recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 3LCD - 50" TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 3LCD - 50" TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 17:04

Må jeg anbefale jer en ting. JVC kommer med bagprojektion i marts måned som får disse Sony modeller til at skamme sig. I kan allerede idag se et eksemplar hos Speakers Corner i centrum af København. Der vises en 52" men når modellerne lanceres i marts måned er det i 56" og 70" og priserne ligger omkring 32000,- og 42000,- det er en helt unik teknik og kvalitet og fortjener et besøg og et kig inden i beslutter jer.

I kan se nærmere om de eksisterende modeller her, disse sælges kun i USA, men er ekstremt populære derovre, pågrund af deres kvalitet.

http://www.jvc.com/presentations/hdila/index2.html

En anden vigtig ting er brændetiden på pæren, hvor lang tid er der lys i dyret, vi har en levetid på pæren på 8000 timer, det svarer til 5,5 år førend pæren skal udskiftes.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Må jeg anbefale jer en ting. JVC kommer med bagprojektion i marts måned som får disse Sony modeller til at skamme sig.

Det var store ord

men når modellerne lanceres i marts måned er det i 56" og 70" og priserne ligger omkring 32000,- og 42000,- det er en helt unik teknik og kvalitet og fortjener et besøg og et kig inden i beslutter jer.

F*ck det er stort. Jeg har ikke specielt travlt, så mon ikke jeg lige kikker fordi SC. Prismæssigt er det dog ca mere end dobbelt så dyrt som Sony'en så ...................

Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Synes billedet virkede RET mørkt. Jeg ved godt at bagprojektionstv er mere følsomme overfor lysindfald, men alligevel... Gad vide om tv'et bare var indstillet elendigt.

Jeg var også i Bilka( i Fields) idag og kigge. Mit første indtryk var også at skærmen var meget mørk, men så lagde jeg mærke til at jeg jo stod op, mens tv'et var placeret meget lavt, lavere end normal sofa tv kignings-højde. I samme øjeblik jeg satte mig ned på knæ blev billedet *meget* lysere, ca. lige så lyst som de LCD skærme der var placeret rundt om det. Lysstyrken er ret stærk påvirket af den vinkel du ser i. Det er dog langt mindre slemt horisontalt.

Jeg stak hovedet helt hen til bagbeklædningen, og kunne tydeligt høre blæseren. Hvordan det vil lyde i en stille stue, er i sagens natur komplet umuligt at bedømme.

Jeg prøvede at gå om bag fjernsynet og stikke hovedet helt ned til blæser udgangen, men kunne ikke høre noget. Det skyldes dog nok at der trods alt er en del baggrundsstøj et sådant sted.

Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Må jeg anbefale jer en ting. JVC kommer med bagprojektion i marts måned som får disse Sony modeller til at skamme sig.

Det var store ord

men når modellerne lanceres i marts måned er det i 56" og 70" og priserne ligger omkring 32000,- og 42000,- det er en helt unik teknik og kvalitet og fortjener et besøg og et kig inden i beslutter jer.

F*ck det er stort. Jeg har ikke specielt travlt, så mon ikke jeg lige kikker fordi SC. Prismæssigt er det dog ca mere end dobbelt så dyrt som Sony'en så ...................

Tro mig det er turen værd, jeg ved godt når vi er overhalet af konkurrenter på enkelte produkter, men her er der altså ingen der når os til sokkeholderne.

Det skal lige siges at den de har stående hos Speakers Corner er en NTSC model, så de kan ike vise antenne signal på den, inden længe får vi samples af de nye i PAL, og så bliver det rigtig sjovt.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 19:32
Nu du er igang med salgstalen, så kan du jo lige svare på om det har hdmi-indgang og DVB-T tuner? 
Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 19:40

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Nu du er igang med salgstalen, så kan du jo lige svare på om det har hdmi-indgang og DVB-T tuner? 

Vores 56" og 70" er begge HD-Ready med HDMI indgang. Der bliver ikke DVB-T tuner, fordi hvad med markedet indenfor kabel-TV. De er fløjtende ligeglade med DVB-T. Det er utrolig få der hiver DR1 og TV2 ned på almindelig antenne idag, mange sommerhuse og det er nok ikke her man vil sætte dette produkt.

Der er heller ingen tvivl, disse to skærme retter sig mest i professionel retning, altså konference rum, barer, hoteller, foreninger og så selvfølgelig for alle feinschmekere som vil have noget af det ypperste.

Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-December-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 21:10

Må jeg anbefale jer en ting. JVC kommer med bagprojektion i marts måned som får disse Sony modeller til at skamme sig. I kan allerede idag se et eksemplar hos Speakers Corner i centrum af København. Der vises en 52" men når modellerne lanceres i marts måned er det i 56" og 70" og priserne ligger omkring 32000,- og 42000,- det er en helt unik teknik og kvalitet og fortjener et besøg og et kig inden i beslutter jer.

Øhm, jo tak, men for det første synes jeg det er rasende dyrt. Jeg tror mange af os kigger på Sony'en fordi den ligger i et prisleje hvor (næsten) alle kan være med, og hvor man alligevel får relativt meget for pengene.

For det andet så er det jo sådan, at når vi så når frem til marts, så dukker Svend-Bent fra Sony/Philips/Panasonic/Samsung op med et forslag om at vente til juni med at købe, for dér kommer der VIRKELIG noget fantastisk! Og sådan kan man jo blive ved.

For det tredie er det altså ikke alle der der har en stue på størrelse med ankomsthallen i en lufthavn!

M.v.h.

Henrik.

Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-December-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 21:24

Oprindeligt skrevet af ziphnor ziphnor skrev:

Jeg var også i Bilka( i Fields) idag og kigge. Mit første indtryk var også at skærmen var meget mørk, men så lagde jeg mærke til at jeg jo stod op, mens tv'et var placeret meget lavt, lavere end normal sofa tv kignings-højde. I samme øjeblik jeg satte mig ned på knæ blev billedet *meget* lysere, ca. lige så lyst som de LCD skærme der var placeret rundt om det. Lysstyrken er ret stærk påvirket af den vinkel du ser i. Det er dog langt mindre slemt horisontalt.

Hmmm....jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener faktisk at den Sony jeg kiggede på, var placeret ret højt på en stand. Måske ikke ligefrem i hovedhøjde, men meget tæt på. Faktisk stod der en 32 tommer Viewpia i samme stand, men nedenunder Sony'en, og Viewpia'en virkede betydeligt mere lysstærk. Men ok, det er selvfølgelig også en noget mindre skærm.

Jeg håber de mere seriøse forhandlere snart begynder at have tv'et på lager, for jeg synes det er hundesvært at bedømme kvaliteten, når man står i et stort, larmende, fuldt oplyst varehus, hvor man vel næppe kan være sikker på at tv'et er ordentligt indstillet.

M.v.h.

Henrik.  

Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 21:45

Hmmm....jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener faktisk at den Sony jeg kiggede på, var placeret ret højt på en stand. Måske ikke ligefrem i hovedhøjde, men meget tæt på. Faktisk stod der en 32 tommer Viewpia i samme stand, men nedenunder Sony'en, og Viewpia'en virkede betydeligt mere lysstærk. Men ok, det er selvfølgelig også en noget mindre skærm.

Jeg rodede lidt med fjernbetjeningen og satte kontrasten op inden jeg kiggede på den. Desværre kunne jeg ikke finde nogen "brightness" indstilling hvilket jeg fandt rimelig mystisk. Det er muligt at det bare virkede lyst på mig fordi jeg først havde set det meget mørkt, men alligevel synes jeg ihvertfald at det var lyst *nok*, især under de gældende lysforhold.

Jeg håber de mere seriøse forhandlere snart begynder at have tv'et på lager, for jeg synes det er hundesvært at bedømme kvaliteten, når man står i et stort, larmende, fuldt oplyst varehus, hvor man vel næppe kan være sikker på at tv'et er ordentligt indstillet.

På den anden  side, hvis det ser ok under de omstændigheder, så kan det jo kun blive bedre når det kommer hjem i stuen :)
Mere seriøst så var jeg skuffet over at de viste MTV fra analogt kabel på alle TV'ene. Det signal er ikke i bedste kvalitet og har mange komprimerings artifacts. Det bliver så ikke bedre at der stod et skilt på fjernsynet hvoraf det fremgik at der på dette TV kørte en HD test fremvisning :) Der var godt nok en Bilka gut der prøvede at få det til at virke, men det lykkedes tydligvis ikke :) De kunne i det mindste ikke bare have sat en DVD afspiller til.

Nu er jeg ikke det store hifi-menneske, men jeg var nu ganske imponeret af billedekvaliteten selv med det elendige signal. Jeg kiggede også på en masse plasma'er men der var et eller andet ved billedet jeg ikke brød mig om. Kunne bedre lide LCD'erne og Sony'en. Og siden LCD'er i 42"+ størrelsen koster langt mere end jeg er villig til at give, kunne jeg sagtens finde på at købe Sony'en i januar.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu