spawn skrev:
Jeg behøver ikke have en masse praktisk erfaring med retention/burn-in for at kunne gøre opmærksom på dette fænomen. |
Du gør mere end bare opmærksom på problemet. Du påtager dig direkte at advare mod noget, som vi er andre der konstant fortæller dig, at man sagtens kan gøre, men du virker fuldstændig ligeglad med de praktiske erfaringer vi kommer med, så længe du har en idé om at der er en eller anden overhængende fare.
spawn skrev:
Jeg ved også man kan brække benet hvis man hopper ud fra 2.sal og advarer gerne mod at gøre det, selvom jeg aldrig har prøvet det selv. |
Det er en temmelig fjollet sammenligning. Det ene er sund fornuft og det andet aner du tydeligvis ikke vanvittigt meget om, men det er vi altså andre der gør.
spawn skrev:
Jeg advarer på samme niveau som plasma fabrikanterne selv gør i deres manualer - men jeg syntes da det er noget prætentiøst hvis nogen åbenbart mener de ved så meget mere end fabrikanterne selv så de helt vil afvise de advarsler fabrikanterne kommer med. |
Nu overfortolker du altså en del. Ingen her har afvist hvad producenterne skriver i deres manualer. Og i sidste eller forrige uge var problemet i øvrigt, at producenterne intet skriver i manualerne, så tag lige og find ud af hvad du/I (i burn-in frygter-lejren

) mener...
spawn skrev:
På mig virker det somom det man prøver på nærmest er at skabe en ny myte der fuldstændig afviser risikoen for burn-in overhovedet - en myte om at det er et ikke eksisterende problem og man bare kan køre løs uden at bekymre sig om noget. 48 timers Half-Life er intet problem, bare kør løs, evt. retention eller burn-in som følge af dette skal nok forsvinde igen. Det siger Pioneer selv i deres undersøgelse - de vil godtnok ikke lige give nogen garanti hvis du prøver samme eksperiment selv, men pyt med det. |
Det er sjovt du snakker om myter til folk der bruger deres plasma TV til spil, og efterfølgende fortæller om disse erfaringer online. Dét er da vist nærmere det man kan kalde en ikke-myte. I øvrigt har ingen sagt at 48 timers HL2-menu er en fantastisk god idé, det er bare, endda for to Panasonic-generationer siden, blevet bevist at det ikke permanent ødelægger et ordentligt plasma TV. (velsagtens Hitachi, Panasonic og Pioneer) I øvrigt er det ikke
Pioneer der har skrevet rapporten, de har såmænd bare leveret pengene til at få forsøget udført og rapporten skrevet. Men det ved du nok også godt, så derfor er det underligt, at du nu skriver noget andet.
Redigeret af Naiera - 03-April-2007 kl. 21:09