recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 32V2500 vs. Panasonic 37PX70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 32V2500 vs. Panasonic 37PX70

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg behøver ikke have en masse praktisk erfaring med retention/burn-in for at kunne gøre opmærksom på dette fænomen.

Du gør mere end bare opmærksom på problemet. Du påtager dig direkte at advare mod noget, som vi er andre der konstant fortæller dig, at man sagtens kan gøre, men du virker fuldstændig ligeglad med de praktiske erfaringer vi kommer med, så længe du har en idé om at der er en eller anden overhængende fare.

Jeg ved også man kan brække benet hvis man hopper ud fra 2.sal og advarer gerne mod at gøre det, selvom jeg aldrig har prøvet det selv.

Det er en temmelig fjollet sammenligning. Det ene er sund fornuft og det andet aner du tydeligvis ikke vanvittigt meget om, men det er vi altså andre der gør.

Jeg advarer på samme niveau som plasma fabrikanterne selv gør i deres manualer - men jeg syntes da det er noget prætentiøst hvis nogen åbenbart mener de ved så meget mere end fabrikanterne selv så de helt vil afvise de advarsler fabrikanterne kommer med.

Nu overfortolker du altså en del. Ingen her har afvist hvad producenterne skriver i deres manualer. Og i sidste eller forrige uge var problemet i øvrigt, at producenterne intet skriver i manualerne, så tag lige og find ud af hvad du/I (i burn-in frygter-lejren ) mener...

På mig virker det somom det man prøver på nærmest er at skabe en ny myte der fuldstændig afviser risikoen for burn-in overhovedet - en myte om at det er et ikke eksisterende problem og man bare kan køre løs uden at bekymre sig om noget. 48 timers Half-Life er intet problem, bare kør løs, evt. retention eller burn-in som følge af dette skal nok forsvinde igen. Det siger Pioneer selv i deres undersøgelse - de vil godtnok ikke lige give nogen garanti hvis du prøver samme eksperiment selv, men pyt med det.

Det er sjovt du snakker om myter til folk der bruger deres plasma TV til spil, og efterfølgende fortæller om disse erfaringer online. Dét er da vist nærmere det man kan kalde en ikke-myte. I øvrigt har ingen sagt at 48 timers HL2-menu er en fantastisk god idé, det er bare, endda for to Panasonic-generationer siden, blevet bevist at det ikke permanent ødelægger et ordentligt plasma TV. (velsagtens Hitachi, Panasonic og Pioneer) I øvrigt er det ikke Pioneer der har skrevet rapporten, de har såmænd bare leveret pengene til at få forsøget udført og rapporten skrevet. Men det ved du nok også godt, så derfor er det underligt, at du nu skriver noget andet.

Redigeret af Naiera - 03-April-2007 kl. 21:09
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 18:58

Det er for letkøbt at sidde anonymt i et forum som dette og bagatelisere riscisi blot fordi man selv har været heldig.

Hov, hvad? Hvem er det lige der er anonym her?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 20:55

Ja ja Niera - vi to er vist begge lige stædige, og kunne sikkert debattere mange ting i dagevis - men nu har vi vist kogt suppe nok på denne debat tror jeg - så nu vil jeg istedet tænde lysdioderne bag skærmen, sætte mig til rette i sofaen og nyde en god film i strålende billedkvalitet på min nye fuldfede plasma - uden at bekymre mig om hverken det ene eller det andet.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
agupma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 23:08

Hehe... nu tror jeg da vidst også der er blevet kastet nok med mudder :)

Men jeg takker rigtig mange gange for jeres synspunkter alle sammen.

Tror jeg prøver lykken med Sony 32V2500. Som sagt er det jo primært til at Xboxen, og jeg vil gerne kunne benytten den uden frygt for at "ødelægge" for 10.000 kr. fjernsyn - SÅ mange penge har jeg heller ikk :)

Hvis jeg alligevel synes LCD'en ikke er for god, må mit næste tv blive en plasma :) - Så har man da prøvet begge dele.

Igen mange tak for jeres kommentarer...

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af agupma agupma skrev:

Hehe... nu tror jeg da vidst også der er blevet kastet nok med mudder :)

Hmm, 'mudder' er nu så meget sagt
Det hér var da bare en god diskussion. Spawn var kun lidt foran på point

(Prøv nu at kigge lidt på de konkrete fjernsyn i drift, før du beslutter dig!)

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu