|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Putin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-August-2009 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
|
Hva betyder det at det har backlight clouding??? Er det noget der betyder meget eller ?? |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
det ses om aften, når der er uenslys. så kan der være mere lys rundt omkring på skærmen.
et eksempel http://media.photobucket.com/image/backlight%20bleeding/miah allen/LC32D62U3.jpg dette er ikke fra et sony, men er kun til vise hvad det kan betyde. det skulle en 37 tommer have meget lidt af et lcd får lys bagfra. Redigeret af xcardman - 01-September-2009 kl. 16:56 |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Clouding er faktisk endnu mere uens end det bleeding, som linket ovenfor viser - det ligner som navnet antyder skyer, som kan skifte farve alt efter betragtningsvinkel.
|
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Jeg har iøvrigt haft mulighed for at observere et 46W5500 i fredags i mørke omgivelser - og jeg observerede kun en smule bleeding og ikke noget decideret/rigtig clouding - blot lidt uens sortniveau. Farvegengivelsen er rimelig OK i BIOGRAF-tilstand og hvidbalancen var anvendelig i den varmeste indstilling. Måske er 46"-udgaven bedre end de andre størrelser, eller osse er ejeren bare lidt heldigere end andre. Betragtningsvinklerne horisontalt og vertikalt var ikke specielt problematiske ved en betragtningsafstand på omkring 3,5[m] til 4[m]. Tættere på (2,5[m]) kunne man se, at med øget betragtningsvinkel øgedes undermætning af farvegengivelsen (hvidlige/pastelagtige farver, jo større vinkel, jo mindre mætning/mere pasteleffekt). Gamma'en var rimelig flad omkring 2.2 - men skærmen kommer lidt sløvt ud af sort, hvilket kan betyde mangel på shadow detail. Jeg bed ikke specielt mærke i problemer med banding. Sortniveauet var OK - men ikke fantastisk. Bemærk igen, at det var 46"-udgaven - ikke 40"-udgaven - jeg målte/observerede på. |
||
![]() |
||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() |
|
www.hdtvtest.co.uk har testet både 37" og 40" W5500 modellerne.
Redigeret af Mr. Anderson - 02-September-2009 kl. 02:21 |
||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
||
![]() |
||
Putin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-August-2009 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
|
Ved du hvad de er kommet frem til..??? Er ikke den store haj til engelsk...:P |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Det er ikke så vigtigt hvad de er kommet frem til. Brugerne herinde har efter min mening rigtigt godt styr på specielt Sony modellerne som W4500 og W5500. Ellers er der en god gennemgang af den på det danske www.flatpanels.dk, hvor den blandt andet er på listen over købsanbefalinger. http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc=search&subaction =showfull&id=1239889891 Medmindre du er die hard Sony fan, så er der jo også andre gode tv, som bør kunne opfylde dine behov, fra f.eks. Samsung, LG, Panasonic og Philips. Men inden for prisklassen i lcd er W5500 et godt bud. Du kan evt. kigge i andre butikker for at få varieret syn på tingene, nu ved jeg ikke hvor du befinder dig. For så kan mange nok fortælle dig hvor det er godt at se på nyt tv i dit område. Angående størrelsen, så er jeg selv gået fra 28" til 37" til 42" og videre til 50" da jeg fik større stue. Har også et 103" lærred, men det er nu kun til spillefilm. Skærmen har det med at krympe indenfor det første halve år ![]() Redigeret af Cyberguyen - 02-September-2009 kl. 08:17 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg bor i Vejle, så har været forbi de lokale forhandlere, som FONA, EKSPERT og EL GIGANTEN, samt SONY Center... Jeg havde oprindeligt kikket på philips 8404 modeller, men så at de havde fået dårlig kritik, og det oplevede jeg desunden også i den lokale fona... Så nu tror jeg det falder på SONY... |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Ikke for at prøve at prakke dig noget på, men har du set et Panasonic G10 i nogle af de butikker? |
||
![]() |
||
Planetbirch ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2006 Status: Offline Point: 91 |
![]() |
|
jeg har lige købt 40W5500 - jeg er TOTAL glad for det - kanon billede (selv når det er yousee analog) og så til 6999,- så er det GODKENDT
|
||
---
Don't be the black cloud on a sunny day.... |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
fint du er glad for dit tv, men hvad er et kanon billede.
i min verden er det en projektor til 200.000 og lærred samt blu-ray. det kan aldrig være en fladskærm med et analog signal. særligt på en w5500 model. Redigeret af xcardman - 02-September-2009 kl. 16:03 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej jeg har ikke haft kikket på panasonic.. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |