recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY 40W5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSONY 40W5500

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Planetbirch Planetbirch skrev:

jeg har lige købt 40W5500 - jeg er TOTAL glad for det - kanon billede (selv når det er yousee analog) og så til 6999,- så er det GODKENDT

Trådstarter kan desværre ikke bruge sådan en udtalelse til ret meget. Hvis man skal fortælle noget er godt, så må det have et sammenlignings grundlag at refererer til.

Hvis man sammenligner det med se analog tv på et Bilka Prosonic, så er det et bedre billede.

Hvis man sammenligner det med en Bluray på et ISF kalibreret Pioneer, så er det et dårligt billede.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Putin Putin skrev:

Nej jeg har ikke haft kikket på panasonic..

Det kan godt være at man er glad for det man ser på i butikken, men jeg synes du skulle kigge på et Panasonic G10 eller X10, så du har et sammenlignings grundlag.

Jeg havde selv købt et Philips 37PF9731D til 24.000 kr, der var Eisa award winner og toppen af poppen. Da svigermekanikken skulle have nyt tv, rådede jeg dem til at købe et Panasonic Plasma 42PV60. Hver gang jeg efterfølgende var på besøg ærgrede jeg mig over det bedre billede de havde til næsten en tredjedel af prisen.

Til top
Putin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-August-2009
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:05

Fåes disse tv'er i 40" eller 37".... ??? Og til hvilken pris.. ???

HAr bar hørt af venner a je skal købe LCD, men kan høre at de fleste her inde råder til Plasma..

Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:22
De fåes i 37" (x10), 42" (x10 & g10) og 50" (x10 og g10)

42" x10 kan vidst erhverves for 4444,- i elgiganten. Det er så råddent billigt i betragtning af, hvor godt et tv man får for så få penge.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Putin Putin skrev:

Fåes disse tv'er i 40" eller 37".... ??? Og til hvilken pris.. ???

HAr bar hørt af venner a je skal købe LCD, men kan høre at de fleste her inde råder til Plasma..

Det kan jo være at du er mere til lcd end plasma, men der sker jo ikke noget ved at undersøge markedet først. Så kan man med sikkerhed sige at man har undersøgt alle muligheder og det endte med et bla bla bla...

Hvis du skal se Boxer tv eller digital kabel tv, så vil jeg anbefale dig at gå efter Panasonic X10Y til omkring 5000 kroner i Elgiganten. Elgiganten plejer desværre ikke altid at være det bedste sted at se på tv. Specielbutikkerne plejer at have mere styr på det.

Jeg kan også se at der ikke rigtigt er nogen som har svaret på dit spørgsmål omkring kontrasten med 50.000:1 og 100.000:1.
Man skal først være opmærksom på hvad for kontrast der bliver opgivet.
I dette tilfælde er det dynamisk kontrast. Den statiske kontrast på W5500 er blevet målt af www.flatpanels.dk til at være omkring 2373:1.
Dynamisk kontrast virker ved at de mørke områder bliver gjort lysere, så detaljerne ikke går tabt, men kan ikke gøres hvis der er et helt hvidt objekt på samme billede. Så bliver det et kompromis hvor man mister lidt af det lyse og lidt af det mørke i billedet.
Efter min mening bør dynamisk kontrast slås fra, da det ændrer i fremvisningen af film materialet.
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 11:03

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

42" x10 kan vidst erhverves for 4444,- i elgiganten. Det er så råddent billigt i betragtning af, hvor godt et tv man får for så få penge.

Det er dog uden DVB-C og MPEG4 

En masse udstyr :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu