recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 3LCD - 50" TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 3LCD - 50" TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
omp1959 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 3LCD - 50" TV
    Sendt: 09-December-2005 kl. 14:40

Hej

Er der nogle som har set de nye sony 3lcd skærme?

er det noget at vente på?

 

omp1959

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2005 kl. 15:15
Se her
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2005 kl. 15:40
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2005 kl. 17:57
Takker  Den tråd havde jeg ikke lige set. Jeg har snart læst så meget godt om det tv at jeg dårligt behøver at se det in action. Så mon ikke der snart ryger en bestilling af sted.  
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2005 kl. 22:20

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Takker  Den tråd havde jeg ikke lige set. Jeg har snart læst så meget godt om det tv at jeg dårligt behøver at se det in action. Så mon ikke der snart ryger en bestilling af sted.  

For det første: Bagprojektion har nogle andre fordele og ulemper end LCD og plasma - største ulempe er, stadigvæk, forskelle i lysstyrke alt efter synsvinkel, og at billedet er mere lysstærkt i midten af billedet end i hjørnerne. Hvor meget man synes dette er et problem er meget individuelt - personligt bryder jeg mig ikke så meget om bagprojektion, hvor godt det så end er lavet. Men det er som sagt en smagssag - jeg synes bare det er farligt at købe ubeset, specielt hvis du _slet_ ikke har set et moderne bagprojektions-tv.

Iøvrigt, så skal du nok bestille i forgårs, hvis du vil have det før påske...

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 05:39
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:


For det første: Bagprojektion har nogle andre fordele og ulemper end LCD og plasma - største ulempe er, stadigvæk, forskelle i lysstyrke alt efter synsvinkel, og at billedet er mere lysstærkt i midten af billedet end i hjørnerne.


Er det noget du har set med  egne øjne ,også gælder for det nye Sony 3LCD ? For ifølge folk der rent faktisk har et , skulle der  være sket en  forbedring af bla betragtningsvinkel og en mere ensartet lysstyrke, i forhold til tidligere bagprojektions tv.
Hvis du køber i tyskland  er der ingen leverings problemer.



Redigeret af katbird
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 10:24

Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:


Er det noget du har set med  egne øjne ,også gælder for det nye Sony 3LCD ? For ifølge folk der rent faktisk har et , skulle der  være sket en  forbedring af bla betragtningsvinkel og en mere ensartet lysstyrke, i forhold til tidligere bagprojektions tv.

Det er der så sandelig også, men tidligere modeller var jo så også på det nærmeste håbløse på det punkt. Jeg vil sammenligne de nye, inklusive Sony'erne, med den nyeste generation af Samsung LCD-tv: Det er ikke sådan at billedet _forsvinder_ ved skæve synsvinkler, sådan som man kunne opleve for 5-10 år siden, men billedkvaliteten påvirkes altså. Om det er et _problem_, det er meget individuelt - for mig er det ikke så meget det med synsvinklen der generer, men det at lysstyrken ikke er jævn over hele fladen. Jeg respekterer fuldt ud at andre prioriterer anderledes, de grundlæggende egenskaber ved billedet udover disse notoriske bagprojektions-issues er ganske gode, især når prisen i forhold til størrelse tages i betragtning (jeg foretrækker nu engang front-projektion hvis man vil have stort, godt billede for relativt få penge). Jeg siger bare at det kan være farligt at købe det _ubeset_, især hvis man ikke har set nye generationer af bagprojektion først, og er klar over hvad man går ind til.

Det kan sammenlignes med at købe en DLP-projektor (eller DLP bagprojektion for den sags skyld), det kan ikke anbefales at købe sådan et før man i det mindste har set hvad regnbueeffekt _er_. Jeg bryder mig personligt ikke om DLP-projektorer, men det betyder ikke at jeg vil fraråde folk at købe det. På samme måde bryder jeg mig heller ikke om bagprojektion - heller ikke hvis du tog en front-projektor og et bagprojektions-lærred, og lavede dit eget bagprojektions-setup - men det betyder ikke at jeg vil fraråde det, jeg siger bare at man skal vide hvad man går ind til. Bagprojektion er ikke bedre eller ringere end plasma eller LCD, det er _anderledes_.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 15:07
Tjek ligeher

Jeg skal i Bilka i morgen.


Redigeret af Stampe
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 21:36

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Tjek ligeher

Jeg skal i Bilka i morgen.

Hvorfor tog du ikke derud i dag?

Anyway - du kan spare en tusse på Bilkas pris per postordre. De 14.995,- i kataloget er nok bare Bilkas normal-pris (se evt. her og her).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 22:14

Hej Stampe

Det er nok svært overhovedet at høre i Bilka. Men der sidder en blæser indeni sådan et TV, og den er hørbar. Spørgsmålet er blot, om den er  generende ved almindelig "stille" TV-kiggeri.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 22:29
Jeg var faktisk også i Bilka i dag. Det gik op for mig at de jo havde åbent, så jeg tog i Fields. Og der stod det så ............ med et skilt: "Varen er midlertidig udsolgt, kontakt venligst personalet" Hvilket personale?

Nå - nu fik jeg set dyret. Med alm antennesignal Fjernbetjeningen lå der og den legede jeg så lidt med uden det blev ret meget bedre. Hurra for min selector. Designet er nydeligt og ingen problemer med betragtsvinklen. Og du har ret - støjniveauet umuliggjorde at lytte ordentligt.

Tak for tippet - jeg tjekker regelmæssigt  Midtdata og Hifishoppen men sidst havde de begge dyret i restordre til "i løbet af januar". Og det har Hifishoppen faktisk stadig.


Redigeret af Stampe
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 16:52

Jeg var også en tur i Bilka (Tilst) i dag for at kigge på det. De havde det faktisk på lager.

Er du gal sådan et 50 tommers tv er stort! 42 tommer udgaven vil vist være rigeligt til mig (og min stue).

Det stod og afspillede en dvd-film, så det er ret svært at udtale mig om billedkvaliteten. Ville gerne have prøvet at se det med tv-signal.

Synes billedet virkede RET mørkt. Jeg ved godt at bagprojektionstv er mere følsomme overfor lysindfald, men alligevel... Gad vide om tv'et bare var indstillet elendigt.

Jeg stak hovedet helt hen til bagbeklædningen, og kunne tydeligt høre blæseren. Hvordan det vil lyde i en stille stue, er i sagens natur komplet umuligt at bedømme.

M.v.h.

Henrik.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu