|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
erling1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Juli-2008 Status: Offline Point: 148 |
![]() Sendt: 09-April-2011 kl. 02:22 |
Har tænkt at spare sammen til den her opstilling, primært til afspilling af min rippede musiksamling - rippet til FLAC.
NAS: Synology DS411j
Sonos ZP90
Ipad 2
Har en Denon avr 2105 surround-receiver, PS3, Panasonic 50G20 og rimeligt fine kabler til Dali Ikon 7.1 sæt
Vil have NAS kablet til Linksys wrt300n router. Har netværkskabel til tv, ps3. Men vil ikke bruge ps3 eller tv til musikvalg, så Sonos ZP90 som skal kables til router også (?) skal have et optisk kabel til receiveren. Så vil jeg som betjening have Ipad (1 eller 2) til at styre ZP90 med den app der findes og ikke købe Sonos controlleren.
Vil det virke? Vil det virke godt? Og kan jeg nemt have min billedsamling (jpg + avi) på NAS til visning på tv via dlna? Evt. via. PS3 hvis det er bedst?
Kan man slette, ændre tags osv. flacs'ne vha. ipad eller bærbar pc med wifi og f.eks. winamp (min foretrukne player ligenu på pc og bruger den til at ændre ratings også da den gemmer dem i tags nu)? Ved nogen forøvrigt om Sonos vil understøtte ratings (helst 0-5 stjerner) en gang? Og hvad med genre? Kan se man kan søge på genre på Sonos - hvordan sættes den? Gør man det selv?
Og har jeg nogen mulighed for at rippe min bluray samling til en flot kvalitet og streame den fra NAS til tv eller ps3? Med undertekster?
Har ikke prøvet streaming for alvor endnu, så der er meget at spørge om :)
PS: Ipad'en - skal måske også bruges til lidt surfing m.m. men kun i mit wifi - er en Ipad 1 nok? Hvad er der af store forskelle på den og Ipad 2 i mine anvendelser? Kan det overhovedet svare sig at købe Ipad1? Man kan jo selvf. aldrig vide mht. fremtidig behov.
På forhånd tak.
erling1000
Redigeret af erling1000 - 10-April-2011 kl. 17:01 |
|
![]() |
|
9-ck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2008 Status: Offline Point: 130 |
![]() |
@erling1000
Din ZP90 skal kobles op på din router med kabel. Alternativt kan du anskaffe en Sonos BR100. Denne kan du placere ved routeren og så kan du frit placere den ZP90. Din ZP90 kobler du op til receiveren med et optisk kabel. Jeg anvender selv en iPod til styring af min Sonos. Appen har ikke et fancy cover-flow ala iTunes – men jeg syntes at det er ganske udmærket. Oplever dog at det tager ½sek for covers at dukke op når der bladres i dem. Jeg kender ikke til hvor godt TV med DLNA virker (mener at have fået at vide at det ikke kører optimalt – men det har måske udviklet sig side da). Jeg vil tro at du skal vælge at se dine billeder via din PS3, hvor du sikkert også har det bedste interface.
Musikfilernes tags kan redigeres i AudioStation som er en del af DSM (Disk Station Manager) som er styresystemet på din Synology. Se evt. deres hjemmeside. Med appen DS Audio får du endog mulighed for at afspille musik direkte på din iPad (har min musik som ALAC der giver lidt problemer lige nu – men med FLAC virker det).
Jeg kender desværre ikke til PS3´s begrænsninger mht. streaming af Blueray og ej heller noget til forskellen på iPad 1 og 2.
Har selv et setup med en DS211+ med min musik og sonos BR100 og ZP90 – som bliver styret vha. en iPod. TV, film og billeder ser jeg vha. en Mac-mini med Plex der er koblet op til TVét. Du har helt ret i at der er meget at spørge om og du skal nok forberede dig på at bruge en del tid på at rippe musik og film, sætte dig ind i hvordan du laver en HTPC og sætter en server op (det er i hvert fald min erfaring). Den eneste begrænsning med en PS3 er at man ikke kan se og optage TV – er med på at de har et TV-modul, men som jeg mindes har det sine begrænsninger (kun DVB-T , ingen TV2 og ikke mulighed for at optage). Det er et stykke tid siden jeg undersøgte så ret mig endeligt hvis jeg måtte tage fejl.
PS: Forummet her et et fantastik sted at finde info og få hjælp – så det er bare at klø på! Redigeret af 9-ck - 09-April-2011 kl. 10:27 |
|
![]() |
|
erling1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Juli-2008 Status: Offline Point: 148 |
![]() |
Redigeret af erling1000 - 10-April-2011 kl. 02:13 |
|
![]() |
|
pnn ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
Hej Erling Har selv noget nær lignende setup, sonos zp120/90 og 2 S5, qnap nas, ps3 og ipad2 dog en wd hd LIVE til og modtage streams fra nas skal dog siges jeg ikke bruger dette meget lige pt,Nå men til sagen ipad2 app til og styre sonos med er tæt på noget af det bedste, dejligt overskueligt og mit fungere uden lag og ligende i forbindelse med cover flow, eneste lag jeg har er mine harddiske skal lige spinde op i fart og igang før det hele kører, dog kan dvale slås fra på de fleste NAS de kan ihvertfald på QNAP så 99% sikkert også på Synology,
Ipad har helt over taget når vi skal se eller vise billeder til nogen, men PS3 fungere nu rigtigt godt dens photo album er ret godt.
Kan man slette, ændre tags osv. flacs'ne vha. ipad eller bærbar pc med wifi
det er klart bedst/nemmere og bruge en pc til dette og ja det kan gøres over wifi, dog trækker jeg et midlertidig netkabel til min laptop hvis jeg ændre meget eller har rippet nogle nye cdér der skal lægges over på NAS synes min wifi hastighed er forlangsom til store fil overførelser
Kan se man kan søge på genre på Sonos - hvordan sættes den? Gør man det selv?
ja du kan søge på genre, du kan sætte den selv med feks en tag editor http://www.mp3tag.de/en/
eller nu når du overvejer en ipad skal du alligvel til og være ven med itunes den kan også hjælpe med det
håber det hjælper lidt,bliver desværre nødt til og komme tilbage på jobbet
hygge
|
|
![]() |
|
![]() |
dog en wd hd LIVE til og modtage streams fra nas
øhh hvad betyder det? sidder den mellem NAS og hvad? og hvorfor?
mine harddiske skal lige spinde op i fart og igang før det hele kører
er det så kun når du starter op, eller hvert nr. du browser i musik eller hver gang et nr. skal spilles?
dog kan dvale slås fra på de fleste NAS
OK - vil det sige de så altid roterer, når der er strøm på? Giver det ikke slitage?
dog trækker jeg et midlertidig netkabel til min laptop
smart nok - kører du 802.11 g eller n eller...? Redigeret af erling1000 - 10-April-2011 kl. 17:08 |
|
![]() |
|
![]() |
Nogen der ved noget om Sonos og understøttelse af ratings (f.ex. 0-5 stjerner)?
|
|
![]() |
|
pnn ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
En WD HD LIVE er en lille medieafspiller som er koblet til mit tv via hdmi og som jeg bruger til og se film med, filmene ligger på min nas og WD´EN bruger WIFI
OK lyder smart. Hvilket filformat har du så filmene liggende i? Og er det dvd eller bluray du har rippet? Eller filer fra andet sted? Og er wifi båndbredden stor nok til 1080p? Og er der så samtidig mulighed for at høre surround?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |