Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19835
|
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 10:04 |
lahan skrev:
Synes bare det er påfaldende hvis man f.x. kikker på en iMac hos www.apple.dk, humac, fona eller eblehuset, så koster de præcist det samme.
|
Sådan er det med mange ting. Med et apple produkt er det ikke nødvendigt at konkurrere på prisen, folk betaler glædeligt...... Klaus
|
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 11:03 |
lahan skrev:
Synes bare det er påfaldende hvis man f.x. kikker på en iMac hos www.apple.dk, humac, fona eller eblehuset, så koster de præcist det samme.
|
Men nu har jeg jo forklaret hvorfor det forholder sig sådan? Så hvad er det underlige? Synes du det er underligt at du ikke kan få en lavere pris på et produkt hvor forhandleren har 8% i avance? (eller hvad det nu er - det svinger fra produkt til produkt). Prøv at kigge på f.eks. Proshop, der er priserne forskellige fra de vejl. priser. Pudsigt nok, så er de ikke altid billigere.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9443
|
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 11:25 |
Otto J skrev:
lahan skrev:
|
Men nu har jeg jo forklaret hvorfor det forholder sig sådan? Så hvad er det underlige? Synes du det er underligt at du ikke kan få en lavere pris på et produkt hvor forhandleren har 8% i avance? (eller hvad det nu er - det svinger fra produkt til produkt).
Prøv at kigge på f.eks. Proshop, der er priserne forskellige fra de vejl. priser. Pudsigt nok, så er de ikke altid billigere.
|
ja jeg kan godt se de er 100kr billigere hos proshop. Men ja synes det er underligt at der ikke er mere forskel i prisen. Humac og Eblehuset butikker ligger ofte på dyre adresser(magasin, Frederiksborggade) + der er mange ansatte, så ville tro at de var væsentligt dyrere end web shops.
|
 |
SosFarum
Guld medlem
Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
|
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 12:05 |
Du kan få ZP90 til 279£ + porto i UK.
|
|
 |
Poplic
Super bruger
Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
|
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 13:55 |
lahan skrev:
Otto J skrev:
lahan skrev:
|
Men nu har jeg jo forklaret hvorfor det forholder sig sådan? Så hvad er det underlige? Synes du det er underligt at du ikke kan få en lavere pris på et produkt hvor forhandleren har 8% i avance? (eller hvad det nu er - det svinger fra produkt til produkt).
Prøv at kigge på f.eks. Proshop, der er priserne forskellige fra de vejl. priser. Pudsigt nok, så er de ikke altid billigere.
| ja jeg kan godt se de er 100kr billigere hos proshop. Men ja synes det er underligt at der ikke er mere forskel i prisen. Humac og Eblehuset butikker ligger ofte på dyre adresser(magasin, Frederiksborggade) + der er mange ansatte, så ville tro at de var væsentligt dyrere end web shops.
|
Det er ganske sikkert også dyrere addresser, men hvor meget tror du, de ville sælge, hvis de valgte at sælge varerne 10-20% dyrere end på apple.dk?
|
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
|
 |
mkt
Bruger
Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
|
Sendt: 11-Juli-2011 kl. 09:27 |
Otto J skrev:
De 96 kroner ville jeg godt nok ikke personligt spare ifht. at handle i en dansk butik, men fred være med det...
|
Ja, det er jeg faktisk enig med dig i. Jeg bor i Norge og havde lige glemt den faste valutaforskellen mellem eur og dkk. Jeg kan spare 300 norske kr ved at bestille fra Sonos.com og det er ca. der min smertegrænse går i forhold til at handle i en fysisk butik.
|
 |