|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
fbpdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2007 Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Jeg er meget enig med Naiera i denne debat. Skrækken for burn-in på Panasonics PX70/60 er simpelt hen kørt ud på et sidespor. Jeg har selv nogle ret heftige game sessions online og jeg har kun oplevet retention én eneste gang. Dette forsvandt efter meget kort tid. Jeg spiller xbox360 hos mig selv på min TH42PX60 og hos min kammerat på hans Samsung LE-32R72B LCD. begge vores konsoller fodrer vores TV med component og vi har sat opløsningen til 720P. Jeg vil til hver en tid vælge mit eget TV og ikke hans til Xbox. Og det er ikke kun pga. størrelsen. |
|
TH42PX60EN - XBOX360
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jeg syntes jo ikke en LCD nødvendigvis altid er en skodskærm, jeg kender mange andre der heller ikke syntes det, at man kan få noget der er bedre betyder ikke automatisk at alt hvad der er dårligere er skod. Så skulle vi også syntes plasma var noget skod fordi man kan få projektorer der gør det endnu bedre, osv. og jeg syntes det slet ikke hvis det primære formål med skærmen er spilbrug - men det kan godt være jeg overfortolker behovet her for at bruge skærmen til spilbrug når jeg kalder det en gamerskærm - det må den oprindelige spørger selv vurdere. Men hvorom alting er så har jeg sådan set opnået det jeg egentlig ville, nemlig blot at løfte den lille advarende finger så man ikke fejlagtigt får det indtryk at risiko for retention/burn-in er ikke eksisterende og man uden hensyntagen kan gøre som man vil med en plasma skærm.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det lyder da godt - kan jeg så ikke få dig til at skrive mig et garantibevis hvori du garanterer mig at jeg ikke vil opleve problemer på min PX70 når jeg bruger den til heftige game sessions, med garanti for at du vil give mig et nyt hvis jeg alligevel gør ? - for den garanti kan jeg ikke få hos Panasonic. Hvis du skriver mig et sådant garantibevis så lover jeg til gengæld aldrig nogensinde mere at nævne noget om risiko for retention/burn-in - medmindre altså jeg pludselig mod forventning skulle få brug for dit garantibevis. |
|
|
|
![]() |
|
fbpdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2007 Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Plasma vil altid have ry for at: 1. Bruge 3x mere strøm end LCD 2. Være hårdt plaget af Burn-In hvis man tilslutter sin PC/Konsol. Punkt 2 er du stærkt medvirkende til. Uanset hvad jeg skriver vil det ikke gøre dig mindre utryg ved din Plasma skærm. Jeg vil blot konstatere at jeg bruger min skærm uden at bekymre mig om Burn-In. Jeg ville aldrig vælge et produkt jeg ville være nervøs for at bruge. Så ville jeg hellere vælge et andet produkt med en ringere billedekvalitet som ikke gjorde mig nervøs. Bemærk Naiera's kommentar om 48 timer statisk Half-Life 2 billede som ikke skabte permanent Burn-In. |
|
TH42PX60EN - XBOX360
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
Som sagt er en del af 'idéen' med retention at det er mildt, så det vil ikke være at finde på skærmen under en film, hvis du overhovedet kan se det, og det vil slet ikke være nødvendigt at bruge en vaske-DVD natten over, for en anden del af 'idéen' med retention er, at det forsvinder af sig selv! |
|
![]() |
|
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Hej agupma Jeg har et KDL-32v2500 som no.2 TV og kan kun sige at det er rigtig godt, har et skapt billed med gode farver. Jeg så i en Fona på Nørrebrogade en PS3 sat til Sony'en - kanon flot. Held & Lykke med dit valg |
|
![]() |
|
![]() |
Skal jeg tolke dit svar som at du så ligesom plasmafabrikanterne alligevel ikke vil give mig et garantibevis mod dette? Ønsker du et svar fra mig på din holdning om at jeg som nænvt under punkt 2 "er stærkt medvirkende til at udbrede et ry om at plasma er hårdt plaget af burn-in" ?? PS: ja jeg har for længe siden læst den undersøgelse Pioneer har lavet, har du ?
Redigeret af spawn - 03-April-2007 kl. 12:41 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
ok - det vil jeg da gerne acceptere - men hvorfor laves der så overhovedet vaske dvd'er eller beskrives alle de forbehold man skal tage for at undgå uens slid af fosfor elementerne for at undgå image retention, både temporært og fast - hvis man alligevel ikke kan se det, og det forsvinder af sig selv kan det hele jo være ligemeget. Er det så løgn alt hvad der beskrives på eks. denne side ? http://www.plasmasaver.com/burnin.html Retention kan være mildt, men det behøver altså ikke være det altid, retention kan også være mere end mildt så det er klart synligt og kræver aktiv indsats for at fjerne det. Kan man så fjerne det kan det selvfølgelig heller ikke kategoriseres som burn-in.
|
|
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
Burn-in: Forsvinder ikke uden at blive hjulpet på vej.
Retention: Forsvinder uden at man foretager sig noget videre. Man KAN så vælge at tage en vaske-DVD i brug. Videre kævleri omkring det her er noget pjat. Folk har tydeligvis forskellige opfattelser af hvornår hvad passer i hvilken kategori, da der jo lissom ikk' er nogen konsensus om hvad man kalder hvad. Ovenstående 'definitioner' er velsagtens åbne for gradbøjning, men det gør det på ingen måde mindre muligt at spille på PX60/70 uden problemer. Måske for dig, men ikke for os andre. Du skal være velkommen til at lade være med at spille på din PX70, men det er temmelig useriøst, at du insisterer på at advare mod noget du ingen erfaring har med. |
|
![]() |
|
Kristian-h ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
![]() |
Har selv haft et KDL-40V2500 og det er et fantastisk TV. Jeg har så bare valg at prioritere film/TV frem for XboX, og dér lever LCD IKKE op til det jeg forventede, derfor har jeg nu bestilt et TH-42PX70 da det ser ud til at det lever op til mine krav til samme pris (billigere uden vægbeslag). Sony'en er helt klart - efter min mening - noget af det bedste på LCD-markedet lige nu til prisen. Jeg har prøvet LCD da jeg forkastede Plasma fra starten, og kan derfor sige at LCD passede ikke ind i vores hjem! Alt held og lykke med at finde det som passer dig /Kristian |
|
- Samsung PS51E8005
- Samsung BD-E5500 - Pioneer VSX-920 - Dali Concept 6 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvor er det jeg nogensinde har sagt at man ikke må spille på sin plasma, eller har sagt at plasma er hårdt plaget af burn-in som jeg også beskyldes for i denne tråd ? Aldrig har jeg sagt nogen af delene. Jeg advarer ikke mod at spille overhovedet og afholder mig ikke selv fra at spille på min plasma, jeg advarer blot mod at der er en øget risiko for retention/burn-in på en plasma i forhold til en LCD under forskellige forhold - herunder bl.a. ved at spille gennem længere tid med statiske elementer på skærmen, hvorfor man bør udvise omtanke og måske i visse situationer ovenikøbet vælge en LCD fremfor en plasma hvis man på forhånd ved at ens behov for en gamerskærm gør plasmaen mindre egnet i forhold til denne risiko. Hvor grænsen går præcis kan jeg ikke svare på ligeså lidt som i kan. Jeg behøver ikke have en masse praktisk erfaring med retention/burn-in for at kunne gøre opmærksom på dette fænomen. Det er tilstrækkeligt at kunne læse den information der findes om emnet og evt. henvise til noget af den så spørger selv kan læse og vurdere. Jeg ved også man kan brække benet hvis man hopper ud fra 2.sal og advarer gerne mod at gøre det, selvom jeg aldrig har prøvet det selv. Men man kan selvfølgelig have den omvendte holdning og sige jeg har prøvet at hoppe ud fra 2 sal flere gange uden at brække benet, så spring du bare, der sker ikke noget......men så bør man vel ansvarligvis også være parat til at køre patienten på skadestuen bagefter hvis skaden alligevel sker. Det er for letkøbt at sidde anonymt i et forum som dette og bagatelisere riscisi blot fordi man selv har været heldig. Jeg advarer på samme niveau som plasma fabrikanterne selv gør i deres manualer - men jeg syntes da det er noget prætentiøst hvis nogen åbenbart mener de ved så meget mere end fabrikanterne selv så de helt vil afvise de advarsler fabrikanterne kommer med. På mig virker det somom det man prøver på nærmest er at skabe en ny myte der fuldstændig afviser risikoen for burn-in overhovedet - en myte om at det er et ikke eksisterende problem og man bare kan køre løs uden at bekymre sig om noget. 48 timers Half-Life er intet problem, bare kør løs, evt. retention eller burn-in som følge af dette skal nok forsvinde igen. Det siger Pioneer selv i deres undersøgelse - de vil godtnok ikke lige give nogen garanti hvis du prøver samme eksperiment selv, men pyt med det. Hvad med 8 timers wow ved dynamiske indstillinger så der rigtigt kommer pow i farverne ? Hvor går grænsen egentlig så vi kan afstemme vores anbefalinger til uforvarende brugere der måtte spørge om råd ? En myte om at det er et ikke eksisterende problem syntes jeg er ligeså fjollet som myten om at plasma er hårdt plaget af burn-in - jeg støtter ingen af disse myter, heller ikke at det er hårdt plaget af burn-in. Hvis jeg gjorde havde jeg med garanti ikke selv købt en plasma.
|
|
|
|
![]() |
|
Kristian-h ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
![]() |
Sådan!! Der vil ALTID være en risiko - det er også lettere at ridse et lcd panel, men på den anden siden hvem gør det for sjov ?! Man ved ikke med sikkerhed hvad man får, da der er MEGET delte vande omkring begge teknologier - det bedste råd må være: prøv at købe det du syntes, og er du ikke tilfreds er der altid 14 dages returret... Sådan gjorde jeg - om turen til Århus så var sjov anden gang, det er en anden sag /Kristian
|
|
- Samsung PS51E8005
- Samsung BD-E5500 - Pioneer VSX-920 - Dali Concept 6 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |