recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY 3LCD bagprojektion 42" TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSONY 3LCD bagprojektion 42" TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: SONY 3LCD bagprojektion 42" TV
    Sendt: 06-November-2005 kl. 19:52

Hejsa.

Som nogen måske har bemærket, snakkes der i dk.teknik.tv+video lidt om dette bagprojektionstv:

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDF-E42A1 1E&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=TVP +Rear+Projection+TV

Nu ved enhver jo, at landets klogeste hoveder huserer her på recordere.dk , så derfor: Hvad er jeres umiddelbare mening om dette tv?

Bagprojektionstv'er er åbenbart ikke specielt populære, men hvorfor egentlig ikke? Hvad er ulemperne?

Hvis man pløjer sig igennem diverse tråde her:

http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=165

kan man læse at det faktisk bedømmes til at være et fremragende tv til prisen (hvis man ellers sørger at indstille det ordentligt).

Til de mange der ikke lige har lyst til at betale 25-30.000 kunne det vel være et fint alternativ, eller hva'?

M.v.h.

Henrik.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2005 kl. 20:25

Hej Henrik

Ja, med bagprojektion-TV kan man kombinere projektorenes kvalitet og høje opløsning, med et TV der ikke er så dybt igen.

Jeg tror at bagprojektion er på vej ind i en ny æra. Tidligere var det ikke værd at se TV på - kvaliteten var ringe - men med den generation af projektorer vi har i dag er mulighederne bedre.

Sony TV'et har ikke så mange farver som plasma. Det er næppe ligeså lysstærkt, men prisen er god. Glæder mig til at se det i butikkerne.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-December-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2005 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Henrik

Ja, med bagprojektion-TV kan man kombinere projektorenes kvalitet og høje opløsning, med et TV der ikke er så dybt igen.

Jeg tror at bagprojektion er på vej ind i en ny æra. Tidligere var det ikke værd at se TV på - kvaliteten var ringe - men med den generation af projektorer vi har i dag er mulighederne bedre.

Sony TV'et har ikke så mange farver som plasma. Det er næppe ligeså lysstærkt, men prisen er god. Glæder mig til at se det i butikkerne.

/Lars

Okay, tak.

Jeg kan i hvert fald se én stor fordel ved dette tv, og det er strømforbruget. 175W er da relativt lavt sammenlignet med f.eks. plasmaskærme, ikke sandt?

Det med lysstyrken synes ikke at være noget større problem, hvis man skal tro denne tråd:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=260477

Hvis anmeldelser (især fra jer) falder positivt ud, når apparatet kommer i danske forretninger, kunne man måske forestille sig et raskt fælleskøb? Selv om det tilsyneladende kan købes for ca. 10.500 i Tyskland, vil jeg da hellere købe i Danmark, hvis det er muligt.

Der må da være andre end mig der savner et prisbilligt men godt alternativ til de hundedyre normale lcd-skærme?

M.v.h.

Henrik.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 21:22

Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Jeg kan i hvert fald se én stor fordel ved dette tv, og det er strømforbruget. 175W er da relativt lavt sammenlignet med f.eks. plasmaskærme, ikke sandt?

Jo, en tilsvarende plasma ligger på 250-350W afhængig af model.

Hvis anmeldelser (især fra jer) falder positivt ud, når apparatet kommer i danske forretninger, kunne man måske forestille sig et raskt fælleskøb? Selv om det tilsyneladende kan købes for ca. 10.500 i Tyskland, vil jeg da hellere købe i Danmark, hvis det er muligt.

Uha, det er for tidligt at sige. Altså om det bliver muligt med et fælleskøb kombineret med en test.

Der må da være andre end mig der savner et prisbilligt men godt alternativ til de hundedyre normale lcd-skærme?

Ja, de skærme har et berettigelse.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu