recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 32’’ CS71E - problemer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 32’’ CS71E - problemer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tonner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2005
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 32’’ CS71E - problemer?
    Sendt: 17-November-2005 kl. 22:52

Hej.

 

Jeg håber det er legalt at poste et spørgsmål på dette forum selvom man ikke har den store forstand på teknik og fjernsyn.

Jeg har købt et nyt fjernsyn... et Sony 32'' CS71E WegaWide... det skulle dække de behov jeg har for fjernsyn idag. Problemet er at nu hvor jeg har fået byttet fjernsyet allerede en gang hos forhandleren pga. manglende forbindelse fra fjernbetjeningen til fjernsyet så gør den det samme igen. Mit gamle fjernsyn, et Philips gjorde nøjagtigt det samme efter at have virket fint i flere år.

Fjernbetjeningen virker kun periodisk og efter "eget" ønske og dette er nu på tredie fjernsyt i træk. Et gamelt og nu to identiske Sony fjernsyn.

jeg har gjort alt som står i manualen og har begge gange fået den til at auto indstille mine kanaler men det er stort set også alt hvad det har kunnet. Eller har de ikke ville virker mere end 2 min. hist og her.

De tre fjernsyn har stået/står samme sted og jeg bliver en smule forvirret om der skulle være andet i vejen, men jeg har ikke den fjerneste anelse... tror ikke det endnu engang er et defekt fjernsyn?

Håber nogen kan hjælpe... skiver gerne uddybende information hvis der er brug for det.

På forhånd tak.

Bo

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 23:10

Hej Bo.

Vi satser på, at det er 100% legalt!

Normalt ville man jo mistænke batterierne i fjernbetjeningen. Men på et nyt TV og på to gamle...hm...gode alkaline batterier holder normalt let 1 år.

Sidder man længe med fj. betj. i en svedig hånd, kan fugt trænge ind og aflade batterierne og give rust.

Tab på et hårdt gulv og væske er heller ikke så sundt.

Udover det bør en fj. betj. renses jævnligt jævnligt af både hygiejniske og funktionsmæssige grunde - meget nams kan få en tast til at "klæbe" og sende konstant uden at man ved det.  

Er der overhovedet fri bane til TV'ets "øje"? Det er jo lys, det sendes (selvom det ikke kan ses), så der må ikke stå/være noget i vejen.

Det kan også være, at der i din bolig er noget andet synligt eller usynligt lys, der forstyrrer. Især noget fra pc-udstyr, varme lamper, stærk sol o.l. kan du rette en mistanke mod.

Endelig kan det være, du simpelthen sidder for skævt i forhold til TV-apparatet.

Nu er det din tur!



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Tonner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2005
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hej Bo.

Vi satser på, at det er 100% legalt!

Normalt ville man jo mistænke batterierne i fjernbetjeningen. Men på et nyt TV og på to gamle...hm...gode alkaline batterier holder normalt let 1 år.

Sidder man længe med fj. betj. i en svedig hånd, kan fugt trænge ind og aflade batterierne og give rust.

Tab på et hårdt gulv og væske er heller ikke så sundt.

Udover det bør en fj. betj. renses jævnligt jævnligt af både hygiejniske og funktionsmæssige grunde - meget nams kan få en tast til at "klæbe" og sende konstant uden at man ved det.  

Er der overhovedet fri bane til TV'ets "øje"? Det er jo lys, det sendes (selvom det ikke kan ses), så der må ikke stå/være noget i vejen.

Det kan også være, at der i din bolig er noget andet synligt eller usynligt lys, der forstyrrer. Især noget fra pc-udstyr, varme lamper, stærk sol o.l. kan du rette en mistanke mod.

Endelig kan det være, du simpelthen sidder for skævt i forhold til TV-apparatet.

Nu er det din tur!

Hej igen. Jeg har da sjældent oplevet noget lignende med sådan et hurtigt svar :-)

Mht. til Sony fjernynene så har jeg indenfor to dage haft TO STK. af det komplet samme fjernsyn med samme problem. I butikken virkede begge fjernbetjeninger uden prolemer på deres fjernsyn og derfor er det mærkeligt og underligt at de ikke virker hos mig. Det gamle philips fjernsyn gjorde det komplet samme efter et par år... faktisk derfor det blev skiftet ud selvom det var et fint fjernsyn. Alle de begrænsede knapper manuelt på fjernsynet virker fint.

Mht. remsming så brurde det jo ikke være det for den er helt ny og taget ud af folie og sat to stk. nye batterier i... begge gange - og på det gamle philips.

Der er HELT FRI bane til fjernsynet... kan ikke sidde tættere og mere lige for end jeg har prøvet  mange gange nu :-)

Mht. andet udstyr så er der trådløst internet i huset i et andet værelse. Der er godt nok lys i stuen og lys ved siden af fjernsynet men det har der været i mange år. Udover det er der umidelbart kun alm. antenne boks i stuen, men det er lednings signal og der er ikke tilsluttet andet end en PS2 maskine som faktisk altid er slukket når den ikke skal bruges.

Er man ude i noget med noget jordstråler eller er det for wierd? Tidligere har fjernsy virker perfekt på samme plads i stuen.

/Bo.

Til top
Tonner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2005
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 23:40

Case closed...
Jeg skulle slukke for mit skarpe lys over sofa bordet og nu virker det hele. Det var også kun i dagtimerne at fjernsynet virkede periodisk.

Mange tak for den gode hjælp... jeg skal varmt anbefale jeres side fremover :-)

/Bo.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 23:46

Hej igen.

Ja, jeg kan godt være hurtig! 

Det er nok noget lys, der er årsagen. Forestil dig, at remoten er en svag lommelygte. Dens top skal peges hen mod modtager-øjet, den skal ikke overdøves af andet lys og jordstråler  og dit trådløse internet m.m. skulle ikke spille ind overhovedet.

Nye batterier i folie kan være halvflade og knapt så nye afh. af lagerforhold.

Prøv at skifte dem ud eller evt. at måle på dem hos en forhandler eller en nabo med et multimeter.  

PS: Jeg kan ikke finde dit TV på nettet - er navn+model rigtigt/komplet? Er det fabriksnyt?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 23:48

He-he - du kom først!

Okay: Case closed - der er om jeg så må sige kastet lys over sagen!

Og velbekomme.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu