden næsten er cd kvalitet.
|
|
Mvh. Simon.
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
har lige et spg angående spotify og wimp. Jeg har købt en galaxy tab 10.1 16gb wifi, som skal køre playlisten osv. så skal jeg have en sonos connect box os.
Men hvad er bedst af de apps til android, er det spotify eller wimp?? synes os, som nævnt, at spotify er lidt rodet, men vil gerne høre jeres meninger og gerne flere input eller skal man prøve deezer??
Redigeret af Treated - 28-Februar-2012 kl. 20:36 |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
ingen som har lidt erfaringer med de 2 ting?
|
|
![]() |
|
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
Jeg anvender godt nok iOS enheder til control, men jeg valgte Wimp, da jeg bedst kunne lide deres app. Da der så samtidig har været lidt rygter om på nettet, at der (i hvert fald tidligere) har været noget udsving i den kvalitet Spotify streamer i, var valget blot endnu nemmere. Uanset hvem du vælger er prisen og udbuddet sikkert næsten ens. Det er en fed service for kun 99,- i måneden
![]() |
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Jeg oplever problemer med Wimp via Sonos.
Hvis jeg afspiller en playliste, så skippes der til næste nummer efter f.eks. 30 sek. Jeg kan ikke finde et mønster i det, andet at jeg ikke pålever det ved at køre Wimp app direkte på mac eller iphone. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
ikke noget jeg har oplevet med Wimp og Sonos.
Virker super godt |
|
![]() |
|
htpcdude og hansie, har i android enheder?? og hvad vil i sige er nemmest af wimp eller spotify, mht app´en som findes. Altså at finde rundt i den og lave playlister osv.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
Jeg køer mit via ipad og iphone.
( 3 x iPhone samt 2 x iPad som løse kontrollere, plus 2 x PC og 2 x Mac Book ) Har prøvet dem begge og wimp er vinderen hos mig. Wimp og sikkert også spotify kan jo prøves gratis de første 30 dage. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |