recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 40v2500 - dårlig til fodbold ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 40v2500 - dårlig til fodbold ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 12:52

Hej

Er du rar at læse hvad der spørges om EEN GANG TIL?

Det har ikke en skid at gøre med "PP"-eller hvad du ellers kan finde på af barnlige  øgenavne.Der bliver bare svaret på spørgsmålet-og hvis du ikke bryder dig om virkeligheden,så var det måske nemmere hvis DU smuttede

Hvis du er "træt"-så gå dog ind og læg dig.

Det er en KENDSGERNING at lcd har sine fortrin,og plasma nogle andre.....prøv dog at acceptere det,istedet for at blive så "træt"

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej

Er du rar at læse hvad der spørges om EEN GANG TIL?

Det har ikke en skid at gøre med "PP"-eller hvad du ellers kan finde på af barnlige  øgenavne.Der bliver bare svaret på spørgsmålet-og hvis du ikke bryder dig om virkeligheden,så var det måske nemmere hvis DU smuttede

Hvis du er "træt"-så gå dog ind og læg dig.

Det er en KENDSGERNING at lcd har sine fortrin,og plasma nogle andre.....prøv dog at acceptere det,istedet for at blive så "træt"

lrev

Ro på Irev Lige nu tager du på vej!

Manden skrev jo faktisk:

Oprindeligt skrevet af Mulleboy Mulleboy skrev:

I vores stue virker et plasma næsten som et spejl

Så han har haft et øje for plasma men har forbigået det.

Men ok, vi behøver ikke oprette hver vores separatistbevægelse, det kan der vel være noget om

Venligst
Søren

Til top
AllanHvass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2006
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 13:05

SUK - ja så bliver det jo alligevel en PP kontra LF sag, og også hvor man går efter personen i stedet for bolden.

Irev - sjovt du siger at jeg skulle læse hvad der spørges om EEN GANG TIL. Da du åbenbart ikke selv har gidet bladre de par skærmsider op, så sætter jeg det ind her direkte for dig, med mine fremhævninger:

Hej,

jeg har sådan et tv hjemme "på prøve" - og jeg synes ikke billedet er tilfredsstillende. Ved fodbold er der skygger omkring spillerne - og efterslæb på fx. bolden - champions league fra Viasat fra ekstremt dårligt.

I fx. film, hvis der er hurtige bevægelser, så er der også "slæb" på.

Har læste flere, der roser dette TV for netop at være godt til sport mv, men jeg synes det er rigtig dårligt til det. Naboen var indkaldt som vidne - og hans Samsung til 10k klarer sport meget bedre.

Er der en indstilling jeg har overset, for kvaliteten kan jeg ikke leve med - og ja, det skal være LCD. I vores stue virker et plasma næsten som et spejl

vh. Morten

Så Morten spørger specifikt om hjælp til indstillinger til en specifik skærm, der tilfældigvis er en LCD skærm. Og han understreger at uanset hvad skal hans skærm være en LCD. Hvis jeg tæller i tråden ser jeg i hvert fald fire indlæg som ikke svarer på noget af det Morten efterspørger, men i stedet benytter lejligheden til (endnu en gang) at understrege at plasma er bedre.

Den debat kan også være interessant en gang i mellem, men at forsøge at starte den debat i snart hver andet LCD indlæg er altså ekstremt forstyrrende efter min opfattelse. Derfor forslaget om at splitte dette forum i to, som jeg rent faktisk og helt konkret mener. Det har man gjort andre steder, netop nok for at undgå disse religiøse debatter tager fokus fra det som egentligt spørges om.

Mit forslag om at forbyde plasma folk adgang til LCD forum og omvendt var halvvejs en joke, men hvis en opsplitning ikke i sig selv leder til at mindske støjen for begge parter, så mener jeg rent faktisk også man kunne overveje det. De færreste gider nok oprette et ekstra login blot for at deltage i en anden debat.

Med venlig hilsen
Allan Hvass
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 13:10

...så fat det dog:Mit budskab er at ....JA.......-det bliver et valg imellem"pest eller kolera"

HVIS.......fodbold er meget vigtigt,så hedder det plasma-og vil/kan man ikke acceptere udsigten til GENSKIN,så må man nødvendigvis acceptere den ringere billedkvalitet ved lcd fodbold

Jeg holder mig måske FOR meget til overskriften...MÅSKE,men det var så det jeg svarede på

Og så er den ikke meget længere.

SUK,SUK

Redigeret af lrev på jobbet - 27-Februar-2007 kl. 13:15
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 13:17

Det skal jo heller ikke være tabu-emne at nævne teknologier.  I lige netop denne tråd er teknologi'en jo af allerhøjeste grad relevant da en ulempe ved begge teknologier stilles overfor hinanden - og det er jo trådstarteren der selv påpeger det.

LCD = Ghosting - specielt ved sport
Plasma = Genskind - specielt i lyse stuer

Det er et faktum at man så må træffe et valg herudfra

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 13:21

..præcis..

lrev

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

LCD = Ghosting - specielt ved sport

Joo, men det er jo ikke altid rigtigt og det ved vi jo allesammen godt. Der er nogle LCD fjernsyn der viser fremragende billede fra alle typer kilder og også ved fodbold og andre hurtige bevægelser.

Så det kan sagtens lade sig gøre med LCD, også uden at det bliver meget dyrt.

Og spørgsmålet - det oprindelige - er så om Sony 40V2500 kan give et sådant godt billede under bestemte betingelser / indstillinger mv.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mulleboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 14:12

Hej,

jeg synes faktisk, jeg ok klart skriver, at plasma ikke er et emne for mig (jeg har jo spejl på badeværelset) - så derfor undrer det mig, at der endnu engang bryder en "krig ud". Det var ikke budskabet.

Budskabet var, at jeg har et LCD der tackler sport dårligt - og jeg har set andre LCD der tackler det helt fint og ikke giver problemer.

Men tak for svarene - til de brugbare.

vh. Morten

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 14:33

Tak til Lrev på jobbet og Mulleboy

Med al det som LCD har vaeret anvendt til spil, gennem en laengere aarraekke, og der saa kommer problemer med sport. Saa maa fejlene vel ligge et andet sted___Da synes jeg heller ikke man bare skulle adskille Plasma og LCD i to separate dele.

Jeg er ikke til sport eller spil men begge har bevaegelser til faelles. For mig er lige dette en oejenaabner.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 18:49

"Budskabet var, at jeg har et LCD der tackler sport dårligt - og jeg har set andre LCD der tackler det helt fint og ikke giver problemer."

Hva er så problemet?Så køb dog det som du har set "som tackler det helt fint"!!

Hvorfor i alverden køber du så et andet tv,i stedet for et af dem som "ingen problemer har"??Det er da lidt dumt er det ikk`?

Og iøvrigt.....

Velbekomme!

lrev

Redigeret af lrev - 27-Februar-2007 kl. 18:54
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

"Budskabet var, at jeg har et LCD der tackler sport dårligt - og jeg har set andre LCD der tackler det helt fint og ikke giver problemer."

Hva er så problemet?Så køb dog det som du har set "som tackler det helt fint"!!

Hvorfor i alverden køber du så et andet tv,i stedet for et af dem som "ingen problemer har"??Det er da lidt dumt er det ikk`?

Og iøvrigt.....

Velbekomme!

lrev

Det kunne også være du skulle finde en anden tråd at chikanere.......

Til top
Mulleboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 22:41

Rolig nu - Irevs ego er så stort, fordi han spejler sig i plasma dagen lang

Han har ikke fået burn-in på skærmen, men derimod på hjernen - og det hjælper ikke at køre en burn-in-wash-DVD, for der er renset helt ud i forvejen

He he - joker bare!

Men hvis du nu tænkte dig lidt om, så kunne det jo være, at jeg har set Sony´en med ret gode billeder andetsteds - og derfor undrede mig over, at det var så dårligt hos mig.  Det kunne jo også være, at de andre LCD skærme havde nogle egenskaber, jeg ikke brød mig om - pianolak eller lign.

Tak for dine altid konstruktive ideer - havde slet ikke overvejet andre LCD´ere men købte straks Sony´en da jeg så det....... not!

vh. Morten

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu