recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 40w4500 og og hdmi fra pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 40w4500 og og hdmi fra pc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rantzauer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 40w4500 og og hdmi fra pc
    Sendt: 11-Marts-2009 kl. 21:36

Hejsa

Jeg har lavet en HTPC, og alt køre fint på den, men når jeg tilslutter den til mit  Sony 40W4500 TV med HDMI, så kan jeg ikke få højere opløsning end 576p, og det holder sgu' ikke helt :-).

Jeg har brugt et gigabyte ga-ma78gm-s2h bundkort i min HTPC og en AMD 5050e CPU.

Jeg har forsøgt med et par forskellige HDMI kabler uden nogen forskel.
Jeg har en XBOX 360 og der kan jeg fint køre opløsningen helt op. Har så prøvet at tilslutte min HTPC til mit 26" Hitachi tv og den viser fint højere opløsninger end 576p, så hvor ligger fejlen så lige??

Sony siger at det må være fordi grafikkortet ikke understøtter HDCP, men det skulle det gøre så vidt jeg ved, men er det noget jeg har overset, som jeg skal gøre.

Håber I kan hjælpe mig på vej.

MVh Rantzauer

Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 11:55

Hmmm jeg har selv det bundkort og det outputter fint 1080x1920 til mit panasonic tv!

Kan det have noget at gøre med at du tilslutter skærmen som sekundær display?

..der er også noget overscan i ATI driveren, som kan være aktiveret, prøv at sætte den til 0 (fra), det kunne måske drille Sonyen.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 13:14

Jeg har samme TV (dog i 46") og bruger et ATI HD 2600 gfx kort med nyeste drivere (opdateret i sidste uge, så hvis der er kommet nogen siden, så er det ikke nyeste).

Jeg har absolut ingen problemer overhovedet. Jeg kører 1920x1080 50hz.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 16:02

Hej

Tak for jeres input.

Jeg har prøvet at sætte mit TV til primær skærm, også sker der også lidt nyt.
Når maskinen booter, så kommer billedet fint frem  i 1080p og jeg kan gå i bios også videre, men billedet forsvinder så, når den starter Windows Vista (Kom nu med Windows 7  ).

Jeg har tjekket at overscan er sat til 0.
Det kunne se ud til at det er et Vista eller ATI driver problem.

Nogen der har nogle gode ideer?

Mvh Rantzauer

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 17:54
Når du booter er billedet ikke i 1080p

Billedet forsvinder fordi at Vista sender en opløsning til skærmen når skærmdriveren initialiseres.

Dette er absolut ikke et Vista problem men en fejl 40(Dine opsætninger) og eller driverproblemer..

Genstart computeren i din nuværende opsætning og enable low res mode.

(Tryk F8 flere gange lige efter Post og vælg dette i menu'en)

Når du kommer til Windows så vælg en Standard opløsning som 1024x768 og genstart normalt.... Derefter går du ind i ATI CCC og eksperimenterer..

Redigeret af Patriarken - 12-Marts-2009 kl. 17:56
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 21:50

Hej Patriarken

Det var muligvis en fejl 40

Jeg gjore som du skrev. Kunne først ikke få det til at virke, men så afinstallerede jeg ati driveren og installerede en ældre version. Derefter fedtede jeg lidt rundt med indstillingerne og nu virker det pludselig. Det irriterende er bare at jeg ikke er helt 100% på hvad der gjore forskellen. Om det er driveren, eller om jeg nu har fået sat et flue ben et sted som jeg ikke havde før.

Men uanset hvad så takker jeg mange gange for hjælpen, for nu er den der ihvertfald.

mvh Rantzauer

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu