|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
esbye ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-August-2009 Status: Offline Point: 28 |
![]() |
|
Tusind tak for svaret :) Se det var sgu da et svar der var til at forstå for selv en grønskolling som mig. Tak for det! :) |
||
![]() |
||
homer simpson ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Jeg gjorde ikke andet end at installere den seneste version 1.11.356. Version 1.10.51 som jeg brugte før jeg fik TV'et virkede ikke. Du kan hente den her |
||
![]() |
||
homer simpson ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Jo det var Bilkas tilbud på et V5500 jeg lod mig lokke af.
Nu er det jo tilladt at indstille sit LCD til andet end "store mode" ![]() Og så vil jeg ellers holde mig ude af de religiøse LCD/plasma diskussioner... Redigeret af homer simpson - 12-August-2009 kl. 01:02 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Ja men uanset hvordan du indstiller det, viser de et meget forskelligt billedet. Så viser et plasma et mere korrekt billede.
Et korrekt billede virker mere naturligt som et crt tv. Men man få ikke et bedre og mere korrekt billede end x10 i denne prisklasse hvad man så vælger er op til en selv. Redigeret af xcardman - 12-August-2009 kl. 07:12 |
||
![]() |
||
Zubuu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-August-2009 Status: Offline Point: 69 |
![]() |
|
Hej Jeg har også lige købt 40v5500 i bilka. Og vil godt starte med at sige at du ikke er gået helt forkert i byen. Ved godt at plasma er lcd overlegen på billedkvalitet men hvis du ikke har nogen indsigt i hvad du har købt er det ikke så skidt endda, hvert fald efter min mening. Hvis du skal se fodbold ville 100 hz have været godt, da det giver et mere flydende billede. V5500 serien har deværre ikke dette. Har dog sammenlignet V5500 og W5500 ved siden af hinanden og der er meget lidt forskel i HD (eks. blu-ray), lidt mere ved digital materiale (eks. digital tv) og en del ved analog (alm tv). Til gengæld hvis du spiller, altså bruger skærmen som monitor, vil du ikke opleve så meget forsinkelse, såkaldt input lag, her anbefales det i flere anmeldelser at 100hz frakobles på W5500 serien. Her er et par anmeldelser som du kan læse. Hvis du er helt grøn kan noget være lidt tungt men læs det du mener du kan bruge til noget, hjalp mig at læse og sammenligne en masse forskellige anmeldelser af skærme: http://www.avforums.com/reviews/Sony-KDL-32V5500-LCD-HDTV-Re view.html (godt nok kun en 32" version) http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2009/03/31/Sony-Bra via-KDL-40V5500-40in-LCD-TV/p1 Hvis du søger lidt kan du finde mange flere. Panelet er blevet "anklaget" for at lide under det der kaldes backlight bleeding, at der kommer lidt lys gennem en helt sort skærm kan man sige. Det er heldigvis meget begrænset på min skærm. Dette kan udbedres ved at kalibrere skærmen. Hvilket i øvrigt vil forbedre billedet. Jeg har forsøgt at kalibrere min skærm vha. DVE, som er en blu-ray (kan også fås som dvd) og kan godt vidergive mine resultater. Det skal dog siges jeg er totalt amatør på det område og det derfor ikke nødvendigvis er et perfekt resultat men bedre end standard opsætningen. Ellers vil jeg også henvise til flatpanels test af w5500. Panelet er ikke helt det samme i de to skærme men resultaterne er lidt alla hvad jeg er kommet frem til. Dog skal der ydermere siges at ikke 2 paneler er ens og det for at du får mest ud af din skærm kan anbefales selv at give sig i kast med en kalibrering. Jeg håber du kan bruge dette til noget. Har selv sidder mange timer og undersøgt div. om denne skærm og nu forsøger jeg bare at videregive hvad jeg har "lært", da det er svært at finde noget om V5500 men meget nemt at finde noget om W5500. Med venlig hilsen Tobias |
||
![]() |
||
Zubuu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-August-2009 Status: Offline Point: 69 |
![]() |
|
Forresten, jeg er til gengæld lidt interesseret i DLNA og som sådan også applicast. Jeg har kig på 2-3 forskellige medie servere. Enten PS3 Media Server, som jeg kan se er nævnt tidligere i denne tråd. Fungerer det med alle de formater du har brugt? Eller har du oplevet svigt. Den nyeste version som du linker til er det ikke en beta version? Jf. http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217 Derudover har jeg kig på TVersity og Nero MediaHome, nogen som har nogen erfariner? Har ligeledes hørt at VLC kan streame via DLNA. Nogen som har prøvet det? Redigeret af Zubuu - 12-August-2009 kl. 14:49 |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Backlight bleeding forsvinder ikke ved kalibrering - men det kan mindskes ved at skrue ned for backlight og brightness (lys) - begge dele alt andet lige en del af kalibreringen.
|
||
![]() |
||
esbye ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-August-2009 Status: Offline Point: 28 |
![]() |
|
@ Zubuu: Mange tak for svaret og de fine links til test resuktater. Jeg har nu
endelig besluttet mig for at købe 40v5500. En af grundene til at jeg valgte at gøre dette, er at jeg også skal ha købt mig surroundlyd og evt en harddisc optager til stuen når jeg får råd, og jeg vil have alle enhederne i samme mærke, da det letter sofabordet for færre fjernbetjeninger. Med sony's bravia sync kan jeg opnå dette. Derudover kan jeg bare generelt godt lide ideén om at holde mig til det samme mærke :) |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Så mødte vi endnu én som spørger om råd, men i virkeligheden kun ønsker en bekræftelse et allerede truffet valg...
Så kommer der en ny bruger og siger at det ikke er et dårligt valg og så er trådstarter glad. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
men det er heller os som skal se sport på det.
|
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Priceless |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Det var osse min tanke |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |