recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Zp100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Zp100

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Zp100
    Sendt: 23-September-2015 kl. 07:17
Hej

Jeg har netop "arvet" en ZP100 der har subwoofer udgang, kan denne styre en subwoofer i samspil med min ZP90?


F.eks:

ZP90 - Aktive højtalere

ZP100 - Subwoofer
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 07:25
I teorien, ja. Ved dog ikke hvor godt det virker i praksis.

Hvis du kun tilslutter en sub til ZP100 og så de aktive højttalere til din ZP90, så vælger du bare at afspille samme playliste på begge enheder. 
Sonos plejer at være utrolig synkron, når men spiller dem sammen, men jeg ved ikke, om der er nok forsinkelse på, til at det bliver forstyrende.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

I teorien, ja. Ved dog ikke hvor godt det virker i praksis.

Hvis du kun tilslutter en sub til ZP100 og så de aktive højttalere til din ZP90, så vælger du bare at afspille samme playliste på begge enheder. 
Sonos plejer at være utrolig synkron, når men spiller dem sammen, men jeg ved ikke, om der er nok forsinkelse på, til at det bliver forstyrende.


Det skulle vel ikke være noget du har prøvet tidligere?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 07:57
Nej. Men jeg ved det kan lade sig gøre. Det eneste der bekymrer mig er, om der er en forstyrende forsinkelse mellem dem.
Til top
Søhesten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søhesten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 17:30
Når du vil koble Subwooferen på ZP100 via subudgangen går jeg ud fra at det er en aktiv subwoofer?
Nu kan det godt være at jeg spørger dumt. 
Hvorfor er det at du ikke bare kobler subwooferen på ZP90 med et splitterkabel, så både aktive højttalere og sub kører fra samme zone?

Når det så er sagt er forsinkelsen mellem to zoner der er grupperede, så lille at du ikke burde opleve nogen forsinkelse. Jeg synes dog det er lidt spild at bruge en hel zone til en subwoofer.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Søhesten Søhesten skrev:

Når du vil koble Subwooferen på ZP100 via subudgangen går jeg ud fra at det er en aktiv subwoofer?
Nu kan det godt være at jeg spørger dumt. 
Hvorfor er det at du ikke bare kobler subwooferen på ZP90 med et splitterkabel, så både aktive højttalere og sub kører fra samme zone?

Når det så er sagt er forsinkelsen mellem to zoner der er grupperede, så lille at du ikke burde opleve nogen forsinkelse. Jeg synes dog det er lidt spild at bruge en hel zone til en subwoofer.


Nå ja.. Jeg var vist lidt træt i morges, siden jeg ikke tænkte på det :P
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Søhesten Søhesten skrev:

Når du vil koble Subwooferen på ZP100 via subudgangen går jeg ud fra at det er en aktiv subwoofer?
Nu kan det godt være at jeg spørger dumt. 
Hvorfor er det at du ikke bare kobler subwooferen på ZP90 med et splitterkabel, så både aktive højttalere og sub kører fra samme zone?

Når det så er sagt er forsinkelsen mellem to zoner der er grupperede, så lille at du ikke burde opleve nogen forsinkelse. Jeg synes dog det er lidt spild at bruge en hel zone til en subwoofer.

Jeg bruger den digitale udgang fra min ZP90, hvordan skal denne splittes for at få sub med? 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 19:20
Så skal du bare slet ikke bruge en splitter. En ZP90 skulle meget gerne spytte lyd ud på både digital og analog udgang på en gang, da man ikke kan vælge udgang, som jeg husker det.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 19:39
Hold da ferie, det må jeg lige have afprøvet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 20:11
Udgangen spytter selvfølgelig hele båndbredden ud på udgangen, men sub'en har jo sit eget delefilter, som du bare stiller efter behov.
Hvilke aktive højttalere er det du har? Måske du er så heldig, at du tilsvarende kan indstille hvor dybt de må gå ned.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Udgangen spytter selvfølgelig hele båndbredden ud på udgangen, men sub'en har jo sit eget delefilter, som du bare stiller efter behov.
Hvilke aktive højttalere er det du har? Måske du er så heldig, at du tilsvarende kan indstille hvor dybt de må gå ned.


Man skal ikke indstille den til at spille på begge udgange samtidig?

Det er et par Dynaudio Xeo 3 der skal sættes til.

Min subwoofer har disse indgange mv.

Hvilken indgang skal der bruges? "Lfe" eller den anden?
Skal jeg sætte den til "internal crossover"? og så sætte den til omkring 80hz? Eller er anden Hz bedre?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu