Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DonBirger
Guld medlem
Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
|
Emne: sonos zp90 vil ikke opdatere Sendt: 29-Juni-2010 kl. 12:35 |
jeg har lige fået købt mig en sonos zp90 og den er koblet til og fundet både på computeren og min iphone, men inde i selve programmet på computeren beder den mig om at opdatere. Men den kommer med en fejlmeddelse om at den ikke kan opdatere min sonos, skal siges jeg kører på stofanet, nogen der kan hjælpe?
|
 |
rasmusvn
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 12:59 |
Du kunne prøve at resette enheden.
1. Tag strøm fra.
2. Hold "mute" inde
3. Bliv ved med 2.; sæt strøm til
4. Enheden begynder at blinke orange efter 5 sekunder, slip nu mute
5. Nu vil enheden lyse hvidt og grønt (mener jeg) og skal sættes op igen.
Prøv at opdatere igen.
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 13:27 |
prøvede som du saggde, men nu kan min computer overhovedet ikke finde den mere, men godt på min iphone, underligt. men kan stadig ikke opdatere. Troede ellers det her sonos skidt var lige ud af landevejen.......
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 13:29 |
nå fik koblet computeren på igen, men vil stadig ikke opdatere, så jeg kan komme igang med mit sonos...
|
 |
rasmusvn
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 13:31 |
Det er det også:
Prøv at:
Slukke router mv.
Reset ZP90, reset Desktop controlleren
Sluk computeren.
Sæt det op igen.
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 13:34 |
har jeg også prøvet, men intet hjælper... ved ikke om det er det åndsvage stofalort der driller
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 13:35 |
Sidder din sonos direkte på din router? Det virker bedst, hvis den gør det.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 13:58 |
fandt fejlen, ringede til stofa support, og han kunne se at jeg havde mere en 5 enheder på nettet, og så var der ikke plads til sonos´en, så han smed alt af, og så startede jeg med at koble den ene bærbar på, og så sonos, og nu kører det derudaf. Skod stofa, at man max kan have 5 enheder på. Så fejlen er løst... han sagde så at man godt kunne have mere en 5 enheder på ad gangen, så var man ude i noget med en switch og en router på, jeg har vist kun en switch koblet på modemmet.
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 18:09 |
Typisk Stofa. Køb en standard router med indbygget 4 port switch i din nærmeste it butik. De koster 4-500 kroner. Sæt den på Stofa routeren og sæt så dit eget udstyr i den nyerhvervede router.
Så slipper du for det bøvl igen.
At man laver sådan en begrænsning med den it verden vi lever i dag fatter jeg simpelthen ikke.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 19:02 |
Rysz skrev:
Typisk Stofa. Køb en standard router med indbygget 4 port switch i din nærmeste it butik. De koster 4-500 kroner. Sæt den på Stofa routeren og sæt så dit eget udstyr i den nyerhvervede router.
Så slipper du for det bøvl igen.
At man laver sådan en begrænsning med den it verden vi lever i dag fatter jeg simpelthen ikke. |
Der er mere bras i det. Stofas udstyr kører med WEP kryptering, og det koster et beløb pr. måned, vist nok 25 kr. 
|
Venlig hilsen KB
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 09:07 |
har en trådløs router med switch til at ligge, så det bliver snart koblet op på stofanettet, så sparer jeg også de 25 kr. om måneden som man skal betale for at få trådløs i sådan en moderne verden. Kan ikke forstå de laver en begræsning på max 5 enheder online, hvad gør en børnefamilie med 2 børn i skolealderen som siddder og laver lektier på hver sin bæbar, mor og far er også på nettet for at læse avisen osv. og musikken kører i baggrunden fra sonos anlægget, så er det brugt op. Det er en ommer stofa, men rart at man fandt ud af at fejlen var ved stofa...
Så hvis der ikke havde været problemer med stofa, så er sonos godt nok et nemt system at sætte op, og det spiller bare, det ros skal det ha... :-)
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 09:32 |
Jeg kan ikke forstå der stadig findes folk der køber internetopkoblinger uden lokal router..
|
 |