recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 40V2500 Defekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 40V2500 Defekt

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af kerovan kerovan skrev:

Hejsa.

Jeg har et sony KDL-40V2500 tv som jeg har haft i cirka 3½ år.

Har aldrig fejlet noget som helst, men nu her for en uge siden begyndte det at lave en underlig fejl.
Først mister den billedet/signalet og 3 sekunder efter så siger den 2 hurtige klik lyde, og der er fortsat sort skærm,  billedet kommer så igen efter 5 sekunder cirka, og forsvinder så igen efter 2 sekunder hvorefter de 2 klik lyde gentager sig.

Min første fladskærm, en Sony KDL-S40A11E til 17.000 bananer, havde fra starten en lignende defekt, som jeg dog kunne "kurere" ved at tage strømmen fuldstændigt (dvs. stikket ud af stikdåsen) i mindst 5 minutter.
Derpå virkede det perfekt indtil det af den ene eller anden grund var helt uden strøm i mere end 5 minutter (f.eks. ved ommøblering). Men så skulle ovenstående "kur" bare gennemføres igen.

Du kunne da prøve om det skulle hjælpe, om ikke andet har det kun kostet dig 5 minutter af dit liv.

Redigeret af Non-Desperado - 23-December-2010 kl. 08:12
Til top
Larslj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 09:58
Ja jeg har droppet Sony .... Der bliver ikke indkøbt mere fra dem lige meget hvor billigt og godt det så er...

Mit 40x3500 er blevet skiftet ud da det var knap 3 år... Det står bare og venter på at der er nogle der lige mangler et til reservedele!

Det er bare øv men nok ikke meget at gøre ved det. Sony Europe har jeg ikke meget til overs for!

Mvh
Lars
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 11:25

Undskyld

Redigeret af rasmuzzen - 23-December-2010 kl. 11:25
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 12:05
UPDATE:

Snakkede med sony center hillerød her til formiddag, og de henviste mig til deres support.

Og deres support kunne godt reperarer tv'et men eftersom garantien var udløbet så skulle jeg jo selv betale, hvilket jeg også godt vidste.

Han kunne ikk oplyse mig en præcis pris, men omkring et "par" tusinde.

Ringede derefter til mit forsikringsselskab (TopDanmark)
Og efter lidt snak frem og tilbage om hvorvidt det skulle totalskades, eller om det kunne svare sig at reparere det, så besluttede han sig for at totaltskade det, eftersom en reperation sikkert ville løber langt over det beløb som fjernsynet er værd idag.

Og i hans kartotek stod mit fjernsyn til en pris af små 4000, og med lidt afskrivning, så landede vi på en pris af 2900.
Som jeg så kunne få til at købe noget nyt for, eller få dem udbetalt.

Så alt i alt syntes jeg sku det er helt fint, så kan jeg i det mindste lige få et midlertidigt tv indtil jeg får sparet op til et nyt.

Så hatten af for Topdanmark, det var super service hele vejen.
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af kerovan kerovan skrev:

Ringede derefter til mit forsikringsselskab (TopDanmark)
Og efter lidt snak frem og tilbage om hvorvidt det skulle totalskades, eller om det kunne svare sig at reparere det, så besluttede han sig for at totaltskade det, eftersom en reperation sikkert ville løber langt over det beløb som fjernsynet er værd idag.

Intet under at det er dyrt at have forsikringer, når de betaler for opslidte varer.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DonTlaloc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Intet under at det er dyrt at have forsikringer, når de betaler for opslidte varer.

Men hvis man synes det er for dyrt, kan man jo bare lade være med at tegne en udvidet elektronikforsikring, som jeg går ud fra spørgeren har i dette tilfælde.

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 13:02
Jeg er sikker på man kan finde mange som har købt fladskærm for 5 år siden der stadig kører. Uanset pris.. Alt kan jo gå i stykker og fordi du nu har været uheldig een gang, så er du nok heldigere næste gang. Men jeg tror ikke fabrikanter idag laver produkter som skal holde 10 år for de bliver alligevel overhalet af den teknologiske udvikling på 3 år. Sådan tænkte man jo ikke for 14 år siden da man lavede de billedrørstv :)
Historien med de 12000kr for rep af tv tror jeg simpelthen ikke på! Kan jo få helt ny indmad med panel for de penge.
Du må da have en ekstra elektronik forsikring ellers fatter jeg ikke Topdanmark dækker den. Med super fedt for dig! Smile Så blev det alligevel jul i det lille arbejderhjem ... hehe.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu