Putin skrev:
Fåes disse tv'er i 40" eller 37".... ??? Og til hvilken pris.. ???
HAr bar hørt af venner a je skal købe LCD, men kan høre at de fleste her inde råder til Plasma.. |
Det kan jo være at du er mere til lcd end plasma, men der sker jo ikke noget ved at undersøge markedet først. Så kan man med sikkerhed sige at man har undersøgt alle muligheder og det endte med et bla bla bla...

Hvis du skal se Boxer tv eller digital kabel tv, så vil jeg anbefale dig at gå efter Panasonic X10Y til omkring 5000 kroner i Elgiganten. Elgiganten plejer desværre ikke altid at være det bedste sted at se på tv. Specielbutikkerne plejer at have mere styr på det.
Jeg kan også se at der ikke rigtigt er nogen som har svaret på dit spørgsmål omkring kontrasten med 50.000:1 og 100.000:1.
Man skal først være opmærksom på hvad for kontrast der bliver opgivet.
I dette tilfælde er det dynamisk kontrast. Den statiske kontrast på W5500 er blevet målt af www.flatpanels.dk til at være omkring 2373:1.
Dynamisk kontrast virker ved at de mørke områder bliver gjort lysere, så detaljerne ikke går tabt, men kan ikke gøres hvis der er et helt hvidt objekt på samme billede. Så bliver det et kompromis hvor man mister lidt af det lyse og lidt af det mørke i billedet.
Efter min mening bør dynamisk kontrast slås fra, da det ændrer i fremvisningen af film materialet.